Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Vi har minimum 40000 prmnd pluss b.trygd. Jeg studerer og er ferdig om ca 1 år. Jobber derfor 60 %. Noen mnd kan vi ha mer om han jobber overtid eller jeg ekstravakter. Vi har dise utgiftene: Huslån 10500, Ekstralån på hus: 3500, Strøm 1000, forsikring 800, tlf 1000, bhg 6000. Bil 500. I tillegg har vi masse små inkassoregninger som vi har planer å bli kvitt. Ønsker å spare til ferie neste år. Fått 30000 i smell på skatten. Ingen feriepenger. Fordel pengene for meg!!!) Anonymous poster hash: a77db...ec0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 opp:)) Anonymous poster hash: a77db...ec0
DaTuMa Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Hvor mange barn har dere? Har dere bil? Busskort?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Bli kvitt inkassoregningene... Det er vel ikke noe å lure på! Bli kvitt hele kredittkortgjelda rett og slett. Dersom dere har kredittkort og ikke klarer å la vær å vente med å betale til det kommer til inkasso - klipp kortene i to! Anonymous poster hash: 169ae...b21
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Du må sette opp skatteprosenten deres og betale ned inkassoene. Dere lever rett og slett over evne. Etter det ville jeg satt av litt til buffer og ferie. Det er viktig! Hvor mye er umulig å svare på, da måsen dypere inn i forbruk og vaner. Anonymous poster hash: 7757f...1a9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Om dere kun har de utgiftene du skriver + 6000 kr pr.mnd i mat har dere 10700 kr igjen pr.mnd Det betyr egentlig at dere ikke kan bruke noe som helst de neste 3 mnd om dere skal kunne betale skattesmellen. Da er det kun 700 kr pr.mnd til inkassoregninger + barnetrygden. Når må dere betale skattesmellen? Hvor mye har dere i inkassoregninger? Dette må dere ordne opp i før dere kan tenke på å spare til ferie. Man må ha pengene før man kan bruke dem. Og ja, sett opp skatetrekket deres. Anonymous poster hash: ef9e6...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Vi har 3 barn under 7. En på 18 i vgs. Inkassoregninger har jeg ingen oversikt over, men ingen kredittgjeld. Er snakk om sløvheter ved bøter, bompenger og div. De høyeste er på 2000. Skattesmellen skal vel betales ila november. Anonymous poster hash: a77db...ec0
soleia Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Det høyres ikkje ut som de har kontroll over økonomien dykkar, så her vil de tene på å setje dykk ned og lage grundige budsjett for å sjå på utgiftene. Eg ville blitt kvitt skattesmellen og inkassoane før eg tenkte på å spare til ferie iallefall. Det vert jo oftast purregebyr når ein ikkje betalar i tide, så det må de få ei rutine på. De bør og ha ein buffer på kontoen, slik at de ikkje kjem ut å køyre når det dukkar opp uventa store utgifter, slik som denne skattesmellen, så eg hadde nok satsa på relativt billeg ferie neste år og..
Himmel og hav Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Først og fremst: sett dere ned og lag en oversikt over hvor mye inkassogjeld dere har og hvor det brenner mest. Er det noen av inkassoene som er i ferd med å gå til namsmannen, så betaler dere ned de først. Så: lager dere en nøyaktig oversikt over inntekter og utgifter. Hvor er pengeslukene (røyk, snus, blader, take away?) og slutter med det. Dere har, som en over her skriver, egentlig ikke råd til å bruke penger i utover det mest nødvendige de neste månedene om dere skal spare til skattesmellen og betale ned inkassoene. Sett opp et budsjett dere er enige om, og følg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå