Gjest Siklerotte Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Om at myggen ikke er interessert i meg, for jeg straffes tydeligvis for det i år. Sikkert femti myggstikk på noen få minutter og det hjelper ikke at jeg får megareaksjom. Trodde ikke myggen var så interessert i byliv. Klør og får pustebesvær av den forferdelige Autan-myggsprayen som stinker gammel parfyme, vet ikke engang om den hjelper. Har sprayet overalt, til og med i håret. Sommerens største drittkrek!
supersnartmamma Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Hater mygg noe så ekstremt! å den har alltid vært veldig interesert i meg, kan gå ut å være der i 2 min å når jeg kommer inn igjen har jeg minst 10 stikk er til å bli gal av, jeg får heldigvis ikke veldig store reaksjoner på det, men hovner litt opp, så får sånne ekle røde klumper over alt, mannen kjørte meg nesten på legevakten en dag (før han viste at jeg reagerte litt på mygg) fordi han trodde jeg var alvorlig syk, hadde så mye stikk overalt -.- ønsker deg lykketil, (de liker foresten ikke røyk, så 2 tips, enten sitt nærmt et bål, (å brenn ting det kommer mye røyk av) eller begynn å røyk som en skorstein på sommeren
Gjest sug lut Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Mygg er grufullt. Det eneste som hjelper er mygg-rollon som heter Mygga, rett og slett, den rulles på huden (og klærne, om de er tynne) og håret i striper med litt mellomrom, og gjør at myggen ikke ser deg, rett og slett. Vi bruker den på mygghølhytta, siden alternativet er burka - og den gjør at jeg kan gå i shorts og t-skjorte, faktisk. Kan imidlertid skjønne om du ikke vil gå m Mygga til daglig i byen, altså, for den lukter ikke akkurat Chanel no 5.
bIomstre Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Takk for Mygga påminnelse! Apotek ja? Lever jo på de forblåste kystsletter, fri for mygg Men med hyttetur til bohuslenkysten på planene er det vel best å møte forberedt! Mygg elsker meg, kjærligheten er ikke gjengjeldt...
Gjest sug lut Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Takk for Mygga påminnelse! Apotek ja? Lever jo på de forblåste kystsletter, fri for mygg Men med hyttetur til bohuslenkysten på planene er det vel best å møte forberedt! Mygg elsker meg, kjærligheten er ikke gjengjeldt... Apotek eller sportsbutikk.
Gjest Siklerotte Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Ifølge mange (jeg har googlet masse nå) er svært få plaget av mygg her, men jeg er selvfølgelig unntaket. Mygga selges ikke her, men det kunne ha vært ønskelig da den neppe lukter verre enn Autan. Settes opp på ønskelisten! Skulle ønske at flere jobbet mot myggen slik som i Singapore...
ms.Pond Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Ifølge mange (jeg har googlet masse nå) er svært få plaget av mygg her, men jeg er selvfølgelig unntaket. Mygga selges ikke her, men det kunne ha vært ønskelig da den neppe lukter verre enn Autan. Settes opp på ønskelisten! Skulle ønske at flere jobbet mot myggen slik som i Singapore... Ta kontakt med et apotek via nett, de sender sikkert Eller noen andre du kjenner som kan få tak i...
ms.Pond Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Forøvrig næres det stooort hat mot myggen her også, men vi har tross alt vært heldige med været de siste somrene (nåja, i dette henseendet i det minste) ettersom de har regnet bort og vi ikke har hatt så mye mygg å plages av. Skriver forøvrig under på Mygga, det er det eneste som har vært i nærheten av å fungere her. Bor dessuten også med noe lignende en diger karamell for myggen, for de suser ofte forbi meg og kaster seg over han. Stakkars. De som er late tar meg, ettersom jeg ligger nærmest soveromsvinduet.
mamman til to gutter Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Det verste med myggen er den irriterende lyden den lager på soverommet når man ikke får sove...
Gjest sug lut Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Det verste med myggen er den irriterende lyden den lager på soverommet når man ikke får sove... Da MÅ du lese Alf Prøysens historie Myggene! Eller heter den Myggen og skolelæreren, kanskje? Fantastisk, og gir deg også en viss sympati for summerne!
mamman til to gutter Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Det verste med myggen er den irriterende lyden den lager på soverommet når man ikke får sove... Da MÅ du lese Alf Prøysens historie Myggene! Eller heter den Myggen og skolelæreren, kanskje? Fantastisk, og gir deg også en viss sympati for summerne! Da skal jeg lete etter den i Alf Prøysenbøkene vi har og se om jeg kan få litt sympati for myggen også, for den var det lite av de timene jeg lå våken i natt...
Studine mevik Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 http://www.apotek1.no/bitt-og-stikk/myggstikk?gclid=CM25u6n18LcCFXJ8cAodCSkARg De fleste apotek har nettbutikk
Gjest Siklerotte Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Ja, men de fleste apotek sender dessverre ikke ut av landet. Uansett, jeg har googlet og funnet to steder som sender hit: myggfri.nu og outnorth.com, så nå skal jeg bestille fra begge to som takk. Håper Mygga funker bedre enn den miljøskadelige Autan!
Gjest sug lut Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Ja, men de fleste apotek sender dessverre ikke ut av landet. Uansett, jeg har googlet og funnet to steder som sender hit: myggfri.nu og outnorth.com, så nå skal jeg bestille fra begge to som takk. Håper Mygga funker bedre enn den miljøskadelige Autan! Altså, jeg vil overhodet ikke gå god for Mygga i forhold til noe som helst annet enn å holde myggen vekk - miljøet forholder jeg meg ikke til før jeg er myggfri...
Gjest Siklerotte Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Ja, men de fleste apotek sender dessverre ikke ut av landet. Uansett, jeg har googlet og funnet to steder som sender hit: myggfri.nu og outnorth.com, så nå skal jeg bestille fra begge to som takk. Håper Mygga funker bedre enn den miljøskadelige Autan! Altså, jeg vil overhodet ikke gå god for Mygga i forhold til noe som helst annet enn å holde myggen vekk - miljøet forholder jeg meg ikke til før jeg er myggfri... Mygga er bra og skal visst inneholde naturlige stoffer, men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om miljøet så lenge jeg får holdt myggen unna. Autan inneholder så mye dritt at det faktisk ikke er mulig å puste i fem minutter etter spraying, så derfor er det et stort pluss. Så det var mer med tanke på egen velvære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå