Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hva har dere kjøpt da dere var gravid med førstemann som dere IKKE likte/brukte og skal derfor IKKE kjøpe denne gangen? Og hva er det dere IKKE hadde med førstebarn som dere fant ut at dere bare må ha denne gangen? Anonymous poster hash: af742...4f7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Med førstemann så brukte jeg ikke ammeputen i det hele tatt, ble bare plunder med den.. Denne gangen brukte jeg den hele tiden, også til flaskemating. Jeg hadde han på ammeputen i armkroken hver kveld på sofaen de første ukene. Hadde ikke bæresele med førstemann, det kjøpte jeg denne gangen. Angrer ikke på den. Anonymous poster hash: e5b19...3cd
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Kjøpte bleiebøtte, den røk ut av huset på et blunk! Kjøpte Meitai til nr 2, og skulle sååå ønske at jeg hadde hatt den til nr en også! Anonymous poster hash: 009bc...062
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Bilstolpose til andremann Anonymous poster hash: 873b5...092
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Hadde ikke bruk for ammepute, synes det var bedre å amme uten. Det jeg anskaffet meg med nr2 og brukte med resten av gjengen er en god reisetrille. Hadde ikke det med førstemann. :-) Anonymous poster hash: e5be1...82a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Bleiebøtte og bilstolpose - unødvendig Til nr 2 kjøpte jeg også reisetrille som har vært gull verdt, skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det til førstemann. Bytte også babybilstol med nr to, var ikke fornøyd med maxi cosi. Føder lange barn og selene i den var veldig korte.. Anonymous poster hash: 06a94...829
Kanutten83 Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 (endret) Kjøpte ingenting til eldste som ikke ble brukt, men fikk en bleiebøtte som bare ble stående til "pynt". Til nr 2 kjøpte jeg bæresjal, skulle ønske jeg hadde gjort det da jeg fikk eldste, vært mye brukt I tillegg kjøpte vi en hengevugge som kunne flyttes fra soverommet til stua Hadde ammepute til nr 2, har ikke brukt den denne gangen, vanlige pynteputer i sofaen har gjort samme nytten Endret 18. juni 2013 av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Dailis Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Ammeputen ble kjøpt til første, men aldri brukt. Armkroken holdt bra Bleiebøtte ble kjøpt til nr tre, men var helt bortkastet. Mye leker som ikke var nødvendig. Jeg kjøpte masse "smarte" stellebagger, eget stellebord til barnerom og mye unødig dill. Kjøpte voksipose, den er jeg glade jeg fortsatt har. Veldig fornøyd med babygymen. Vogge Tykt leketeppe/ krabbeteppe. Baby bjorn bæresele (mange år siden dette ) brukte masse, tror nok jeg skal oppgradere til litt nyere bæresaker nå Invisterte i vogner med tanke på ryggen min, ikke det som var kulest. Som første til masse gode turer i skogen Strikket stolpose til ene gutten, var gull:)
TPK Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Ammepute brukte jeg sikkert 12 timer i døgnet med førstemann. Ble lite brukt med andremann, sannsynligvis fordi jeg hadde fått mye bedre ammeteknikk. Bæresele hadde jeg ikke til førstemann, men angret veldig og kjøpte det fr andremann ble født. Mest bortkastede pengene jeg har brukt noengang tror jeg... Fikk vondt i ryggen etter 5 minutter, og den har knapt blitt brukt. Vippestol var gull verdt til begge to forresten. Bæremeis ble brukt en del til første, men ikke til andre. Var vel mest fordi da måtte vi ha med en toåring også... Like greit å gå med vogn da. Søskenvogn eller -brett har vi ikke hatt, og aldri savnet. Det er to år mellom barna.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Eneste unødvendige jeg kjøpte til førstemann var uro med lys og lyd for å ha over senga! Totalt bortkasta mener nå jeg Nå til nr.3 kommer så er det mye jeg har lyst på som jeg aldri har brukt før, f.eks. ammepute (i stedet for å slite ut sofaputene ), flaskesterilisator, bæresjal (hadde kun babybjørn til de to eldste og synes den var vond å bære..). Mye mer jeg ikke kommer på nå som jeg skal ha denne gang. Vil ha litt mer luksus Anonymous poster hash: a1698...997
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Bortkastet kjøp: Ammepute Bleiebøtte Babybjørn bæresele Gode kjøp: Babybjørn vippestol Bilstolpose (hadde høstbaby) Voksipose Anonymous poster hash: f03e2...8d1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Begge mine barn er flaskebarn. Til førstemann hadde jeg ikke Avents pulverdoseringsboks, men kjøpte den til andremann. Den var bare så praktisk Kjøpte tummy tub til førstemann, latterlig oppfinnelse. Ble brukt 2-3 ganger. Kjøpte Emmaljunga Nitro City til andremann, synes den var SÅ fin og så lett å trille pga forhjulene. Så kom vinteren... Omg som jeg hata den vogna. Anonymous poster hash: 610e1...e72
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #13 Skrevet 18. juni 2013 Jeg elsket bleiebøtta... men så hadde jeg tre bleiebarn samtidig, kan vel være en sammenheng der... Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg sikkert 20 helsetepper, fikk vel en del i gave og hadde en del fra jeg var baby, det var jo unødvendig. Brukte sikkert ikke mer enn fem av dem, og det var de samme fem favorittene hele tida. Anonymous poster hash: b6d1b...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå