Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Hva slags resultater kan jeg vente meg? Kg, cm, kondis? Mannen sier det ikke vil påvirke noe. Men jeg er jo støl i rompa og på innsiden av lårene så noe må det da gjøre? Anonymous poster hash: 5995f...68c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Hva slags resultater kan jeg vente meg? Kg, cm, kondis? Mannen sier det ikke vil påvirke noe. Men jeg er jo støl i rompa og på innsiden av lårene så noe må det da gjøre? Anonymous poster hash: 5995f...68c Hmm. Støl i setemuskelen eller på rompa mente jeg. Ikke vi rompa. Anonymous poster hash: 5995f...68c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Du blir kanskje litt fastere, men som mannen din sier, det blir ikke de store resultatene.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Jeg syklet 1,4 mil nesten hver dag t/r jobb i fjor sommer(sykler til og fra jobb i ca 2,5mnd) Fikk selvfølgelig bedre styrke i rompe, lår og legger, Kondisen merket jeg ikke noe på (og var ikke i super form fra før) jeg gikk ned noen cm rundt mdje og hofte men jeg målte ikke, bare merket det på klærne og så gikk jeg ned 5 kg (fra 69kg til 64kg, er 174 høy). Så regner med at du vil merke forskjeller, med mindre du øker matinntaket i tillegg. Jeg gjorde ingen endringer i kosten og spiste (og spiser normalt vil jeg tro) samt som jeg koste meg med takeaway, snop, Ben & Jerrys osv et par dager i uka. Lykke til med syklingen. Du må tenke på at noe er bedre enn ingenting. det kan du si til mannen din og!! Anonymous poster hash: 6644c...266
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Jo og forresten, for meg var ikke sykkelturen en rolig tur altså, det var en hard treningsøkt hvor jeg timet meg selv hver dag, og på vei hjem var alltid målet og slå tiden jeg brukte på vei til jobb. På 1,4 mil brukte jeg i gjennomsnitt 24 1/2 min. Jeg dusjet hver morgen da jeg kom på jobb og dusjet når jeg kom hjem. Tenkte bare du ville vite... Anonym #4 Anonymous poster hash: 6644c...266
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Enig med det nr 4 sier... I tillegg kan du legge inn litt ekstra kondisjonstrening/styrketrening ved å sykle raskere i oppoverbakker og/eller på tyngre gir. Bruk oppoverbakkene slik at du må puste ordentlig, av og til på lettere gir, andre ganger på tyngre gir. Jeg har alltid fastere sete/lår på sommeren enn på vinteren pga sykling. Blir til å begynne med litt større rundt lårene fordi muskelmassen øker ganske raskt, men deretter begynner jeg å miste litt mer fett, og dermed har jeg mer muskuløse lår/sete som er fastere pga mindre fett også Og kondisen blir også ganske bra etter hvert. Men du må utnytte oppoverbakkene, for det er ikke enkelt å sykle raskt nok på flat mark til å få opp kondisen mye. Anonymous poster hash: f34e4...284
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Det er og mye lettere og holde seg til treningen når du har en eller fler faste ruter som du sykler (men husk at flere er bedre) Variasjon for kroppen er godt, for da bruker du ikke de samme musklene på samme sted hver dag, om du skjønner hva jeg mener. Og om du da har ruter du kjenner og vet hvordan terrenget er kan du lettere gjøre justeringer i forhold til intensitet.. Anonym #4 Anonymous poster hash: 6644c...266
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Takk for svar! synes dette var oppmuntrende lesing:) jeg har forresten 9km en vei så blir 1, 8mil totalt. Skal passe på å gi på i oppoverbakker! Anonymous poster hash: 5995f...68c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Det jeg merket var kjipt var at jeg fikk ikke syklet på vinter når det var snø. Og dermed ble jeg fort latere med engang. men når jeg syklet og gjorde det hver dag. syklet 1,4 mil hver vei. syklet med barnevogn bak så ble tyngre. Syklet ikke til jobb men bhg. Det hjalp utrolig på lår, rompe og ikke minst magen ble mindre. kondisen ble litt bedre, men ikke mye. jeg jogget ved siden noen dager og da ble kondisen bedre. jeg gikk ned noen kg, husket ikke hvor mange, men gikk opp igjen når snøen kom.. Anonymous poster hash: 60f20...802
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Hvor mye du får ut av det kommer an på hvor mye du tar i, det er forskjell på å vispe avgårde på lett gir og å virkelig ta i. Problemet med sykkel er jo at om du tar i litt er en mil unnagjort på et vips og da blir det ikke lange treningsøkten Men all bevegelse er bedre enn å sitte i sofaen, så det er klart det er sunt for deg å sykle. Anonymous poster hash: 6bd91...f7c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Hvis du går fra null aktivitet til å sykle 1 mil om dagen vil jeg tro det gir resultater:) Kommer jo også an på terrenget du sykler i og hvor fort du sykler. Jeg sykler fram og tilbake til jobben, 6 km hver vei med mye oppover på hjemveien. Når jeg begynte med dette etter å vært hjemme i permisjon gikk jeg ned noen kg og ble fastere rundt lår og rumpe:) Anonymous poster hash: af153...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå