Gå til innhold

Er dette lov??!! *fortvilet*


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk brev fra  Klinikk Hausken i dag, kl 08.00 dumpet brevet ned i postkassen,  noen timer etterpå var jeg å tok inn posten, som vanlig...

Senere da jeg var ute å holdt på litt i hagen så overhørte jeg to naboer som sto ved postkassene... De hadde "hørt" at vi hadde fått ett brev fra Fausken og etter å ha sjekket det opp hadde da den ene funnet ut at dette var en plass for privat IVF behandling...

Jeg fikk helt sjokk....
Ossen i alle dager vet de dette? Eneste mulighet er at de som har levert posten har snakket om dette med disse... vet at ettpar som arbeider på posten er venninder med allefall en av disse naboene....

Er dette lov??
Har ikke de i posten taushetsplikt?
Kan de gå rundt å fortelle til nabolaget at en annen har fått brev fra en "mystisk klinikk?"

Jeg er helt satt ut her jeg sitter... og litt paff... viste ikke at folk var så frekke engang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Fy så utrolig frekke naboer!!

Du burde nesten ha konfrontert dem med at du hørte de snakket om deg!

Mulig postmannen hadde lagt brevet i feil kasse først?

 

Jeg vet ikke, men ville tro posten har taushetsplikt på lik linje med mange andre.

Uansett skjønner jeg godt at du reagerer kraftig på dette!!

Skrevet

Utrolig frekt!! Trodde posten hadde tp.. Kan de ha fått konvolutten med en feiltakelse? Eller sett i postkassen din? Nei, det virker uansett veldig spesielt! Dette hadde jeg tatt opp med naboene.. 

Skrevet

Ufattelig frekt og mangel på folkeskikk! Men det er nok ikke ulovlig. Så lenge ingen har åpnet brevet så er det jo fritt fram for alle å se utenpå konvolutten. Det er ikke ulovlig å titte oppi andres postkasser heller, bare veldig frekt ;) Og jeg er ganske sikker på at de som arbeider på posten ikke har taushetsplikt. De får jo ikke vite noe mer enn alle andre kan få vite av å titte oppi postkassa.

 

Synes uansett synd på deg som har så frekke og nysgjerrige naboer! :)

Skrevet

Fy, da hadde jeg blitt sint! Tror heller ikke at det er ulovlig dessverre, siden de ikke har åpnet konvolutten, men så utrolig frekt! Om postdamen har "sladret" til naboene dine om dette, så syntes jeg nesten det er på sin plass å sende inn klage. Ulovlig eller ikke, som arbeidsgiver hadde jeg i hvertfall satt pris på å høre sånt om mine ansatte..

Skrevet

kan det hende at de fikk brevet ditt i sin postkasse, og la det i din..? har fått posten til andre flere ganger, og drar da enten til posthuset med brevet, eller bare legger det i postkassen til personen, alt etter som hvor langt det er for meg å gjøre det..

Skrevet

Tviler på at postmannen har sladret altså.

Kan nok ha blitt lagt i feil postkasse først eller så har du veldig nysgjerrige naboer :/

Skrevet

Men hvordan har de "sjekket det" og fått vite hva det er for? Det sto vel ikke utenpå konvolutten?

Skrevet

Postloven 29. november 1996 nr. 73 § 13 lyder:

 

”§ 13. Taushetsplikt

 

Enhver som utfører arbeid eller tjeneste for en postoperatør har varig taushetsplikt om det vedkommende gjennom virksomheten får kjennskap til om postsendingers avsendere, mottakere og innhold.

 

 

 

Suuuperfrekt!! Fy søren!

Skrevet

Jeg har jobbet i postverket i 3 år, leenge siden, men helt utrolig mye man får innsikt i når man legger posten til befolkningen hver dag ja. Bare ved å se konvolutten og avsenderene. Så ja, som jeg skrev over her, postverket har derfor taushetsplikt!

 

Om det ikke er postmannen som har brutt sin taushetsplikt, så har du noen utrolig nysgjerrige naboer som burde få seg en smekk! Men jeg synes faktisk at Hausken også burde anonymisere sine konvolutter( om d ikke gjør det?), da klinikken er kjent og evt lett å google opp for de nysgjerrige. Og det er jo en meget privat sak om man går dit. Jeg hadde ikke likt at hverken posten eller naboer hadde visst noe om at jeg Evt hadde behov for å gå der. Det er privat..

Jeg hadde blitt like sjokka som deg :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...