Gå til innhold

Bake boller med 2-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Lagå
Skrevet

Eller hun er 20 mnd. Er det gøy for henne å være med på å lage boller? Hun har gått å masa om bolle siden hun våkna idag så tenkte kanskje vi kunne bake sammen. Med andre ord, jeg baker og hun kaster mel i hele huset :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kaste mel i hele huset er nok gøy ja, kanskje ikke fullt så gøy for mamman etterpå. :P

Jeg har en gutt på samme alder, har ikke bakt boller med ham enda, men han elsker å være med å bake kake. Hjelper til å helle oppi ingrediensene når jeg har målt dem opp og er sååå stolt. Men det blir litt gris ja. ;)

Anonymous poster hash: 461e8...46a
Skrevet

Min 2 åring elsker å bake boller! Kjør på!

Anonymous poster hash: b6063...3f1

Skrevet

Utstyr deg med en god dose tålmodighet og ha høy terskel for litt søl og rot.. Og da kan bollebaking bli en stor suksess :)

Her har det funket best hvis jeg har kjapt slengt sammen en bolledeig og satt den til heving..og så ruller vi boller og andre 'bolle-figurer' sammen.. Og spiser deig og kliner og roter masse :)

Anonymous poster hash: 560ee...484

Skrevet

Har bakt boller på avdelingen med 2-åringer. Noen synes det er kjempestas og andre er ferdige (les:blir lei) etter tre minutter.

Gleder meg til å bake med Nurket når den tid kommer :)

Kooos dere!

Skrevet

Barnet mitt elsker å bake boller. 
Barn er barn, litt klin og gris blir det :-)  
Kos dere :-)

Gjest Lagå
Skrevet

Deigen står til heving nå. Hun syntes det var kjempe stas å få helle ingrediensene i bollen. Man så at ho ble kjempe stolt hver gang hun hadde helt de oppi :D Også var det så spennende å se på kjøkkenmaskina elte deigen da :P

Skal rulle de om en halvtimes tid :) Det blir nok stas det og :)

Skrevet

Jeg baker mye med min 2 åring, han elsker å helle ingrediensene i bollen. Han har også ansvaret for å kikke gjennom glasset på stekeovnen for å se om bollene snart er ferdige. Han legger også de ferdigrullede bollene på brettet når de skal ligge og heve. Han liker heller ikke å få kliss på fingrene sine. På denne måten tar ikke bakingen lengre tid enn vanlig og vi ender ikke opp med søl over alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...