Gå til innhold

helsekort for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

først må jeg bare begynne med å si at jeg har tabbet meg ut, altså hukomelsen min har vært lik null hele svagerskapet, så har alltid glemt å ta med meg helsekortet på kontroll. så det står nærtsakt ingenting på det,,  

å nå skal jeg snart føde, så hva pokker gjør jeg? tar med meg et så og si tomt helsekort opp på føden (når den tid kommer) jeg er redd for å ta det med siden det står så lite på det, men på alle kontroller osv, har det ALLTID vært null problem med meg eller min lille huleboer. 

alle leger er jo så forbanna glad i det kortet, men husker det aldri, å ja legger det alltid frem dagen før, alltid sammen med alt annet jeg skal ha med, men klarer alikevell å glemme det, (det er helt utrolig) 

hva gjør føden hvis jeg kommer opp uten det kortet? og hva skal jeg gjøre.?

Anonymous poster hash: 907fa...01f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma det, egentlig, så lenge det ikke står noe veldig vesentlig der. Uansett er vel blodprøvene vedlagt, så det kan jo være greit å ta med.

Anonymous poster hash: ae0c2...434
Skrevet

Hva med å legge det i vesken å la det ligge?

Skrevet

Er ikke noe stress det, mange som tropper opp på fødestua uten helsekort.

De har jo registrert blodtypen din i sine systemer, som jo er noe av det viktigste. Det er jo ikke akkurat noen tvil om at du har en baby i magen og at den skal ut.....

Jeg har vørt utrolig sløv med helsekort, og mine har kommet ut uten problem. Og jeg er rhesus neg. i tillegg...

Skrevet

jeg er en  av de som aldri går med veske:P (har små skuldre så det er et slit å få vesken til å "henge"på plass,) 

Skrevet

Jordmor og lege har alt registrert i journalen din. Ta med helsekortet til dem og la dem fylle inn all informasjon.

Skrevet

jeg er en av de som aldri går med veske:P (har små skuldre så det er et slit å få vesken til å "henge"på plass,)

Finnes andre vesker enn skulderveske ;)

Skrevet

Har hatt et av de hukommelsessvikt svangerskapene jeg også ;) Jeg tok med helsekortet til jordmor og så fylte hun ut alt som manglet. Hun har det nemlig registrert i journalen på pcen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...