Gå til innhold

Pleier dere å feire St.Hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gjør dere det?

Vi pleide det før, da jeg var ung/liten. Med bål ved sjøen, grilling

Men nå gjør vi det ikke lenger - vet ikke helt hvorfor.

Tror kanskje det er fordi jeg ikke kjenner noen andre som pleier å gjøre det heller.

Anonymous poster hash: b232a...c98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan gjør dere det?

Vi pleide det før, da jeg var ung/liten. Med bål ved sjøen, grilling

Men nå gjør vi det ikke lenger - vet ikke helt hvorfor.

Tror kanskje det er fordi jeg ikke kjenner noen andre som pleier å gjøre det heller.

Anonymous poster hash: b232a...c98

Har dere barn? Vi pleier å dra ett sted i nærområde der de har stort bål med grilling og leker. Pleier å bli mye folk der

Anonymous poster hash: 64dcc...7de

Skrevet

Jeg feirer ikke, men gubben gjør.

Der er stort arrangement nedenfor der vi bor - skikkelig opplegg med konsert og bål og boder og masse leker og div. Alkoholfritt arrangement som lokalforening steller til. Inngangspenger og skikkelig opplegg.

Men det er så seint på kvelden at guttungen er jo lagt før det begynner. Pluss at jeg skal ha tidligvakt om mandagen. Så vi skal til svigers og spise og så går guttungen og jeg hjem, mens resten går ned. Det er vel slutt i 1 tida på natta, så mye søvn får jeg ikke.

Er det i forbindelse med helg, tar vi båten ut og kjører rundt og ser på bål, finner oss ei vik og griller og sover i båten.

Skrevet

Vi feirar jonsok, som det heiter her. Er oppvaksen med rømmegraut og kake, men no blir det mest til at vi grillar og er på kakeselskap med svigerfamilien, der det er ein bursdag som skal feirast den dagen.

Ellers er det eit par-tre fellesarrangement i bygda ein kan velge å delta på, med bålbrenning og pølser/rømmegraut.

Skrevet

Niks :)

Anonymous poster hash: 4275d...06d

Skrevet

Ja syns det er så koselig å samles hele byggefeltet med bålbrenning grilling å leker :)

Anonymous poster hash: fbd5a...ba3

Skrevet

Då eg vaks opp samla naboane seg og me brente eit stort bål og grilla/svei pølser på bålet før me måtte rømme i hus pga mygg. Av og til var det barn som kledde seg ut som jonsokbrudepar. 

No bur me i byen, og her er vi nokre barnefamiliar som samlast for å leike i hagen, grille og kose oss.

Skrevet

Det gjorde vi også da jeg var barn, men det kommer an på tradisjonene der man bor... Vi er ganske nyinnflyttet her og var på ferie ifjor på denne tiden, så vet faktisk ikke om det feires her ;)

Anonymous poster hash: 23e7e...fae
Skrevet

Nei, feirer ikke St.Hansaften, av den enkle grunn at det så godt som alltid regner den kvelden, har jeg lagt merke til. 

Anonymous poster hash: 01ff9...c4e
Skrevet

Vi samles på stranda, stort og smått , til grilling, leker og bål.

Et lokalt band spiller opp til dans med trekkspill og gitar.

Kjempekoselig. Vi setter opp partytelt ,tilfelle regn.

Skrevet

Nei, det har vi ikke gjort de ti siste årene av den enkle grunn at min ringe fjonge vestkantsvigermor har bursdag denne dagen. Så da sitter hele familien i finstasen sin stive som pinner rundt ett bord og spiser treretters middag som liksom skal er så fin og flott, men er på størrelse med hva du ville gitt en kanarifugl til middag.

At hans er derfor en av årets tristeste dager fordi jeg så mye heller ville løpt barbeint i gresset, sett på bålet i fjæra og spist god mat:(

Skrevet

Vi pleier å dra på hytta, der tennes bålet den lørdagen som er nærmest slik at flest mulig har mulighet. Noe vel'et har blitt enige om. Syns det. Vldig greit og hyggelig. Alle hytteenaboer samler seg nede ved bålet klokka ti. Snacks blir satt frem på noen benker vi har, drikke har vi med og vi koser oss store som små ut i de sene nattetimer.

Ungene flyr rundt, leker, bader og koser seg.

Ingen store greier men veldig hyggelig . Slik var det også når jeg var liten, men da var det st.hans dagen hvert år. Så ikke alltid det var mange der.

Anonymous poster hash: c4820...051

Skrevet

Vi gjorde det når jeg var liten og før. Her er det ingen fellessamling eller feiring, og det har faktisk ikke vært vær til å være ute i det hele tatt så har ikke blitt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...