Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei! Vi planlegger nummer tre til neste år, og så lurer jeg litt på dette med sykepenger etc. Jeg har nemlig fått et vikariat - jeg er ansatt fra 1. august 2013 til 31. juli 2014. Vi lurer på å begynne å prøve i mai; juni 2014 - eller der omkring. Jeg har tidligere blitt gravid veldig fort, men det trenger jo ikke skje denne gangen. Problemet er bare at jeg har blitt veldig dårlig i de to tidligere graviditetene - jeg kaster opp mange ganger daglig i flere måneder pluss kraftig bekkenløsning. Så da lurer jeg på: Hva om jeg blir sykemeldt i juni eller juli - og så har jeg ingen jobb fra august. Får jeg fortsatt sykepenger da? Og kan jeg da få sykepenger hele graviditeten - og deretter få foreldrepenger? Jeg har så lite erfaring med dette siden jeg har vært student tidligere..... Tusen takk hvis noen vil svare! Anonymous poster hash: 31963...2c4
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Dersom man er 100% sykmeldt og i et arbeidsforhold av mer enn seks måneders varighet, vil man kunne fortsette på sykepenger basert på lønnen selv om arbeidsforholdet opphører. Sykepengene gir igjen grunnlag for foreldrepenger. ...men de færreste er jo så syke hele graviditeten at de vil være 100% sykmeldt, så det høres noe spekulativt ut å satse på det. Anonymous poster hash: 090ad...fea
andrelillegull Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Du får sykepenger så lenge du har hatt arbeisgivende innekt de 6 siste månedene:) Så hvis du blir sykemeldt i juni/juli så vil du få sykepenger ja:) Men da burde du igrunn gå sykemeldt hele svangerskapet for å få permisjonspenger også
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 HI her! Tusen takk for svar! Ja, det er jo vanskelig å vite, for jeg kan jo få et bedre svangerskap denne gangen..... Men sist gang var jeg utrolig dårlig med hyperemesis og bekkenløsning - og kunne ikke klart å være på jobb i mitt yrke - jeg er lærer..... Men vi vil gjerne ha en til, og kan liksom ikke vente for lenge heller. Og ikke så lett å søke jobb midt i svangerskapet hvis jeg plutselig skulle bli i stand til å jobbe litt noen måneder i midten.... Anonymous poster hash: 31963...2c4
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Og ikke så lett å søke jobb midt i svangerskapet hvis jeg plutselig skulle bli i stand til å jobbe litt noen måneder i midten.... Anonymous poster hash: 31963...2c4 Det er jo noe annet. Du kan ikke gå sykmeldt fordi det er vanskelig å få jobb som gravid, da må du eventuelt søke dagpenger. Anonymous poster hash: 090ad...fea
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 HI. Ja, kanskje jeg kan melde meg arbeidsløs midt i graviditeten hvis jeg er i ok form..? Jeg tror bare at jeg vil være i dårlig form, siden jeg har hatt hyperemesis i begge svangerskapene jeg har hatt til nå..... Men jeg trenger jo ikke å få det denne gangen.. Anonymous poster hash: 31963...2c4
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Hva om du ikke blir gravid med en gang? Du må jo nesten ha en plan for videre arbeid når du kommer til juni/ juli neste år!!! Anonymous poster hash: 893dc...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå