Gå til innhold

Kan man ha BSU Konto bare EN Gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte bank og vil åpne Bsu konto. Har hatt Bsu konto en gang før, men det er ca. 3 år siden. Men leser at man kan ha en slik konto kun en gang. Noen som har greie på dette?

Anonymous poster hash: 37db9...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer.

Anonymous poster hash: 46d6b...99d
Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg til. Jeg har to BSU-kontoer i samme bank, en som er banken sin private (får ikke fratrekk på skatt) og en BSU-konto som jeg får fratrekk i skatt på. 

Men synes det høres rart ut om du bare skulle kunne ha det en gang, men ring banken for sikkerhets skyld og spørre.

Anonymous poster hash: af459...22c
Skrevet

Du kan bare ha en BSU-konto én gang.

Anonymous poster hash: d8a92...117
Skrevet

Bare en gang.

Bsu 1 og 2 i DnB,

Bsu 2 med god rente, men uten skattefradraget

Skrevet

En konto uten skattefradraget er ikke en BSU-konto, bare en gimmick fra enkelte banker og tilsvarende enhver annen høyrentekonto.

Anonymous poster hash: 46d6b...99d
Skrevet

Skal ha møte med banken til uken. Men da jeg snakket med damen i banken, sa hun at jeg kunne åpne en slik konto så lenge jeg er under 34. Derfor jeg ble litt paff da jeg leste om bsu istad.

Skrevet

Skal ha møte med banken til uken. Men da jeg snakket med damen i banken, sa hun at jeg kunne åpne en slik konto så lenge jeg er under 34. Derfor jeg ble litt paff da jeg leste om bsu istad.

Men sa du at du hadde hatt bsu tidligere? For hvis hun ikke visste det så var det jo heller ikke så rart hun sa du kunne åpne en slik konto :)

Skrevet

BSU kan du kun åpne engang :o)

Anonymous poster hash: 622a3...989
Skrevet

Du kan kun åpne den en gang, men du kan flytte kontoen fra en bank til en annen. Det forutsetter at du ikke har tatt ut penger fra den første kontoen.

Anonymous poster hash: d4bac...2d6
Skrevet

Jeg har tatt ut penger fra den første bsu kontoen da jeg skulle kjøpe bolig. Jah, da er løpet kjørt for meg.

Skrevet

Jeg har tatt ut penger fra den første bsu kontoen da jeg skulle kjøpe bolig. Jah, da er løpet kjørt for meg.

Ja, det er det nok da :) 

Du får spare i andre konti :) 

Anonymous poster hash: d4bac...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...