Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Enda et spørsmål om lønn. Jeg vurderer utdannelsen men syns dere får så dårlig betalt. Hvordan greier dere å leve på lønninger rundt 20000 utbetalt? Har dere huslån billån osv? Noen aleneforsørgere som har dette yrket? Går det rundt? Hvor mye har dere utbetalt? Horribelt at ett så viktig yrke er så underbetalt, syns dere det er verdt det? Ser at vernepleiere og barnevernspedagoger med like lang utdannelse har ca 100000 mer i året, hvor er logikken i det?!! Litt sjokkert, ikke rart det er mangel på førskolelærere. Hilsen aleneforsørger som vurderer yrket! Ps! Setter veldig pris på mange svar:-) Anonymous poster hash: 146cd...c21
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Dytter:-) Anonymous poster hash: 146cd...c21
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Hva med å utdanne seg til lærer i stedet? Anonymous poster hash: 1962b...7b2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Startlønnen min som førskolelærer vil være 380 000 kr. Syns ikke det er ille! Jeg ville heller tenkt på hvilket yrke du vil trives i enn lønn... Anonymous poster hash: bd7f1...919
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Spørs på hvilken stilling du får og annsinnitet, og videreutdanning du har ., får du styrerstilling i en stor barnehage i Oslo, er det jo nesten 600 000 i årslønn, starter du barnehage selv så har du rundt 500 - 600 000. Førskolelære med og uten ansvar og med og uten videreutdanning er to forskjellige ting , lønn kan du fint forhandle i Oslo feks der det er mangel på førskolelærere. Anonymous poster hash: eece0...555
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Jeg hadde ikke klart meg som aleneforsørger med lønnen min nei. Har 29 800 brutto i mnd. Jeg synes dessverre ikke det er verd det mtp lønn i forhold til ansvar, urealistiske forventninger fra foreldre, kommune og andre og arbeidsforholdene er ikke de beste (støy, slitasje på kroppen, for få voksne på for mange barn osv). Jeg holder på å søke meg bort fra barnehagen. Anonymous poster hash: 1aa17...358
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Er 380000 vanligstartlønn for alle? Det er vel ikke så mye utbetalt eller? En kan jo videreutdanne seg til lærer senere, men nå ønsker jeg å jobbe med de minste barna:-) Hva slags videreutdannelse kan gjøre at en stiger i lønn som førskolelærer? Takk for svar Anonymous poster hash: 146cd...c21
Gjest Thunder Road Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 http://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Tariffavtaler/KS/Minstelonnstabell-KS-per-1-mai-2013/ Her finner du minstelønnstabell. En vanlig førskolelærer ligger på den tredje linja (drøyt 400 000 med maks ansiennitet). Blir du ped. leder stiger lønna noe, mens styrer/enhetsleder tjener en god del bedre, men da får du jo ikke så mye kontakt med barna da.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Du har masse muligheter videre, det er det som er genialt - gå inn google å søk opp pbl lønnstabell, så ser du hva du vil få i lønn i de ulike stillingene førskolelærer er jo dårligst betalt, det er jo ikke noe ansvar i den stillingen. Du kan ta master i pedagogikk / spesped, du kan ta årsstudium i spesped bare, da mangler du et år, og du har masteren. Veiledningspedagogikk, ledelse i skole/ barnehage, du kan jobbe i barnevernet ( mange barnevern ønsker førskolelærere ( da de er eksperter på barn) Organisasjon og ledelse kan du videreytdanne deg i, ohoii det er masse muligheter. Paps kan du ta, å vips så er du lærer, men det er ikke bedre betalt om du tror det ! Anonymous poster hash: eece0...555
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 #9- husk at det der er minstelønnssatser, det er lov å forhandle lønn, også for kvinner ! PBL lønner en smule høyere, så husk å forhandle lønn Anonymous poster hash: eece0...555
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Er 380000 vanligstartlønn for alle? Det er vel ikke så mye utbetalt eller? En kan jo videreutdanne seg til lærer senere, men nå ønsker jeg å jobbe med de minste barna:-) Hva slags videreutdannelse kan gjøre at en stiger i lønn som førskolelærer? Takk for svar Anonymous poster hash: 146cd...c21 Vanlig startlønn er lavere enn dette. Anonymous poster hash: 0f460...ef9
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Du har masse muligheter videre, det er det som er genialt - gå inn google å søk opp pbl lønnstabell, så ser du hva du vil få i lønn i de ulike stillingene førskolelærer er jo dårligst betalt, det er jo ikke noe ansvar i den stillingen. Du kan ta master i pedagogikk / spesped, du kan ta årsstudium i spesped bare, da mangler du et år, og du har masteren. Veiledningspedagogikk, ledelse i skole/ barnehage, du kan jobbe i barnevernet ( mange barnevern ønsker førskolelærere ( da de er eksperter på barn) Organisasjon og ledelse kan du videreytdanne deg i, ohoii det er masse muligheter. Paps kan du ta, å vips så er du lærer, men det er ikke bedre betalt om du tror det ! Anonymous poster hash: eece0...555 Ikke noe ansvar og være førskolelærer?????????????? Er du morsom eller bare veldig uvitende? Anonymous poster hash: 0f460...ef9
