Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banankake i langpanne bakt i går kveld. Skal deles opp, stables på fat og leveres til skoleavslutning i ettermiddag. Er hakka sjokolade i kaka, så tenkte det ble for mye med glasur. Men bør jeg dekorere litt?

Ser ca sånn ut uten pynt:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?1129

Eventuelt slenge på noen sånne drinkparaplyer jeg tror jeg har liggende? :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

For mye med glasur? Hæ? Nei, det er faktisk ikke mulig.

Både glasur og pynt, spør du meg!

Skrevet

Jeg ville ha siktet melis over før servering.

Skrevet

Jeg ville ha siktet melis over før servering.

Ganske fuktig kake da... Og jeg vet ikke hvor lenge den blir stående før den serveres (ikke vår skoleavslutning, så ikke tilstede). 

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Signerer Siklerotte! :D

Skrevet

He, he, "tought you didn't have a sweet thooth?" ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

He, he, "tought you didn't have a sweet thooth?" ;)

Jo da, bare ikke på kaker! Glasur med kake derimot ...;)

Skrevet

Altså, kaka er veldig søt, og den har sjokolade i seg. Tanken på glasur gir meg grøssninger! I tilleg, skal leveres i ettermiddag, kun tid til å eventuelt kaste på litt pynt, ingen handling, ingen laging av NOE som helst...

Funker cocktailparaplyer eller ikke? Eventuelt andre forslag :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Tror kanskje jeg hadde droppet pynten da, hvis kakestykkene skal stables. Var veldig glad i cocktailparaplyer som barn, da, så hadde sikkert blitt overlykkelig.

Skrevet

Jeg fant jeg fant (fnis)

Steamed-banana-cake.jpg

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Coctailparaplyer funker fint det :)

Skrevet

Buhu, får ikke til å legge inn bilde av mesterverket...

Gjest Anybody
Skrevet

Makke en dritt skal jeg si deg! Meeen et par ringblomster gjør seg som pynt litt her og der ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Buhu, får ikke til å legge inn bilde av mesterverket...

Skuffende!

Skrevet

Det er jo så bakvendt! På pc får jeg opp verktøylinje og kan legge ved bilde eller bare kopiere inn. Men bildene har jeg jo på iPad. Og på iPad kommer det ikke opp noe verktøylinje, og det funker ikke å kopiere inn uansett hvor mye jeg vill... hrmf!

Men kaka ble knall altså!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Det er kanskje fordi det automatisk blir mobilversjonen med iPad? Det blir det i hvert fall hos meg. Du må bytte til fullversjon for å få mulighet til å laste opp bilder. Uansett, tror på at kaken ble knall!

Skrevet

Har fullversjon og ingen toolbar, snufs.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Grrr, får leve uten bilde, selv om det gjør vondt for nysgjerrigheten min.

Skrevet

Jeg kan aldri i verden se for meg at noe blir verre av å få cocktailparaplyer på seg.

Skrevet

Har du cocktailparaplyer på, kan du sette seigmenn under i forskjellige positurer, og lage små strandkaker. Er du kreativ kan du pynte seigmennene med melis - lage solbriller, badedrakt ol. Kanskje litt i seneste laget nå, men det kan være en ide til neste gang ;) 

Uansett er jeg sikker på at det ble kjempevellykket :) Det hørtes knallgodt ut, og ligger lagret på den lange listen over kaker jeg skal bake i løpet av mitt liv ;)

Skrevet

Har du cocktailparaplyer på, kan du sette seigmenn under i forskjellige positurer, og lage små strandkaker. Er du kreativ kan du pynte seigmennene med melis - lage solbriller, badedrakt ol. Kanskje litt i seneste laget nå, men det kan være en ide til neste gang ;)

Uansett er jeg sikker på at det ble kjempevellykket :) Det hørtes knallgodt ut, og ligger lagret på den lange listen over kaker jeg skal bake i løpet av mitt liv ;)

Min kreativitet hva seigmenn i positurer anngår egner seg ikke på skoleavslutning... ;)

Skrevet

Det finnes seigdamer også, og kanskje nettopp denne dagen er dagen der barn lærer at man kan ha mann-mann, dame-mann, dame-dame-mann, mann-dame-mann osv.

Skrevet

Heyy! Knallbra! :) Må huske paraplytrikset til jeg skal bake selv neste gang :D Skal forresten bake banankaken din snart også, banan og sjokolade er en uslåelig kombinasjon :) Fortsettelse følger! 

Og så ble jeg litt fascinert av dette lyset som kom inn gjennom vinduet i bakgrunnen... Hva er det de kaller det, er det solskinn? Lurer bare, for det er bortimot et mannsalder siden jeg har sett det selv, men jeg har hørt fabler og sagn om dette solskinnet som innimellom dukker opp i Trøndelag. Det ser veldig varmt og fint ut... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...