Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Kan dere fortelle hva han gjorde og hva som skulle til for at volden opphørte? Jeg er usikker på om jeg blir utsatt for psykisk vold verbalt, men siden jeg reagerer må det vel være noe.. Han har også vært fysisk voldelig. Nå er det tre måneder siden sist og han sier at han aldri skal gjøre det igjen, men jeg vet jo ikke.. Jeg går til enetimer på fvk og det hjelper stort. Psykologen setter ord på det på en måte. Han skal være med neste gang og det lurer jeg på hvordan det går. Han er nemlig så opptatt av at alle må høre hans side av saken. Jeg tror derfor at han ikke tar egentlig ansvar for det han har gjort.. Han kommer nok til å bli rasende når han får vite at jeg har fortalt det til noen og han blir konfrontert med det:/ Forholdet er elendig, men han mener at vi skal klare det. Jeg på min side merker at det er 0 følelser igjen og jeg ruster opp i mitt stille sinn til kampen om å gå Noen som har noen betraktninger eller erfaringer å dele? Anonymous poster hash: 891a1...f4f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Jeg kjenner et tilfelle hvor det skal ha gått med psykologhjelp, men da var han veldig klar for hjelp etter hva jeg forstod. Det skal mye til å fortsette å være sammen med en voldelig mann. Jeg skal ikke råde deg til noe, men jeg er selv sjeleglad jeg er gift med min utrolig snille mann istedet for eksen.... Hva sier psykologen? De må jo ha et mye bedre grunnlag for å uttale seg. De hadde vel neppe tilbudt og anbefalt dette om de ikke hadde statistikker som tilsier at dette faktisk virker. Lykke til. Anonymous poster hash: a8856...8ec
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Nei hak ble bare værre og værre til jeg anmeldte han, nå bor han i en annen by og får ikke engang se barnet sitt. Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gikk fra han. Det bør du og gjøre Anonymous poster hash: 88ad2...14f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Nei hak ble bare værre og værre til jeg anmeldte han, nå bor han i en annen by og får ikke engang se barnet sitt. Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gikk fra han. Det bør du og gjøre Anonymous poster hash: 88ad2...14f [/quote ] Hva var det han gjorde med deg? Jeg føler ofte at det er kvinner som har opplevd å bli spyttet på eller tatt kvelertak på el.l som sier gå. Jeg har opplevd å bli lugget, slått med flat hånd i hodet, lagt i bakken og en gang sparket. I tillegg til mye materielle skader. Han sier at jeg maser og kjefter og at han derfor ikke har det så bra med meg. Jeg føler enorm skyld for at dette forholdet som det er. Saken er bare den at jeg ikke gir meg når jeg merker det brygger opp. Han er en latsabb som ikke gjør husarbeid og jeg maser og kjefter om det brygger(eller får en av bygene mine, som han sier).. Hi Anonymous poster hash: fc10d...834
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Nei hak ble bare værre og værre til jeg anmeldte han, nå bor han i en annen by og får ikke engang se barnet sitt. Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gikk fra han. Det bør du og gjøre Anonymous poster hash: 88ad2...14f [/quote ] Hva var det han gjorde med deg? Jeg føler ofte at det er kvinner som har opplevd å bli spyttet på eller tatt kvelertak på el.l som sier gå. Jeg har opplevd å bli lugget, slått med flat hånd i hodet, lagt i bakken og en gang sparket. I tillegg til mye materielle skader. Han sier at jeg maser og kjefter og at han derfor ikke har det så bra med meg. Jeg føler enorm skyld for at dette forholdet som det er. Saken er bare den at jeg ikke gir meg når jeg merker det brygger opp. Han er en latsabb som ikke gjør husarbeid og jeg maser og kjefter om det brygger(eller får en av bygene mine, som han sier).. Hi Anonymous poster hash: fc10d...834 Jeg ble slått, med flat hånd og knyttneve (alt på kroppen så det kunne skjules for andre) hadde masse blåmerker. Har blitt sparket så hardt At jeg nesten ikke kunne gå. Slått med harde ting i hodet og mot veggen. Han har kvelt meg. Hele tiden trodde jeg at det var min egen feil for det sa han. Han kalte meg alle mulige ting. Jeg fikk ikke amme jeg fikk ikke være med mitt eget barn nesten. Måtte pumpe meg i ett annet rom. Den dagen jeg anmeldte han er den bedre dagen i mitt liv. Og han skal aldri se sin datter igjen. Aldri. Han har foreløpig ikke fått noe samvær fra retten. Jeg måtte forresten alltid ut å handle når jeg var gravid og fra jeg kom hjem fra sykehuset med babyen. Anonymous poster hash: 88ad2...14f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er samboer med en mann som tidligere var voldelig. Jeg gikk ut av forholdet og krevde at han gikk i terapi/behandling før vk evt prøvde på nytt. Han gikk lenge å nektet for å ha et problem å bagateliserte handlingene sine. Når han endelig så at jan trengte hjelp og var åpen for det selv,startet han på et sinnemestringskurs som gikk over ett år. Jeg var også med på et av møtene. Jeg hadde ikke så store forventninger og trodde på alt jeg hadde hørt om " en gang voldelig=alltid voldelig". Han fikk ryddet opp i mye grums fra fortida mens han gikk der, han erkjente alt han hadde gjort og at det var hans feil og ikke min. Det var en lang vei å gå men nå, flere år etter angrer jeg ikke på at vi prøvde igjen. Han er en helt annen person,vi har et veldig stetkt forhold, v ønsker framtida sammen. Det viktigste var nok at han innså at han måtte ha hjelp og at han var motivert for det,samt at jeg sa jeg hadde tro på at ham kunne endre seg. Anonymous poster hash: 90b5c...481
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Kjære HI, husk at det aldri, aldri er din feil at han er voldelig mot deg. Det er hans eget ansvar fullt og helt. Anonymous poster hash: d2939...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå