Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har to små barn på 1 og 3 år. Jobber fullt. Har jobbet 2 mnd siden permisjonen var slutt. Mannen har pappaperm, men vi pusser opp så all hans ledige tid går til det. Han gjør omtrent ingenting husarbeid, handling eller matlaging. Når jeg kommer hjem fra jobb lager jeg middag, passer barna og gjør det nødvendigste av husarbeid. Som oftest "må" jeg ta meg en dupp i 17-18-tida. Sover gjerne 20-30 minutter. Sover 5-7 timer om natta. Minstemann er morgenfugl, og begge to våkner mye på natta. I tillegg snorker mannen som en motorsag. På det værste har jeg sovet på sofaen med ørepropper, men jeg våkner av barna likevel... Er det vanlig å være så sliten at man føler man MÅ sove middag hver dag? Om sommeren også? Husarbeidet forsømmes, og de dyrebare timene med barna jeg har hver ettermiddag enten sover jeg bort eller er ikke helt til stede fordi jeg er så trøtt. Irritabel og kjeftete er jeg også. Jeg har sjekket jern, stoffskifte og vitaminer for ca 9 mnd siden. Kan det være nødvendig igjen? Jeg har akkurat sluttet å amme. Har gått ned ca 10 kg siden sist jeg var hos legen. Da kan man vel miste en del vitaminer o.l ikke sant? Har spist normalt og ikke trent, det er nok ammingen som har hjulpet meg ned i vekt. Anonymous poster hash: e2aa8...aa7
Elsker livet Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 5-7 timer med barn som våkner er altfor lite etter min mening.
Tonetralletroll Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Kan du legge deg tidligere slik at du får mer søvn? Uavbrutt søvn er jo vanlig når man har små barn, men det kan kanskje hjelpe å legge inn et par timer til? Kan dere vente litt med oppussingen, evt. få fagfolk til å gjøre noe? Viktig at du ikke sliter deg ut og i tillegg blir så sliten at du ikke orker å være sammen med barna dine på den måten du ønsker. Sett deg ned og snakk med mannen din og si hvordan du føler det. Han bør da forstå at han må bidra mer selv om dere pusser opp.
Fire småtroll Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Om du sover bare 5-7 timer i døgnet skjønner jeg godt at du trenger en dupp. Jeg har i de mest slitsomme periodene lagt meg mellom 21 og 21.30 for å få nok søvn, å sitte oppe til etter elleve om kvelden hører ikke småbarnsperioden til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå