Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Minste min begynner i bhg og har begge disse eksemene, og i følge bhg på infomøtet i går kan jeg ikke kreve at de smører kroppen og ansiktet hennes ofte ved utbrudd. Ho får utbrudd på atopisk eksem relativt ofte (selv om vi tar forbehold om hva ho spiser og at ho ikke har på seg ull) så vi smører henne jevnt i løpet av dagen på det værste så huden ikke skal stivne og ho begynne å klø for da blir det mye værre og tar flere runder på locoid før det blir bra igjen. Kjenner jeg blir skikkelig sinna når de nekter å smøre, noen som har hatt samme problem med bhg? Har dere og noen forslag til hva vi kan bruke i steden før ullundertøy? vi har kjøpt mange slike NoaNoa heldresser i 100% bomull, og en del tynne fleecedresser/sett. holder det? Bhg mente at vi måtte ha ulldress uansett om ho tålte det eller ikke, for de ville ikke ha ansvaret for kaldt barn?!?!!!!!!! Føler jeg ikke vil ha jenta mi denne bhg, men det er den eneste i kommunen og ingen mulighet for dagmamma, noen som har råd å komme med mtp hva jeg kan gjøre..... Anonymous poster hash: 5b536...cca
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Herregud for en barnehage!! Er selv ped.leder og ville selvsagt smurt et barn med atopisk eksem ved utbrudd! Ville heller ikke sagt at alle barna SKAL ha ull innerst. Ville anbefalt dere å bruke tynn bomull innerst og tykk ull mellom det og dressen. Anonymous poster hash: 213a8...89d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Kan hun bruke de bodyene med bomull på innsiden og ull utenpå? Og superundertøy da? Kan hun ha en ulldress over bomullsklær? Jeg synd denne bhg høres veldig rar ut. Vil ikke smøre barnet og de må bruke ull? Anonymous poster hash: 989f3...577
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Så trist! Jenta mi har atopiskeksem, hun blir smurt før og etter soving, og/eller ved vært bleieskift. Vi bruker ull fra Joha som er ull ytterst og bomull innerst. Vi bor på Østlandet, og det holder i massevis her. Anonymous poster hash: f9fb5...d1d
MammantilNurket Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 (endret) Har hatt eksembarn på avdelingen og vi smurte, smurte og smurte. Gjorde alt vi kunne for at barnets hverdag skulle bli så bra som mulig og for at han ikke skulle klø. Blir helt mørkeredd av de håpløse barnehagene som det fortelles om her inne Endret 18. juni 2013 av MammantilNurket
Musemor med tre søte små Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Haddeansatte på avdelingen til minsten som har atopisk eksem og ikke tåler ull sagt det der hadde jeg gått dirrekte til ledelsen. Det er IKKE akseptabelt på noen som helst måte.Vi bruker forresten bambus istedenfor ull.Bambus har de samme egenskapene som ull.På Babyshop, BarnasHus og Fru Lyng har de et strømpebukse medke som heter WD, det kommer i Ull og bambus. Ser ikke forskjell på dem.Når det gjelder bodyer og hele dresser til å ha inderst mot huden har jeg brukt bambus fra lilleba som jeg bestiller på www.lilleba.no
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Jeg ville ikke kjøpt disse plaggene med bomull innerst og ull ytterst, jeg syns barnet mitt blir kaldt i det. På mitt barn bruker jeg Devold dual layer, det er teknisk materiale på innsiden og ull på utsiden. Ulla "virker" når det er teknisk innerst og ikke bomull. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med disse plaggene fra Devold og barnet mitt holder seg god og varm. Helly Hansen har og tilsvarende plagg, men liker ikke det merket så godt. Anonymous poster hash: 64ff1...d8a
Tarssan Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Devold active har mitt barn med atopisk eksem tålt, tolags med merinoull ytterst og et teknisk(?) stoff på innsiden. Barnehagen kan selvfølgelig ikke kreve at dere skal bruke ull på barnet, men at de ikke kan smøre mange ganger for dagen kan jeg til en viss grad forstå, selv om jeg synes det er å være vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 I vår barnehage smører de med fuktighetskrem når de selv ser det trengs og de smører i tillegg med kortisonkrem når vi ber om at de skal gjøre det, heldigvis. Pedlederen på avdelingen er plaget selv og det var hun som sa de kunne gjøre det før jeg i det hele tatt fant på å be om det. Ull bruker vi ikke innerst og det forlanger heldigvis ikke barnehagen. Vi har stort sett brukt vanlig bomull innerst og ull som mellomlag, for det har gått bra hos våre. I tillegg har vi brukt noe vanlig superundertøy, men det har jeg ikke funnet i størrelser under 4 år, så det har vi ikke brukt før de har passet i det. I tillegg er det flere merker (bl.a devoll) som har kombinert superundertøy og ullundertøy sånn at ulla ikke kommer inn mot kroppen, problemet er at det for mine barn har blitt for varmt inne i barnehagen og også ute når det ikke har vært veldig kaldt. Han ene får også eksem når han blir for varm, uavhengig av om han har bomull eller superundertøy innerst, så det er viktig å ikke kle han for varmt heller. Hvis det ikke hjelper å snakke med barnehagen, så tror jeg at jeg hadde spurt om legen kunne skrive et brev til dem hvor det står at barnet bør smøres flere ganger om dagen og i tillegg ikke kan bruke ull, så kanskje de skjønner det da. Anonymous poster hash: 03639...452
Tarssan Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Jeg ville ikke kjøpt disse plaggene med bomull innerst og ull ytterst, jeg syns barnet mitt blir kaldt i det. På mitt barn bruker jeg Devold dual layer, det er teknisk materiale på innsiden og ull på utsiden. Ulla "virker" når det er teknisk innerst og ikke bomull. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med disse plaggene fra Devold og barnet mitt holder seg god og varm. Helly Hansen har og tilsvarende plagg, men liker ikke det merket så godt. Anonymous poster hash: 64ff1...d8a Ja HH warmt, det tåler mitt barn også.
nagini Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Ville kjøpt silke eller bambus, ikke bomull mot hun. Tåler hun myk ull om den ikke er inntil huden? Grusomt at barnehagen nekter å smøre henne, stakkars liten
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Petit Bateau har spesialull for eksembarn, jeg har vært kjempefornøyd. Prøv det. Ellers en tåpelig barnehage, klart ungen må smøres ved behov! Kan virkelig ikke tenke meg at de har lov til å si nei, altså. Snakk om å være serviceinnstilt.. Anonymous poster hash: 01f92...6d6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #13 Skrevet 18. juni 2013 Vi har prøvd de med bomull innerst og ullpå utsiden nå i vinter og det reagerte ho på og fikk blødende utslett etter en dag (inkl kløing da) så det vil jeg ikke bruke i bhg. Da skal jeg få svigermor til å strikke tykke ullgensere og bukser som ho han ha over fleecen, for ho har reagert på ull som lag to også, veldig frustrerende... Jeg setter stor pris på alle forslag dere kommer med, jeg skal dra å handle litt her og litt der og se hva huden hennes tåler av Devold, HH og andre slike om jeg kommer over det Det var Ped. leder i bhg som sa dette til meg og sa at dette var en standard som alle bhg var regulert etter!?! HI Så vet ikke hva eller hvor jeg skal hendvende meg. Anonymous poster hash: 5b536...cca
Musemor med tre søte små Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Petit Bateau har spesialull for eksembarn, jeg har vært kjempefornøyd. Prøv det. Ellers en tåpelig barnehage, klart ungen må smøres ved behov! Kan virkelig ikke tenke meg at de har lov til å si nei, altså. Snakk om å være serviceinnstilt.. Anonymous poster hash: 01f92...6d6 Den er veldig god. Vi kan bruke den en dag uten å få utslett, men ikke lenger
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har to barn med atopisk eksem og har aldri hatt problemer med barnehagen. Å smøre et barn med eksem er jo en del av behandlingen deres, barnehagen kan ikke nekte dette, eller nekter de å gi barn med astma medisiner også kanskje? Sjekk nettsiden til kommunen og finn ut hva slags regler de har på medisinering av barn i barnehage og skole (som regel er det et skjema som skal fylles ut) og få hjelp av legen til å skive hva barnet skal ha av behandling i løpet av dagen. Vi kan overhodet ikke ha ull, heller ikke det undertøyet som er superundertøy innerst og ull ytterst. Det blir noe flyvestøv eller noe fra ullen tror jeg for de blir røde, hovne og får utslett og eksem på halsen, under haka o.l. om de har ull som mellomlag. Vi har noe bambus, men det er dyrt så stort sett bruker vi superundertøy (teknisk undertøy), det fungerer supert. Vi som har barn som ikke kan ha ull må bruke litt penger på yttertøyet så vi har gode vinterdresser som er 100% vanntette og puster, da skal det mye til at barnet blir kaldt altså. Men superundertøy og fleece under er de så varme at de koker. Anonymous poster hash: 87992...091
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Bambus er vi fornøyde med. Selvfølgelig må barnehagen smøre. Få en legeerklæring på at det er nødvendig behandling. Nekter de fortsatt så klag til kommunen. Anonymous poster hash: 6e5e0...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Det var Ped. leder i bhg som sa dette til meg og sa at dette var en standard som alle bhg var regulert etter!?! HI Så vet ikke hva eller hvor jeg skal hendvende meg. Anonymous poster hash: 5b536...cca Du kan hendende deg til styret i barnehagen. Ellers dersom det er en privat barnehage kan du også henvende deg til eieren, og dersom den er komunal kan du henvende deg til komunen Anonymous poster hash: cee5c...e07
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Minsten har atopisk eksem og han bruker Devold aktive kids. Det er en slags superundertøy på innsiden og er skikkelig god kvalitet! Men vask de bare på ullprogram.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Ja, glemte dette med bambus, så det nevnt lenger oppe. Lilleba har økologiske bambusprodukter som skal ha omlag samme varmekvaliteter som ull. Verdt å sjekke ut. Anonymous poster hash: 01f92...6d6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Det var Ped. leder i bhg som sa dette til meg og sa at dette var en standard som alle bhg var regulert etter!?! HI Så vet ikke hva eller hvor jeg skal hendvende meg. Anonymous poster hash: 5b536...cca Du kan hendende deg til styret i barnehagen. Ellers dersom det er en privat barnehage kan du også henvende deg til eieren, og dersom den er komunal kan du henvende deg til komunen Anonymous poster hash: cee5c...e07 Ja, henvend deg til nærmeste leder over henne og deretter enda lenger opp i systemet, for SÅNN skal det ikke være! Ped.leder er jo helt på jordet... Anonymous poster hash: 213a8...89d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #21 Skrevet 18. juni 2013 Vi har prøvd de med bomull innerst og ullpå utsiden nå i vinter og det reagerte ho på og fikk blødende utslett etter en dag (inkl kløing da) så det vil jeg ikke bruke i bhg. Da skal jeg få svigermor til å strikke tykke ullgensere og bukser som ho han ha over fleecen, for ho har reagert på ull som lag to også, veldig frustrerende... Jeg setter stor pris på alle forslag dere kommer med, jeg skal dra å handle litt her og litt der og se hva huden hennes tåler av Devold, HH og andre slike om jeg kommer over det Det var Ped. leder i bhg som sa dette til meg og sa at dette var en standard som alle bhg var regulert etter!?! HI Så vet ikke hva eller hvor jeg skal hendvende meg. Anonymous poster hash: 5b536...cca Du kan sjekke på nett om kommunen har utarbeidet rettningslinjer for legemiddelhåndtering i barnehage. Da finner du om barnehagen er pålagt dette. Anonymous poster hash: b8063...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå