Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Hva innebærer det? Betyr det at dere ikke spiser frukt, for eksempel? Hva med juicer? Honning? Tørkede bær og friske bær Gulrot?? Hva med søtstoffer som Stevia og Cocosa? Og hva med kunstige søtstoffer? Og for eksempel brød og en del andre produkter som ikke smaker søtt, men som likevel er tilsatt bittelitt sukker - leser dere innholdsdeklarasjonene for å sjekke at de er helt sukkerfrie? Kunne tenke meg å prøve noen måneder uten sukker, emn vet liksom ikek helt hva som er kriteriet for å si at man er helt sukkerfri... Anonymous poster hash: bdfa9...929
Gjest Siklerotte Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har ikke et helt sukkerfritt kosthold, for det fins perioder hvor jeg spiser sukker, og jeg spiser alltid bær (og det er jo sukker der), men i hverdagen har jeg et tilnærmet sukkerfritt kosthold. Det vil si at jeg ikke spiser frukt, kun bær (unntak er nok melonsesongen, for det er jeg veldig glad i), ikke juice (ikke grønnaksjuice heller, men det er fordi jeg ikke liker det). Spiser heller ikke brød, baker som regel knekkebrød eller spiser andre ting. Bruker ytterst lite søtstoffer, for det er egentlig ikke så mye jeg har behov for at skal være søtt, men det hender. Hvorvidt det er å være helt sukkerfri eller ikke, er ikke en definisjon jeg forholder meg til - bær spiser jeg uansett. Rabarba også, forresten, men da trengs søtstoffer.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Kjære vene, kroppen trenger naturlig sukker! Anonymous poster hash: e1ec7...b8a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Kan du ikke bare forsøke deg på å droppe rafinert sukker i første omgang. Helt sukkerfritt er sansynlig vis ikke spessielt sunt. Anonymous poster hash: 6a19c...5db
yogajente Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Jeg spiser sukker når jeg syns sukker "hører hjemme" i matvaren, f.eks. godteri. Men ellers holder jeg meg unna der jeg får til, litt vanskelig nå med graviditeten da man får sååå lyst på etellerannet :-) Et optimalt kosthold for meg er ren, naturlig mat, noe som betyr at jeg ikke spiser noe jeg ikke kan lage selv. Altså hjemmebakt og hjemmelaget, og økologisk. Spiser også frukt og rotfrukter, tørket frukt spiser jeg når deter bare tørket frukt, ofte er jo tørket frukt fullt av ekstra sukker/sirup og tull. Jeg bruker også masse stevia og kokossukker, samt yaconsirup, da dette er naturlig med lav påvirkning på blodsukkeret. Bruker også litt honning. Kan også kose meg med litt fruktjuice til helgefrokosten, grønnsaksjuice og smoothie lager jeg når jeg harlyst på. Det enkleste er å prøve å kutte alt raffinert sukker, som nevnt over her, og kunstig søtning. Jeg mener helt oppriktig at sukker er bedre for kroppen enn kunstige søtstoffer. Sukker kan du finne i naturen, aspartam derimot... Jeg leser alltid innholdsfortegnelser, og kjøper kun varer der jeg kan uttale og kjenner til alle ingrediensene. F.eks. er det sukker i makrell i tomat, men for meg er det ok. Du må nesten bestemme selv hva som føles riktig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå