prekæs Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Egentlig flaut men har ikke feriert i Norge siden jeg var jentunge. (Med unntak av helgeturer) Nå tenkte vi å trå til, se Vestlandet, gjerne Bergen og Ålesund, altså en skikkelig biltur. Nedover i Europa er det enkelt å finne rimelig overnatting, men opplever at dette kan være en utfordring i Norge. Er det det? Eller er det bare å pakke bilen, stoppe på en camping med campinghytter og få en greit utstyrt hytte for en ca 500 kr natten? (Med dusj og do) Tenkte og planlegge litt, bestille overnatting på forhånd, med tanke på at det muligens ikke er enkelt å finne, men etter å ha googlet i går opplevde jeg at camping finnes, men det er svært lite som ligger på nett og prisene sitter langt inne enkelte steder. Små pensjonater er også en tanke om det finnes noe utvalg av slikt på Vestlandet. Derfor spør jeg dere. Har dere noen tips og erfaringer å dele med meg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Tror nok du fort finner ut at du må doble prisen på campinghytta og gjerne litt til om den skal ha bra standard. Det kan nok være like billig å bruke hotell mange plasser. Men å undersøke på forhånd og booke er ikke dumt. Ulempen er at da kan du ikke endre programmet, om du kommer til et sted du liker godt, eller ikke liker.
Gjest sug lut Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Min erfaring er dessverre at det koster det hvite ut av øyet å bo på campinghytter mange steder, ja. Vi har av og til gjort det, men da valgt små enkle campingplasser, og dem er det egentlig ikke så mange av lenger - det har jo vært bare snakk om å sove et sted. Telt er derimot billig, du setter opp et lite fjelltelt for en slikk og ingenting på campingplass. Men komfortabelt for folk som veier over 23 kg og har kontor-nakke er det ikke... så en veksling mellom sånne netter eller fjelltelt-på-fjellet-netter og absolutt luksusdeilig har vært supert. (Dere MÅ til Rosendal, og bo på baroniet!!!! Ja det koster men det er det vakreste du noengang får... og den beste maten...)
gale damen Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Jeg tror at NAF har en oppdatert campingguide. Hvis jeg husker riktig (jeg har bare så vidt kikket gjennom den en gang) så er det listet opp campingplasser og andre overnattingssteder, samt saker og ting som er verdt å se. Rosendalbaroniet er et must, som sug lut påpeker. Og Geiranger må man jo ha med seg på veien :-)
prekæs Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2013 For 3 år siden bodde jeg på leid hytte på en camping for 600 kr. 3 soverom, stue, bad og kjøkken. i begynnelsen av august. Hytten var i 60 talls standard, men ren og velholdt. Trenger ikke så stort og ferien begynner til helgen så det var derfor jeg trodde jeg kunne komme unna med 500 pr natt. I tillegg føler jeg vel at minstemann sikkert syns det hadde vært stas med litt enkel standard, men telt skal vi ikke bo i. (har ikke alt utstyr som trengs, og skulle jeg kjøpt alt kunne jeg likegodt bodd på hotell)
Gjest amandine Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Mange steder står det skilt langs veien, kan ellers på det sterkeste.anbefale Kråkenes fyr og Selje kloster:-) På fyret kan du overnatte, til.og med:-)
Gjest amandine Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 (endret) http://www.naturogferie.no/default.asp eller noe slikt? Jeg er nok mer for hav enn for fjell og støl, men;-) Pakk bare endelig med deg ullundertøy, regntøy og vindtett, så er du trygg! Og skulle du stå værfast i stormen uten tak over hodet får du sende meg en pm.. Vi er stort sett alltids å finne en plass mellom Bergen og Ålesund;-) Endret 20. juni 2013 av amandine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå