Gå til innhold

Å prioritere gjester (venner) i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som får litt dårlige følelser rundt dette? Er ikke gift selv, men har mange venninner som har giftet seg de siste ti årene, og har stadig fått høre om gjestelister som må kuttes ned på/settes grense for. Det har også vært litt om det her på dib i det siste.

Jeg synes det virker som bryllup lett kan bli parallelt med "rangering av venner" - hvem er gode nok venner til å bli invitert, og hvem er det ikke?

Hva tenker dere? Blir det slik rangering, eller er det som regel naturlig hvem som skal inviteres eller ikke? Følte dere at dere måtte kutte noen som kanskje kunne vært invitert i deres bryllup - og tror dere evt. disse ble skuffet?

Har du opplevd å bli skuffet over å ikke bli invitert, og følt at du har blitt rangert lavere på vennelista enn du trodde du var?

Jeg har blitt skuffet en gang, eller kanskje to når jeg tenker meg om, men også en gang blitt invitert til et bryllup jeg ikke trodde jeg skulle bli "prioritert" i.

Selv sliter jeg så med å måtte "rangere" vennene mine (særlig de som er innenfor en gammel venninnegjeng, der ikke alle er like nære), at om jeg gifter meg, blir det nok middag med nærmeste familie, og deretter en mer uformell vennefest der jeg kan invitere alle, og ikke må kutte pga. plass eller økonomi.

Anonymous poster hash: ec8eb...f27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte de vi hadde ukentlig kontakt med :) Andre blir jo litt mer i kategorien bekjente.Folk må respektere brudeparets valg.Det er jo sært å bli sur.

Vi ville feire dagen med de nære og kjære :) Vellykket :)

Skrevet

For meg ble det rett og slett litt rart siden jeg giftet meg først i vennegjengen, og inviterte derfor alle vennene mine, i tillegg til familie. Det var cirka 7 venninner hvis ikke jeg teller feil. Og i ettertid har nesten alle giftet seg, men jeg har ikke vært invitert til noen av dem. Skjønner at de må prioritere, og jeg har stort sett ikke vært skuffet, men angrer litt på at jeg ikke var litt strengere på hvem jeg inviterte. Skjønner jo da at jeg anser dem for å være bedre venninner enn det jeg er for dem.

Anonymous poster hash: 26f7e...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...