supersnartmamma Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 jeg har planer om ha ha en pakke i skapet i allefall, men vet ikke om du trenger / bør ha det, jeg bare ser for meg at det er greit å ha, kan jo være MYE "gale" med melken din, (ikke nok næring i den osv..) det er uansett greit å ha du trenger jo ikke å bruke det,
Underveis --> Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Du går nok ikke bråtom for melk, slik at du ikke kan handle litt om du trenger det. Nå vet jeg ikke om du har født, eller om du skal snart, men mange barn er (dessverre) veldig urolige på kvelden selv om man har nok melk og man gjør seg nok ikke selv noen tjeneste ved å begynne å gi mme dersom man egentlig ønsker å amme. Dersom man gjerne vil avlastes med flaske, så er det jo en annen sak. Dersom jeg skulle hatt noe på lager, så ville jeg nok også foretrukket en sånn liten ferdigblandet boks, eller at man pumper opp et lager i fryser'n. Gjorde det med førstemann. Var et helsikes mas, så gadd ikke med nr 2. Fullammet til han var 5 mnd, da var hun SULTEN og da ble det fast føde ;-) Fikk mme før det dersom jeg måtte bort på noe spesielt eller noe.
IceNose Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2013 Da skal jeg ordne meg en sånn.Men jeg har jo fryseren full!!! Noen som vet hvor lang tid det tar å tine opp?Er stort sett 300ml bokser..
Underveis --> Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Hvis du har fryseren full så ville jeg virkelig ikke brydd meg om å ha noe annet. Hvis du har fryseren full har du vel melkeproduksjonen i orden også ;-) Hvis du setter begeret i litt varmt vann, så går det fort. Ungen dør jo virkelig ikke i mellomtiden, og som sagt: Det er ikke slik at det plutselig er tomt. Du merker slikt på at ungen ligger lenge og dier, går kort tid til den er sulten igjen osv. Hvor gammel er barnet, forresten?
lilletrillekruspersille Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Jeg fullammer, men har alltid en slik Nan1 ferdigblandet boks stående i skapet. Sånn itilfelle Fikk faktisk tips fra en jordmor at det trolig ikke var nødvendig, men kjekt å ha. Om den ikke blir brukt så er det en tier som går til spille...
IceNose Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2013 Hvis du har fryseren full så ville jeg virkelig ikke brydd meg om å ha noe annet. Hvis du har fryseren full har du vel melkeproduksjonen i orden også ;-) Hvis du setter begeret i litt varmt vann, så går det fort. Ungen dør jo virkelig ikke i mellomtiden, og som sagt: Det er ikke slik at det plutselig er tomt. Du merker slikt på at ungen ligger lenge og dier, går kort tid til den er sulten igjen osv. Hvor gammel er barnet, forresten? Ja masssse!Har vel 10l!(så over i kveld) Så jeg kan bare sette den i varm vann ja,ok Vil ikke ødelegge noe i melka da?Og den igjen , hvordan varmer jeg?Vannbad?Mikro?Han er snart 2,5 mnd
Underveis --> Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Derosm melka kommer over 42 grader så denaturerer proteinene, dvs noe av verdien går bort. Det er ikke dermed sagt at den blir "ødelagt" eller at den er helt uten næring. Jeg ville gitt med god samvittighet om den hadde blitt litt for varm i mikro eller vannbad dersom ungen skrek av sult ;-) Det er annerledes om man gir slik melk hver eneste gang barnet skal ha mat. Vanligvis kommer det jo rett fra melkekua *he he he* Ikke stress med det, er han fornøyd nå og går opp i vekt, så forhold deg til det og nyt dagene med brøst som virker som de skal 8-)
IceNose Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2013 Okei! Det er greit å vite! Ja så lenge det ikke blir hver dag Kua har melk Takk for svar
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Okei! Det er greit å vite! Ja så lenge det ikke blir hver dag Kua har melk Takk for svar Det ser ut som du har bra med melk både i bryst og fryser, så da er det ikke noe behov i det heletatt for å kjøpe mme. Puppene blir ikke tomme fra et måltid til det neste, så om du merker at det begynner å dabbe av har du fremdeles god tid til å stikke innom butikken Senk skuldrene og kos deg i stedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå