Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Dette er faktisk seriøst, så ikke kom med dumme komentarer please...;-) eg er ekstremt overvektig. Veier 150 kg etter graviditeten. Jobber med å komme meg ned, men sånt tar som alle vet tid..:-) så det eg egentlig lurer på, er det det noen som er så store som har vert ute å flydd i det siste? Har en sånn teit angst om at eg ikke skal få plass i setet, at selen ikke passer, at de skal nekte meg å fly fordi eg er så stor... kanskje dumt men likevel. . Noen erfaringer? Reiste mye med fly i jobben før graviditeten.. da var eg 120 og det var ingen problem da.. kor stort er setet? Beltet? Må eg kjøpe to seter til full pris? Det er jo alt for dyrt.. skulle så gjerne hatt en helg på tur med min samboer, litt lenger enn vi kan kjøre..;-) Anonymous poster hash: 45604...6fb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Jeg tror jeg hadde kontaktet flyselskapet på forhånd og prøvd å finne ut så mye som mulig før reisen. Hvor brede er setene, hvor lang avstand er det mellom dem, hvilken policy har de med personer som veier mye osv. Da har du ihvertfall forberedt deg, og reduserer sjansen for ydmykelser og ubehagelige situasjoner på stedet. Tror det er forskjell på dly og flyselskaper også, angående for eksempel setebredde, så det kan være lurt å velge et selskap med litt romsligere fly, for å gjøre det så behagelig som mulig. Dette går helt sikkert fint - ønsker deg en god tur, hvor dere enn velger å dra! Anonymous poster hash: 76a14...883
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Signerer over. Ta kontakt med flyselskapet, så slipper du å stå på flyplassen om de sier noe. Da har i alle fall du gjort det du kan for å undersøke. Flott at du prøver å gå ned i vekt, det er et slit - I know, sliter med det samme. God tur, håper dere får en fantastisk flott tur sammen. Anonymous poster hash: 46150...b7e
Cruella De Vil Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Hei, jeg ville også ringt flyselskapet og hørt, så vet du hva du har å forholde deg til og slipper å stresse med det dagen du skal reise. Flysetene blir jo mindre og mindre (det er i hvert fall mitt inntrykk ), men som regel kan man løfte opp armlenet sånn at du kan "stjele" litt plass fra samboeren din. Jeg håper dere får dratt på tur sammen og at dere får en fin tur!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Tror det er vanlig at flysetene er 43 cm på små fly som kjører "korte" turer og 44 cm på fly som kjører langturer... Om du googler overvektig + fly finner du faktisk ganske mye info om dette. Anonymous poster hash: 645e5...290
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Det er for meg en gåte hvordan folk klarer å bli 150 kg før de reagerer og prøver å gå ned i vekt. Husk at dere er forbilder for barna deres. De vil sikkert ikke være barna til den feite mora. Synes det er pinlig hvordan folk velter seg i fett og søtsaker fordi de skal kooose seg. Anonymous poster hash: 54748...764
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Om du har bestilt flybilletter med Norwegian bør du bytte til Sas snarest! Sas har romsligere fly og seter. Anonymous poster hash: 1b716...de5
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Ikke få plass ved nødutgang eller forreste sete. Der er armlenene faste og seterne trange. Skulle selen være for kort er det bare og spørre om en forlenger. Hilsen 140 kilo ( og ofte på tur) Anonymous poster hash: 2e5ea...5ac
fr0zen84 Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Holder med de andre her, ring flyselskapet. Forklar situasjonen, så vil jeg tru at de vil prøve å komme frem til en løsning. Så håper jeg du får en kjempe fin tur sammens med din kjære Det er for meg en gåte hvordan folk klarer å bli 150 kg før de reagerer og prøver å gå ned i vekt.Husk at dere er forbilder for barna deres. De vil sikkert ikke være barna til den feite mora. Synes det er pinlig hvordan folk velter seg i fett og søtsaker fordi de skal kooose seg. Anonymous poster hash: 54748...764 Den kommentaren kunne du spart deg for. For noen er det ikke alltid fett og søtsaker som gjør at man legger på seg. I noen tilfeller kan det også være sykdommer som gjør dette. Jeg har selv veid over 130 kg pga sykdom, jeg har klartå komme meg nærmere normalvekt, men det tok MANGE år. Kjenner jeg blir irritert av å lese slike kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Mannen min har vært 180 kg (182 cm), og har aldri hatt problem med å få plass i setet. Vi passet på at jeg satt i midten, sånn at han slapp å "være i veien" for en fremmed. For han tok jo litt mer enn sin plass, men ikke så mye at det er et problem hvis den ved siden av er normalvektig og vennlig innstilt. Belteforlenger måtte han be om noen ganger, det er forskjellig på forskjellige fly. Skjedde like ofte på sas og norwegian mener jeg å huske. Anonymous poster hash: 4b923...64c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Det er ekstremt sjeldent at folk blir fete av sykdom, så sjeldent at det ikke en gang er verdt å nevnes. Men når det er sagt, ville jeg tatt kontakt med flyselskapet for å sjekke på forhånd. Anonymous poster hash: 3ca4c...20b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 De har belteforlenger om bord, men du må vanligvis be om det til kabinpersonalet. Du blir ikke nektet å fly, men antagelig nektet å sitte ved nødutgang. Anonymous poster hash: bb5a6...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå