Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Min sovner oftest ikke før ni/halv ti, selv om han legges halv åtte.. vi står opp i sjutiden.. skjønner ikke hvorfor hsn ikke sovner før.. han er stuptrøtt om morgenen og grinete på ettermiddagen. Jeg mener han sover for lite men har samtidig vondt ab han når han ligger og "tvinner tommeltotter" om kvelden. Jeg har prøvd å legge hsn kl 19 over en ganske lang periode også, men han sovner bare ikke før tidligst ni... Anonymous poster hash: 6a3dc...44f
Mamalarma Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Da guttungen var 4 var han i seng kl. 18.45 - 19 og sov ca 15 minutt etter det. Sov da til 06.30 - 7 morgenen etter. Nå er han 5 år og legger seg 19 - 19.30, sover 15 minutt etter sengetid og sover til ca kl. 7 dagen etter. Men så har vi vært velsignet med et sovebarn fra han var nyfødt. Sov natta rundt fra 1. dag.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Sover fra 19.30 til 08.00 ca. Hun må ha såpass med søvn ellers blir hun sur og grinete Anonymous poster hash: 2f0ae...7d3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 4-åringen min sover mellom 11 og 11,5 time hver natt. 6-åringen sover mellom 10,5 og 11 timer. Begge legger seg mellom 19 og 19.30 om kvelden og sover til de våkner av seg selv om morgenen. Anonymous poster hash: 4a825...847
Gjest sussie77 Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Min sønn er snart 4 år. Og han legger seg kl.19, og sovner som regel før det har gått en halvtime. Våkner mellom 6 30 -7 30.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Det varierer litt, men som regel 11-12 timer. Legger seg til halv 7 i uken og står opp mellom 6-7. Anonymous poster hash: cff0b...f4d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Legger seg 18.30 og sover i minst 12 timer! Problemet ditt er at du ikke har holdt en fast rutine lenge nok til at barnet ditt får riktig søvnmønster. Du burde legge han 18.30-18.45 konsekvent i minst 1 uke og vekke han til vanlig tid. Overtrøtte barn er akkurat sånn som du beskriver han og det er synd i han om det blir en dårlig vane... Anonymous poster hash: 4a38c...9d6
Gemini77 Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Min sovner oftest ikke før ni/halv ti, selv om han legges halv åtte.. vi står opp i sjutiden.. skjønner ikke hvorfor hsn ikke sovner før.. han er stuptrøtt om morgenen og grinete på ettermiddagen. Jeg mener han sover for lite men har samtidig vondt ab han når han ligger og "tvinner tommeltotter" om kvelden. Jeg har prøvd å legge hsn kl 19 over en ganske lang periode også, men han sovner bare ikke før tidligst ni... Anonymous poster hash: 6a3dc...44f Min 5 år gamle datter legger seg 19.30 på vinteren og blir vekket kl 7. Sommeren blir leggetiden kl 20. Hun er trøtt om morningen. I helgene sover hun gjerne til kl 10. Hun har alltid vært sånn. Storebror sover rundt 9-10 timer hver natt (7 år). Han sov 20-6 da han var 5.
.Lillemy. Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Legger seg 19-19:30 står opp ca 08, hender han sover til 08:30 også, han trenger mye søvn, det har han alltid gjort siden han var baby.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Min sovner oftest ikke før ni/halv ti, selv om han legges halv åtte.. vi står opp i sjutiden.. skjønner ikke hvorfor hsn ikke sovner før.. han er stuptrøtt om morgenen og grinete på ettermiddagen. Jeg mener han sover for lite men har samtidig vondt ab han når han ligger og "tvinner tommeltotter" om kvelden. Jeg har prøvd å legge hsn kl 19 over en ganske lang periode også, men han sovner bare ikke før tidligst ni... Anonymous poster hash: 6a3dc...44f 4,5 år. Legger seg kl 20, sovner ikke før 21 stortsett..Våkner første gang kl 04, men sover stort sett til kl 06. Anonymous poster hash: ee9d7...a44
Gjest yrild Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Sovner 20 og våkner blid og fornøyd rundt 7. Problemet her er at lillesøster som han deler rom med får tenner og da fårikke han sove heller.... Du må prøve deg frem til hva som fungerer. Her er det viktig at det ikke er noe tv den siste timen før han skal sove og at han er i senga si kl.19.30. Han vruker som oftest en halvtime på å roe seg i senga. Lykke til :-) det medsøvn er ikke lett og ikke la deg lure av bedreviterne over her... He he... Plutselig får de et søvnvrangt barn som ikke responderer på deres faste mønstre og da føler de seg plutselig ikke så høye i hatten lenger ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #13 Skrevet 18. juni 2013 Sovner 20 og våkner blid og fornøyd rundt 7. Problemet her er at lillesøster som han deler rom med får tenner og da fårikke han sove heller.... Du må prøve deg frem til hva som fungerer. Her er det viktig at det ikke er noe tv den siste timen før han skal sove og at han er i senga si kl.19.30. Han vruker som oftest en halvtime på å roe seg i senga. Lykke til :-) det medsøvn er ikke lett og ikke la deg lure av bedreviterne over her... He he... Plutselig får de et søvnvrangt barn som ikke responderer på deres faste mønstre og da føler de seg plutselig ikke så høye i hatten lenger ;-) Det kalles "folk som kommer med gode råd basert på egne erfaringer", ikke bedrevitere Jeg har 8 års erfaring med 3 barn, og søvn har aldri vært noe problem siden de var babyer. Anonymous poster hash: 4a38c...9d6
Gjest yrild Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Sovner 20 og våkner blid og fornøyd rundt 7. Problemet her er at lillesøster som han deler rom med får tenner og da fårikke han sove heller....Du må prøve deg frem til hva som fungerer.Her er det viktig at det ikke er noe tv den siste timen før han skal sove og at han er i senga si kl.19.30. Han vruker som oftest en halvtime på å roe seg i senga.Lykke til :-) det medsøvn er ikke lett og ikke la deg lure av bedreviterne over her... He he... Plutselig får de et søvnvrangt barn som ikke responderer på deres faste mønstre og da føler de seg plutselig ikke så høye i hatten lenger ;-)Det kalles "folk som kommer med gode råd basert på egne erfaringer", ikke bedrevitere Jeg har 8 års erfaring med 3 barn, og søvn har aldri vært noe problem siden de var babyer. Anonymous poster hash: 4a38c...9d6 Bedreviter basert på tre barn ;-) har flere eksempler på par rundt meg som har gjort alt riktig og vært så fornøyude med seg selv, men så plutselig fikk de en tredjemann eller fjerdemann som ikke responderte slik som forventet og den ALLVITENDE selvsikkerheten sank og sank og sank ;-) Man kan ikke dømme andre utifra seg selv på et så tynt grunnlag som en kort kommentar på Dib.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Vi har alltid strevd med søvnen til fireåringen. Han er en hard nøtt når det kommer til det. Lillesøster sov natten gjennom fra hun var få uker og sovner som en strek kl 1900 hver kveld. Med henne sier jeg bare "natt" og går ut av rommet hennes og så hører jeg ikke mer før hun synger i sengen sin i sjutiden neste morgen. Vi har gjordt det samme med begge to mtp rutiner osv, så det er helt klart forskjell på barn... Hi Anonymous poster hash: 6a3dc...44f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Legges ca 19 og han sovner med en gang. Våkner ca 6.30. Vi har samme leggetid hverdag og helg. Har barn som våkner tidlig samme hva. Legges de for seint, får de for lite søvn. Anonymous poster hash: c33cc...f48
Gjest Siklerotte Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Fra 20 - 06, noen ganger 07 hvis jeg er heldig.
Førstemann Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Min legger seg helst kl 19, men det blir ofte 19.30 før hun er i seng. Hun sovner da i løpet av et par minutter. Legges hun senere, bruker hun lengre tid på å roe seg. Vi vekker henne kl 7 i ukedagene, i helgene sover hun til hun våkner og det varierer fra 07.30 til 09.30. Hun trenger mye søvn, optimalt er 13 timer. Har sovet veldig godt både dag og natt siden hun var 7 mndr.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Junior sover 5- 11 timer om natten, har ingen sovemønster Han er stort sett våken 2-3 ganger ila natten, alt fra 10 minutter til mange timer. Anonymous poster hash: a8814...177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå