Gå til innhold

Jeg er undervurdert ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pedagogisk leder i barnahagen til barna mine løftet på brynene sine og så skikkelig overrasket ut da jeg fortalte henne at jeg var student ved universitetet. "Studerer du?!" Jo, takk for tilliten, du...  Er ung, blond og tydeligvis ikke så veldig lovende.

Anonymous poster hash: 37533...ce3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun trodde du var eldre og allerede var ferdigstudert?

Man trenger ikke tolke alt i negativ retning. Livet blir litt lettere og lysere når man er mer positivt innstilt :D

Anonymous poster hash: de34c...2b2
Skrevet

Hun vet alderen min og at jeg går på skole. Det har bare ikke kommet opp tidligere hvor/hva jeg går på skole. Men for all del, jeg tok det ikke negativt. At hun ikke har så høye tanker om meg har jeg ingen problemer med. Ble bare litt satt ut der og da av kommentaren hennes.

Gjest FinogFjong
Skrevet

...kan være en fordel å være "under-dog"...   ;)

Skrevet

Ja, folk har fordommer.

Jeg var på sykehuset da min datter var innlagt.

Da sa den ene legen etter ett par uker:

Du er faktisk glup du, jeg beklager at jeg ikke oppfattet det.

Ble litt usikker på hvordan jeg skulle ta det...

Anonymous poster hash: ccf02...d36

Skrevet

Helt greit å være underdog, kan ikke se annet enn fordeler med det :) Men hva får folk til å si sånne ting, det kan ikke være mye gjennomtenkt?

Skrevet

Hvorfor det? Man får færre muligheter til å vise evnene, hvis man har evner men blir undervurdert.

Anonymous poster hash: ce8a8...902

Gjest FinogFjong
Skrevet

Hvorfor det? Man får færre muligheter til å vise evnene, hvis man har evner men blir undervurdert.

Anonymous poster hash: ce8a8...902

...som forelder i barnehagen...?

Gjest FinogFjong
Skrevet

-har man evner får man alltid vist det, og den som kommer med slike ugjennomtenkte uttalelser, samme hvem eller hvor det er, vil få muligheten til å bite det i seg.

Men det fordrer jo at man selv vet hvem man er, og hva man kan da...undervurderer  man seg selv, kommer en jo ikke langt.

Skrevet

Det er greit å være undervurdert enkelte ganger- så kan man liksom ta noen "glimt" som får folk til å lure innimellom :)

Husker jeg fikk en jobb da jeg studerte ppu.. hadde bare gått et halvt år, og ble undervurdert av kollegaer som ny, uerfaren og ikke minst ung.. Og personlig hadde jeg ingen intensjoner om å markere meg så veldig den lille perioden jeg skulle være der som vikar.

Den ene dagen var det satt av tid for teammøte sammen med avdelingsleder. Et par av de ansatte og avd.leder, diskuterte noe... Og det var stor enigheter blant de andre lærerne og avd led. nikket med, helt til jeg kunne dra frem et par lovmessige utfordringer som de lærerne ikke hadde peiling på. Fikk også tilbakemeld fra avd leder om at jeg hadde overrasket med min kunnskap :D 

Levde lenge på den. haha

Anonymous poster hash: 4cba8...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...