Gå til innhold

Vil bare gjemme meg og føde alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste fått en angstfølelse for at jeg må på undersøkelser, sånn som overtidskontroll osv. Siden jeg ble stygt strippet i første svangerskap, og det tok laaang tid med maserier, vil jeg ikke at noen skal tukle med kroppen min! Det førte jo til en lang og hard fødsel, som ikke forløp naturlig (ser jeg i ettertid). Jeg så jo at da jeg kom i gang selv i andre svangerskap så ble det en drømmefødsel i forhold til den første. Var gjort unna på 3 timer, kom inn til sykehuset 40 min før gutten var ute.

Så nå når jeg skal føde for 3. gang, vil jeg også så gjerne komme i gang selv, og bare komme inn på sykehuset og få den opplevelsen jeg hadde sist. For da var det så greit. Det var også dagen før jeg skulle bli satt i gang, så jeg var så glad for at jeg slapp det, samt at det ble en så kort og grei fødsel. 

Føler meg nesten litt pysete og teit, men min angst er altså å måtte bli satt i gang fordi de ikke vil at jeg skal vente mer eller at tilstanden til babyen i magen sier at den må ut snart. Det er liksom alt i rundt det, og ikke selve fødselen jeg gruer for..

Men de fleste gravide vil jo ofte bli satt i gang, hvorfor det tro? Noen her som vil dele? Synes det er å tukle med naturen og kroppen, og vil at jeg skal komme i gang selv jeg!

Anonymous poster hash: 09c4a...2a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, bortsett fra at jeg ikke vil gjemme meg og føde alene. Men jeg vil at fødselen skal sette igang av seg selv, håper at det vil gjøre fødsel nr 2 til en bedre opplevelse.

Ble som deg strippet med nr 1, og resultatet ble 2,5 døgn med rier, og endte med vakum, et barn som ikke pustet osv.

Håper her jeg sitter 2 dager fra termin at ting starter av seg selv, og går normalt for seg.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, bortsett fra at jeg ikke vil gjemme meg og føde alene. Men jeg vil at fødselen skal sette igang av seg selv, håper at det vil gjøre fødsel nr 2 til en bedre opplevelse.

Ble som deg strippet med nr 1, og resultatet ble 2,5 døgn med rier, og endte med vakum, et barn som ikke pustet osv.

Håper her jeg sitter 2 dager fra termin at ting starter av seg selv, og går normalt for seg.

Oj, det ble jo dramatisk i tillegg også da! :( Huffameg.. Til meg tok det også to døgn, og jeg var dødssliten.. Husker ikke alt fra siste tiden en gang, annet enn rett etter de satte meg på epidural og deretter drypp.

Men nei, jeg vil jo til sykehuset når jeg skal føde ja, vil bare ikke alt det andre rundt det som hører med på overtidskontroll.. Spesielt ikke undersøkelser som avgjør hvor moden man er osv. Jordmor kjente på meg i dag nemlig, og det var ikke godt!! :(  Ikke at hun var hardhendt heller, hun tok hensyn til min historie og sånn, men det bragte frem vonde minner likevel. Det var også fordi den legen som gjorde det den gangen ikke spurte, så jeg følte meg bare voldtatt etterpå! Det var vondere enn fødselen! :(

Håper jeg slipper å ta noe stilling til det, og kommer i gang selv nå. Er tre dager på overtid.. Har født begge de andre 11 dager på overtid.. Så håper jeg får gå så lenge jeg må da.

Anonymous poster hash: 09c4a...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...