Gå til innhold

Er det jeg som overreagerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 3 søsken i min familie. Jeg bor lenger unna enn de andre. De andre får veldig mye hjelp økonomisk selv om de ikke sitter særlig dårlig i det noen av de. Jeg spør aldri om hjelp og penger, aldri! I det siste så har vi slitt økonomisk fordi jeg har vært arbeidsledig over en lenger periode. Er en del ting som må fikses på bilen men blir ikke mer enn ca 2500 men når man ikke har de så er det mye penger! Jeg har som sagt aldri spurt om penger men var moren min som sa at hun kunne betale. Jeg sa tusen takk til det og at jeg skulle ringe når jeg visste hvor mye dele kom på. Ringte idag og sa prisen hun har visst sånn ca pris hele tiden. Nå hadde hun plutselig ikke penger til det og orket ikke pengemaset fra meg og mine søsken lenger! Har som sagt ALDRI spurt om penger før og gjorde det ikke denne gangen heller. Hun sa at nå hadde hun nettopp fikset bilen til broren min til 15000og skulle kjøpe varmepumpe til søstra mi så nå var det nok! Hun har betalt masse annet til de og ferier og alt i lange perioder mens jeg får bare beskjed om man vil ha ekstra penger så må man bare jobbe ekstra og sånn er det. Ble så sint og skuffet på henne at jeg hisset meg opp i tlf og sa at dette var skikkelig forskjellsbehandling. Endte opp med at hun ble sur og la på røret. Nå har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ble sint på henne... Men føler fortsatt en stor skuffelse..

Anonymous poster hash: 79117...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du overreagerer nei. Greit nok at man ikke har rett til å forvente hjelp, men dette er jo helt klart forskjellsbehandling. Og det verste synes jeg er at hun først tilbyr seg uoppfordret, for så å ydmyke deg ved å si at hun ikke orker dette pengemaset. Frekke hurpe.

Anonymous poster hash: eac91...e4b
Skrevet

Forskjell behandling er ikke greit, jeg forventer heller aldri hjelp fra mine foreldre men om min mor hadde tilbudt seg å hjelpe men plutseligt ombestemte seg hadde nok jeg blitt lettere irritert å muligt jeg hadde gitt beskjed på tlf siden det var det som var tilfellet ditt.

Men som sagt enn kan ikke forvente at enn får hjelp selv om søsken får det så sjønner din mor også men det gikk ut over feil person siden det mest sannsynlig er dine søsken hun er mest irritert over :)

Anonymous poster hash: 3cbf0...2ab

Skrevet

Nei, du overreagerer IKKE. Dette hadde jeg tatt opp med moren din, og søskene dine. Hårreisende, rett og slett, og grusom behandling fra moren din.

Anonymous poster hash: fd712...c95
Skrevet

Jeg hadde sendt henne en sms og sagt at om hun ikke kan hjelpe til økonomisk så er det greit, men i dette tilfellet har HUN tilbydd seg og ay du aldri har bedt henne om penger hverken før eller nå. At hun har hjulpet de andre mye og er lei av "pengemas" har ingenting med deg og den avtalen dere har gjort å gjøre.

Anonymous poster hash: 99ed3...269
Skrevet

Takk for svar dere :) Sliter med dårlig samvittighet etter tlf samtalen og har egentlig lyst å ringe for å si unnskyld, men vet samtidig at hun sitter og venter på at jeg skal ringe for det gjør jeg alltid selv omddet er jeg som har blitt dårlig behandlet...

Anonymous poster hash: 79117...1d2

Gjest sussie77
Skrevet

Nei syntes ikke du overreagerer. Ikke greit med forskjellsbehandling.

Skrevet

Jeg synes ikke at du skal ringe henne og si unnskyld. I hvert fall ikke i dag.

Hun ga deg et tilbud som du takket ja til, deretter trakk hun tilbudet uten å si fra og skjelte deg ut. I tillegg gir hun dine søsken det mangedobbelte av den summen hun ikke hadde råd til å gi deg.

Hva skulle du egentlig be om unnskyldning for?

Skrevet

Send henne en sams hvor du spør hvorfor hun syn at det er helt greit og hjelpe dine søsken økonomisk men ikke deg ? Jeg hadde også skrevet at jeg ikke orket og ha noe kontakt siden hun tydligvis mener at de andre søskene dine er mere verdt ! La heller din mor få dårlig samvittighet for det fortjener hun ! Om du ringer og unnskylder deg så kommer bare dette til og fortsette, dine søsken får alt av ting og penger mens du ikke får en dritt, hvorfor skal du unnskylde det egentlig ????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...