MammantilNurket Skrevet 18. juni 2013 #13 Skrevet 18. juni 2013 Du har masse muligheter videre, det er det som er genialt - gå inn google å søk opp pbl lønnstabell, så ser du hva du vil få i lønn i de ulike stillingene førskolelærer er jo dårligst betalt, det er jo ikke noe ansvar i den stillingen. Du kan ta master i pedagogikk / spesped, du kan ta årsstudium i spesped bare, da mangler du et år, og du har masteren. Veiledningspedagogikk, ledelse i skole/ barnehage, du kan jobbe i barnevernet ( mange barnevern ønsker førskolelærere ( da de er eksperter på barn) Organisasjon og ledelse kan du videreytdanne deg i, ohoii det er masse muligheter. Paps kan du ta, å vips så er du lærer, men det er ikke bedre betalt om du tror det ! Anonymous poster hash: eece0...555 Ikke ofte det skjer, men jeg har ikke ord ...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Tragisk at det ligger så lavt at det ikke går ann å leve på det....det er jo rett og slett helt sykt. Dette må da forandre seg???? Eller utdanner man seg i 3 år for å jobbe med vedledighet og for å gjøre seg avhengig av andre?? Ljenner jeg blir irritert og syns det er fryktelig trist, på alle andre måter er dette drømmen å gjøre... Anonymous poster hash: 146cd...c21
Edelweis Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 start lønna mi i kommunal bhg var 333 800. pluss 5000 i ped.leder tilegg. eyter lønnsforhandlinger fikk jeg 350 000 pluss 15 000 i ped.leder tilegg. gikk opp noen kr til da jeg fikk ansiennitet for barna mine. har nå utbetalt 20400 kr og synes ikke det er lite jeg. det er vel en helt normal inntekt vel? Kanskje dårlig betalt i forhold til andre bachelor grader jeg vet ikke. det er bedre betalt i privat barnehage. og dette er i Trøndelag hvor det florere av førskolelærere. hadde set vært oslo hadde jeg sikkert kunne krevd bedre lønn.
Edelweis Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Hvordan kan du si man ikke kan leve på dette? er andre jobber så mye bedre betalt? helsefagarbeider? barne og ungdomsarbeider, hjelpepleier det er jo dårligere betalt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Ja men ingen av de jobbene trenger man høyskole utdannelse så det skulle bare mangle at de er dårligere betalt Anonymous poster hash: 146cd...c21
Edelweis Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 men det var ikke poenget. poenget var at du mente man ikke kunne leve av det. men det er jo mange som jobber i jobber uten høgskoleutdanning og de klarer jo å leve av det.
Fioli Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 20000 er ikke mye om en er alene med barn hus bil ferie osv...det holder ikke
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Ok. Jeg skjønner ikke hvordan aleneforsørgere greier seg på 20000 i mnd om de eier hus, har bil osv. Derfor jeg spør her, noen som klarer seg på en sånn lønn alene? Anonymous poster hash: 146cd...c21
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #21 Skrevet 18. juni 2013 Jeg er førskolelærer, har ca 19 000 utbetalt (etter at bhg-plassen på 2500,- er trekt fra lønna). Jeg har to ekstrajobber i tillegg, som gir ca. 5000,- ekstra. Mannen min har en lavtlønnet jobb og har 15 000 utbetalt. Da går det rundt og vi lever greit. Har ikke hatt mulighet til å kjøpe leilighet, så vi leier. To barn og en bil. Anonymous poster hash: 54b68...f08
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #22 Skrevet 18. juni 2013 Det er ikke rettferdig at en må leve som fattig når en har invistert med utdannelse. Veninna mi med overgangsstønad og dagpeneg får mer utbetalt enn deg i mnd, da er noe feil! Anonymous poster hash: 146cd...c21
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #23 Skrevet 18. juni 2013 Sorry skrivefeil. Anonymous poster hash: 146cd...c21
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #24 Skrevet 18. juni 2013 Det er ikke rettferdig at en må leve som fattig når en har invistert med utdannelse. Veninna mi med overgangsstønad og dagpeneg får mer utbetalt enn deg i mnd, da er noe feil! Anonymous poster hash: 146cd...c21 Livet er ikke rettferdig. Anonymous poster hash: 674a1...703
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #25 Skrevet 18. juni 2013 Tragisk at det ligger så lavt at det ikke går ann å leve på det....det er jo rett og slett helt sykt. Dette må da forandre seg???? Eller utdanner man seg i 3 år for å jobbe med vedledighet og for å gjøre seg avhengig av andre?? Ljenner jeg blir irritert og syns det er fryktelig trist, på alle andre måter er dette drømmen å gjøre... Anonymous poster hash: 146cd...c21 Ikke kan leve på den lønnen? Klart man kan det. Å påstå noe annet er jo latterlig. Anonymous poster hash: 674a1...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå