Gå til innhold

Hvor ofte støvsuger der og vasker hjemme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler jeg gjør noe hver dag av dette.

vasker og rydder av benk etter meg hver gang,. Ellers prøver jeg og støvsuge to ganger i uka nå. og vaske en gang i uka, avhenger av behov om det blir mer.

Jeg tørker støv hver 14 dag kanskje.

vasker badet hver dag prøver jeg på.

Har to unger som driver med do trening og blir en del søl.

Anonymous poster hash: bef6e...bf7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir vel omtrent som deg, men støvsuger nok litt oftere.

Skrevet

Støvsuger gjør jeg kanskje 4 ganger i året eller noe sånt.

Har vaskehjelp som støvsuger grundig hver fjortende dag, mellom det bruker jeg tørrmoppen. Har ikke dyr som røyter eller tepper da....

Anonymous poster hash: ffac3...8a3
Skrevet

Altfor sjelden.... :P Men er gravid med bekkenløsning og mannen er i full jobb, så det får heller se litt bomba ut av og til enn å slite ut kropp og helse ;)

Skrevet

Støvsuger gjerne hver dag, har hund, så får panikk når jeg ser hundehårene som ligger på gulvet.

Vasker gjerne over gulvet hver kveld etter ungene har lagt seg.

Tørker støv gjerne hver dag og.

Toalettet tar jeg ihvertfall hver dag.

Kjøkkenet tar jeg gjerne 3 ganger per dag, der må jeg ha det strøkent.

Jeg har støv på hjernen, skulle ønske jeg kunne klart å slappet av litt mer ang rydding.

Men må mann, så må mann :)

Anonymous poster hash: 63a4e...b51
Skrevet

Ca sånn:

Kjøkken: Benker, oppvask osv etter behov, tømmer oppvaskmaskin stort sett hver morgen/kveld, setter inn etterhvert så lenge maskinen ikke er i gang.

Støvsuger et par ganger pr uke, alt etter behov. Vasker når det trengs, noen ganger flere ganger pr uke, noen ganger hver 14. dag.

Bad: Hurtigvask av toalettet med jif og dopapir et par/tre ganger pr dag (dotrening) og grundig vask med klorin en gang pr uke. Gulvene moppes noen ganger pr uke, har sorte gulvfliser og det ser forferdelig ut etter kort tid... 

Soverom, støvsuges eller moppes med tørrmopp og tørker støv en gang pr uke ca, skifter sengetøy når det faller meg inn, ca hver 10-14 dag.

Minsten får nytt sengetøy oftere pga allergi. 

Stuer støvsuges ca en gang pr uke, eller etter behov. Hvis barna spiser i stua så blir det oftere... 

Gang, vaskerom osv etter behov. 

Vi har ikke dyr, bruker ikke sko inne, og tørker klær på vaskerommet. Dette hjelper veldig på støvmengden. 

Anonymous poster hash: f0f3e...809
Skrevet

Støvsuger hver dag. Vasker badet og doen hver torsdag og søndag.

Anonymous poster hash: 48920...251

Skrevet

En gang i uka. Blir ikke spesielt skittent... Men har bare ett barn (baby), det har vel sikkert noe å si. Tar doene ekstra ved behov da.

Anonymous poster hash: 17fc4...da7
Skrevet

Huff.. Dette vil jeg ikke svare på!!

Anonymous poster hash: 60fd4...7e0
Skrevet

Gang, stue, kjøkken, lekerom - støvsuges hver dag. Vasker gulvene der ca 1 gang hver halvannen uke.

Kjøkkenbenk og spisebord blir vasket etter hvert bruk. Tørker også lett over vask osv.

Soverommene oppe støvsuger og vasker jeg ca en gang i uken.

Toalettene blir vasket minst en gang hver dag. Tar speil/gulv på badene, dusj osv ca hver 5. dag/etter behov. Servant på bad blir tørket over hver dag.

Vaskerommet vasker jeg sjeldent, men det blir vel ca en gang i mnd. Støvsuger litt oftere.

Tørker støv gjør jeg ca en gang i uken.

Skrevet

Vet ikke. Det er samboeren min som står for rengjøring... En til to ganger i uken kanskje?

Anonymous poster hash: 0854e...b77
Skrevet

Oi så flittige dere damer er!

Jeg støvsuger /tørrmopper etter behov,så det blir ca en til to ganger i uka(har to barn og en baby)

Vasker gulvet gjør jeg meeeeget sjeldent, kanskje en gnag hver andre mnd.

Badene blir tatt når jeg likevel står og pusser tenner etc og også ved behov. kanskje en gang i uka og noen ganger mindre.

Tørker støv en gang i året...

har ikke akkurat støv på hjernen,men MÅ ha det ryddig rundt meg og alt må ha fast plass. Er det rotete rundt meg blir det rotete i hodet :)

Anonymous poster hash: 09426...e8c
Skrevet

Støvsuger 1-2 ganger i uka, etter behov ;)  Vasker gulver 1 gang i uken, samme med bad, men hender det må vaskes litt mer på vask/toalett. Tørke støv gjør jeg 1-2 ganger i uka. Er vel ganske normal rengjøring vil jeg tro :P

Skrevet

hver eneste dag, opptil flere ganger. Det er slitsomt og jeg skulle oenske jeg kunne la det vaer!

Skrevet

Oi... Skjønner at jeg og mannen må ta oss sammen..! Er dere virkelig så flinke? Når får man tid til alt det der?!

Vi synes vi er flinke hvis det går bare en uke mellom at vi gjør NOE som helst av rengjøring. Noen ganger kan det gå to uker (noe vi selvfølgelig ikke synes er bra nok, men vi får det ikke til...). Vi rydder og vasker kjøkkenet hver kveld, som en del av daglig rydding etter at barna har lagt seg. Og vasker gulvet under spisebordet siden det er fullt av mat etter barna ;-)

Ellers samler det seg opp med støv mellom øktene ;)

Anonymous poster hash: 839c4...0dd

Skrevet

Må støvsuge hver dag, ofte flere ganger om dagen. Rekker nesten ikke sette bort støvsugeren før den må frem igjen. Vaske gjør jeg ett par ganger i uka, men nesten hver dag må jeg med en klut over gulvet rundt matbordet grunnet mye kliss og flekker.

Badet blir vasket ett par ganger i uka, men får rundtvask hver 14. dag. 

Huset rundvaskes 1 gang i uka, og støvtørking tar jeg ca. hver 14. dag. Men benker, bord og overflater som lett blir tilgriset vaskes flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 25728...6ed
Skrevet

Jeg mopper gulvene med våtmopp annahver dag, tørker støv 1-2 ganger i uka, føler jeg rydder hele tiden. støvsuger gjør jeg bare om vi har vært borte fra huset i mer enn 1 uke da det samler seg opp støv og så mopper jeg etterpå. Vasker bad/toalett 1-2 ganger i uka. Vasker grundig som feks, lister, vinduer, skohyller, bak dusj/komoder/hyller ect 1 gang i mnd.

Anonymous poster hash: 7d753...1d2
Skrevet

Har vaskehjelp hver 14 dag, da blir alt tatt skikkelig.

Ellers bruker jeg tørrmopp eller feiekosten her dag. Kjøkkenbenken og vask blir tatt hver dag. Bad ved behov.

Skrevet

Støvsuger så og si hver dag i halvåret uten snø. Når det er vinter og snø ute dras det ikke så mye sand og grus inn og da blir det støvsuget ca. to ganger i uken. Vasker alle gulv hver torsdag, mens badet blir vasket minst to ganger i uken.

Kjøkkenet tar jeg hver dag etter middag, da vasker jeg benkeplatene, kjøkkenbordet og rydder inn i oppvaskmaskinen slik at kjøkkenet ser strøkent ut om ettermiddagene. Ellers tar vi litt etterhvert, alt etter hva vi ser som trengs å vaskes :)

Skrevet

Støvsuger omtrent hver dag, noen ganger flere ganger om dagen da vi har hund. Alle rom støvsuges,badet også. Badet vaske ved behov, da gjerne mens barna er i badekaret, kan gjerne ta servant og toalett en dag, gulvet neste dag. Kjøkken er som regel strøkent, vasker overalt etter måltider, minus gulv som støvsuges og flekker tas med klut. Støvtørring av rom gjøres kanskje så sjeldent som hver 2 eller tredje uke, synes ikke det blir så mye støv her, kanskje fordi det støvsuges så ofte? Gulvene vaskes sjeldent, ikke en gang i mnd engang.. Rydder hele tiden, liker ikke rot.

Skrevet

Støvsuger 2-3 ganger i uka, og vasker gulvene 1 gang i uka. Badet vaskes kanskje annenhver uke (men drar over do, speil og vask når det er nødvendig innimellom). Kjøkkenet vaskes hver dag. Tørke støv og vaske vinduer gjør vi så godt som aldri :/ Det er i hvert fall alltid altfor lenge siden det har blitt gjort. Rydder gjør vi hele dagen, hver dag (føles det som).

Skrevet

Støvsuger annenhver dag, vasker gulv annenhver uke, støvtørker kjapt tre ganger pr. uke, nøyere støvtørk en gang i uka. Bad etter behov.

Har tre barn.

Skrevet

Hjelpes! Er det virkelig aå mange som støvsuger HVER dag? 

Anonymous poster hash: 67992...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...