Gå til innhold

Kvifor er det sånn her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

--- At ho som spør om tips når ho har 12 000 kr igjen etter at alt er betalt, blir slakta med kommentarar at ho har mykje penger og må slutta og syta? Ho spurde etter tips, ikkje noko skryting av at ho hadde masse penger.

--- Men om ei skriv at ho har 500 kr på konto og 5 dagar til lønna kjem og treng tips til billig, så er der masse sympati og tips. Sjølvsagt er det synd på den det gjelder.

Men begge treng jo tips?

--- At om man vil reise på tur uten barn, så er man dårlig mor, men om far reis på fyllefest "så må jo han få lov til det"?

--- At du er ei dårlig mor om du vel å ha borna i barnehage når du er heime i permisjon, men kjempebra mor om du har borna heime.

--- Om du lar borna byrja i barnehage når dei er 10 - 15 månadar er du kun opptatt av deg sjølv og jobben, men når du er heime, da er du perfekt mor.

Eg berre lurar kvifor det er slik. Me er alle forskjellig og har forskjellig behov. Me treng ikkje å slakta dei som vel anderledes enn oss? Eller må me det, for å hevde oss sjølv og få bekrefra at mitt val er det beste?

Anonymous poster hash: d7e71...e05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Lurer på det samme selv...

Skrevet

Her inne er alle perfekte mødre, ihvertfall de som signerer anonymt. 

Man skiller fort ut de som faktisk gir seriøse råd, og de som bare sitter å gjemmer seg bak anonymknappen for å rakke andre ned. 

Men gud å mye rart det spørres om her inne oxo, eller skrytes av.

Det er vel sånn de fleste mennesker er skrudd sammen, at vi har et behov for å vise hva vi mestrer, og hvor mye vi har.

Skrevet

Er enig i de fleste punktene dine.. Nortsett fra det med 500 kr igjen før lønn. Da blir man nemlig fortalt at man ikke burde få barn om man ikke har økonomien i orden ;)

Skrevet

Kvinner er kvinner verst, noe denne siden er et trist eksempel på. Kan ikke forestille meg at det finnes en lignende side hvor menn rakker ned på hverandre på samme måten som det til tider gjøres her.

Skrevet

Det er en grunn til at jeg ikke tar noenting som skrives på dette forumet seriøst :)
Jeg er nok ikke den typiske DIB-mamma, og er helt trygg på at slik jeg gjør ting er riktig for vår familie (selv om jeg var på "fylla" to ganger i forrige uke :o)

Anonymous poster hash: 4c3ba...587
Skrevet

Er enig i de fleste punktene dine.. Nortsett fra det med 500 kr igjen før lønn. Da blir man nemlig fortalt at man ikke burde få barn om man ikke har økonomien i orden

;)

Ok, den har ikkje eg fått med meg, men det forundra meg ikkje at der kjem ein sånn kommentar nei.

Skrevet

Og GUD FORBY om du skulle behøve å ta ut penger fra barnas konto dersom det er krise. Da må du hvertfall betale dobbelt beløp tilbake!! Bedre at dere flytter i telt mens man sparer penger på å fikse huset som det renner vann gjennom taket på, enn å låne penger fra barnas konto.

Anonymous poster hash: 4c3ba...587
Skrevet

Fordi de fleste her er ute etter krangel og debatt i noen grad.

Hun med 500 vil få minst fem innlegg hvor hun slaktes for dårlig økonomiplanlegging og får beskjed om at man ikke burde få barn før man har alt på stell. Hun som skal på tur vil også få beskjed om å gå fra sin rusmisbrukende mann. Osv.

Anonymous poster hash: 69100...c86
Skrevet

Jeg skriver her for å få råd og svar på ting jeg ikke syns er så riktig å ta opp med samboer/familie/bekjente.. jeg tar ting lett til meg og sitter å kvier meg til å legge ut et innlegg, for man vet aldri hva folk har å si om spm jeg spørr eller om ting som ikke har med saken å gjøre..

T.o.m når jeg skriver dette regner jeg med å få pes for hva jeg skriver..

Anonymous poster hash: 01c25...be2

Skrevet

--- At ho som spør om tips når ho har 12 000 kr igjen etter at alt er betalt, blir slakta med kommentarar at ho har mykje penger og må slutta og syta? Ho spurde etter tips, ikkje noko skryting av at ho hadde masse penger.

*Hva skal man gi tips om? Ikke kjøp masse merkeklær du ikke trenger eller dra på shoppingturer til London hver mnd?

--- Men om ei skriv at ho har 500 kr på konto og 5 dagar til lønna kjem og treng tips til billig, så er der masse sympati og tips. Sjølvsagt er det synd på den det gjelder.

*Det trenger ikke være synd på henne, men hun kan ha hjelp av konkrete tips for å komme gjennom en akutt situasjon.

Men begge treng jo tips?

--- At om man vil reise på tur uten barn, så er man dårlig mor, men om far reis på fyllefest "så må jo han få lov til det"?

*Forskjell på å være borte en kveld mens barnet sover det meste av tiden og å være borte i mange dager.

--- At du er ei dårlig mor om du vel å ha borna i barnehage når du er heime i permisjon, men kjempebra mor om du har borna heime.

*Forskjell på å ha fokus på hva som er best for barnet og hva som er "slitsomt" for mor.

--- Om du lar borna byrja i barnehage når dei er 10 - 15 månadar er du kun opptatt av deg sjølv og jobben, men når du er heime, da er du perfekt mor.

*Hvis du mener barnet har det best hjemme anser man selvfølgelig de som prioriterer det til å være bedre foreldre enn de som prioriterer jobb

Uansett er det viktig å huske på at vi er mange som skriver her inne. Et innlegg er ikke representativt for alles meninger.

Eg berre lurar kvifor det er slik. Me er alle forskjellig og har forskjellig behov. Me treng ikkje å slakta dei som vel anderledes enn oss? Eller må me det, for å hevde oss sjølv og få bekrefra at mitt val er det beste?

Anonymous poster hash: fb9b1...50d

Skrevet

Jeg skriver her for å få råd og svar på ting jeg ikke syns er så riktig å ta opp med samboer/familie/bekjente.. jeg tar ting lett til meg og sitter å kvier meg til å legge ut et innlegg, for man vet aldri hva folk har å si om spm jeg spørr eller om ting som ikke har med saken å gjøre..

T.o.m når jeg skriver dette regner jeg med å få pes for hva jeg skriver..

Anonymous poster hash: 01c25...be2

Sånt skal det ikkje vara. Ein skal ikkje kvie seg for å skrive eit innlegg om noko man lurer på, fordi man er redde for å få pes for det.

Ein lurar på forskjellige ting, og for nokon er det eg lurar på heilt innlysande, men ting andre lurar på er heilt innlysande for meg.

Håpar du tør å stille spørsmål her inne. For ein kan vara heldig å få skikkelige svar og.

Skrevet

Jeg syns faktisk summen av svarene er mer nyanserte enn de eksemplene du kommer med. Grunnen til at du oppfatter det slik er at mange er veldig svart hvitt i meningene sine. Men ser en etter er det alltid flere enn den ene meningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...