Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Er det noen som vet hvilke regler som gjelder for naboer som støyer? Vi har en nabo, (huset rett ovenfor oss) hvor det ser ut som om de skal bygge garasje. Arbeidet begynte i går kveld ca klokken 18, usikker på hvor lenge de holdt på. I dag begynte de også på denne tiden. Antar at de skal gjøre det selv, siden det er etter normal arbeidstid. Men aner i grunnen ikke hva de skal bygge, eller hvor lenge de har tenkt å holde på. Burde vi fått ett nabovarsel? Er det noen regler for støy ved byggearbeid som gjelder ? tenker da på tidsrommet 18-24 på kvelden.. Litt kjedelig at jeg nå har to små barn som prøve å sove, med en gravemaskin utenfor vinduet deres.. Anonymous poster hash: fe435...892
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 HI her, Gjelder reglene med klokka 23 for byggestøy også? Ser at jeg har bodd alt for lenge i utlandet.. der var det 1700 for byggestøy... Veldiggreit med mann i byggebransjen da.. aldri overtid etter klokken 17 Var derfor jeg reagerte på så masse støy nå på kveldstid. Anonymous poster hash: fe435...892
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Ja, verden kan dessverre ikke holde pusten etter klokken syv fordi dine barn skal sove. Anonymous poster hash: ee971...654
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 unødvendig å svare sånn #4 det skal være stille etter kl 23, men er det et bygg som er større enn 15 kvm, skal dere ha nabovarsel, er ikke stort å klage på, men de kan ikke begynne å bygge noe da, før det er gått 3 uker, da er deres mulighet til å klage over. sjekk ut teknisk etat ved din kommune. eller sidene til komunen, der står det mye om byggesøknader, og sånt... Anonymous poster hash: bd13b...495
TPK Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Frem til kl 23 er det meste lov dessverre. Ang. nabovarsel tror jeg nok de burde varslet, men akkurat hva som er loven og ikke vet jeg ikke. Det må du sjekke med byggesaksavd. i kommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå