Gå til innhold

Noen her som lager kaldbrygget iste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det og hvilken te bruker dere?

Anonymous poster hash: 4ed5d...801

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koker vann, har oppi en bråte te poser :) tar oppi sukker og rører rundt til det smelter. Avkjøles, og serveres med isbiter. De fleste frukt teer er gode og den der yellow label tea!

Skrevet (endret)

Litt ublanda saft er også veldig godt oppi

Fruktsaft altså

Endret av M og gutta
Skrevet

Jeg koker vann, har i grønn te i sånn tesil. Så skjærer jeg opp 2-3 ferskener som jeg legger oppi. Tar ut silen med te når den har stått lenge nok. Setter resten i kjøleskapet i stor mugg så det er kaldt til det skal drikkes :)

Yogi Tulsi Mint (mulig den har byttet navn til noe a la Lime/mint) er også god. Kok opp vann, flere teposer oppi når vannet har kokt opp. La stå. Press en sitron og/eller lime og ha saften oppi, evt skjær bare sitron/lime i skiver og ha oppi. Kjøleskap.

Trenger ikke sukker til noen av disse, evt bruke litt stevia til den med sitron.

Anonymous poster hash: 0a9f4...7a5
Skrevet

Takk for gode tips. Men jeg trodde poenget med kaldbrygget iste (i motsetning til vanlig iste) var at man ikke skulle koke vannet???

Anonymous poster hash: 4ed5d...801

Gjest Anybody
Skrevet

Je lager med earl grey. Men er jo mye koffein i. Så lager en med roiboosh også som barn kan drikke. Har masse te i en bolle, så masse kokende vann litt honning og avkjølt siler det og har i kjøleskap.

Med earl grey teen har jeg over nesten kokende vann (kokende ødelegger teen så le ve det er koffein i) så litt sukketter, like mange som jeg har te poser som regel 5. Så avkjølt jeg og har i kjøleskapet. Drikker det as we speak;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...