Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Hva forventer du av Sfo lederen der barnet ditt går? Her så mi går, aner vi nesten ikke hvem som er leder. Dårligt med papirarbeid (beskjeder ol) Anonymous poster hash: f9642...114
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 SFO er oppbevaring av barn, kunnskapsløse mennesker som sitter og drikker kaffe og gir blanke i hva som skjer. Eng ang fant vi ungen kl halv ni på kvelden, de hadde sendt ham hjem med noen, men hadde glemt hvem. En annen gang var han borte i 4 timer uten at de hadde merket det. Og de ble sint fordi vi reagerte. Vet de har sendt med en risikounge til fremmede, noe som var klart sagt i fra om at IKKE skulle foregå. Ingen plan, ingen aktiviteter, ikke sjekk av sår, kutt småskader. At en førsteklassing løper ute i tshirts i 10 minus er ikke deres jobb å ta seg av, ei heller om barna er gjennomvåte. Klær, sår, fliser etc er fraskrevede ansvarsområder. De setter barn i skammekrok, sleper dem med seg etc. Vi har tatt barna ut. Jeg tror SFO her sliter, men det er ikke mye kvalitet over SFO i kommunen/ fylke her. Anonymous poster hash: 142e7...c28
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 SFO er oppbevaring av barn, kunnskapsløse mennesker som sitter og drikker kaffe og gir blanke i hva som skjer. Eng ang fant vi ungen kl halv ni på kvelden, de hadde sendt ham hjem med noen, men hadde glemt hvem. En annen gang var han borte i 4 timer uten at de hadde merket det. Og de ble sint fordi vi reagerte. Vet de har sendt med en risikounge til fremmede, noe som var klart sagt i fra om at IKKE skulle foregå. Ingen plan, ingen aktiviteter, ikke sjekk av sår, kutt småskader. At en førsteklassing løper ute i tshirts i 10 minus er ikke deres jobb å ta seg av, ei heller om barna er gjennomvåte. Klær, sår, fliser etc er fraskrevede ansvarsområder. De setter barn i skammekrok, sleper dem med seg etc. Vi har tatt barna ut. Jeg tror SFO her sliter, men det er ikke mye kvalitet over SFO i kommunen/ fylke her. Anonymous poster hash: 142e7...c28 Jøss! Det hørres ille ut! Her virker det som de har kontroll, men det er vell takekt være at assistentene/fagarbeiderne er så flinke. Sfo leder her er en litt masete og nysgjerrig person. HI Anonymous poster hash: f9642...114
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 SFO er oppbevaring av barn, kunnskapsløse mennesker som sitter og drikker kaffe og gir blanke i hva som skjer. Eng ang fant vi ungen kl halv ni på kvelden, de hadde sendt ham hjem med noen, men hadde glemt hvem. En annen gang var han borte i 4 timer uten at de hadde merket det. Og de ble sint fordi vi reagerte. Vet de har sendt med en risikounge til fremmede, noe som var klart sagt i fra om at IKKE skulle foregå. Ingen plan, ingen aktiviteter, ikke sjekk av sår, kutt småskader. At en førsteklassing løper ute i tshirts i 10 minus er ikke deres jobb å ta seg av, ei heller om barna er gjennomvåte. Klær, sår, fliser etc er fraskrevede ansvarsområder. De setter barn i skammekrok, sleper dem med seg etc. Vi har tatt barna ut. Jeg tror SFO her sliter, men det er ikke mye kvalitet over SFO i kommunen/ fylke her. Anonymous poster hash: 142e7...c28 ... ...det hun sa! Det er så utrolig merkelig at en førskoleunge i barnehagen rettledes i hvor mye klær han må ha på, mens den samme ungen et par måneder senere styrer alt selv. Da blir det t-skjorte i ti minus og ingen ytterklær på vinteren. Jeg forventer ikke at SFO ansatte skal kle på barna mine, for det kan de selv, men jeg betaler temmelig mye for plassen og de greier ikke engang påse at barnet har på seg klær ute (og det er 8 barn på SFO hos oss, så "ikke tid" er et dårlig argument!). Det er mye kaffe og slarv. Hurra for SFO... Anonymous poster hash: 7d699...bed
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Jeg forventer ingenting spesielt av SFO-lederen utenom om at han/hun faktisk strer SFO og persoalet der. Utenom det er hun/han hvilken som helst ansatt for meg:) SFO er oppbevaring og tilsyn i stor grad. Det finnes ikke noe lovverk som regulerer hva SFO skal inneholde, så det blir helt og holdetnt opp til den enkelte skole og personalet der. Hos oss er personalet til stede og er aktive med barna. Det er mye utetid, samt enkelte aktiviteter, spesielt på vinteren. Som f.eks forming, bruk av gymsal, data og teater. Anonymous poster hash: 4a550...221
MammantilNurket Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Her er link til rammeplan for aktivitetsskolen i Oslo: http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/getfile.php/utdanningsetaten%20(UDE)/Internett%20(UDE)/PED/Dok/Rplan_Askolen.pdfdet Tanken om SFO som oppbevaringsplass er vel litt passé? Det er leit at HI har dårlig erfaring med aktivitetsskole/SFO på hjemstedene deres, men jeg synes at HI skal gå litt stille i dørene ... Det finnes mange velfungerende SFO'er rundt om kring
skinnfilla Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 På vår SFO tar de vare på ungene, møter oss ved henting, flott oppfølging med beskjeder og meldinger. De ser også til at de får på seg nok klær... Hvert fall 1 klassingene! De leker, lager, trøster, drar på turer og baker. Leder er aktiv på kjøkken,kontor i skog og strand. Kjempeflott dame:) Vært kjempefornøyde både foreldre og barn:)
Fomle84 Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 På vår SFO tar de vare på ungene, møter oss ved henting, flott oppfølging med beskjeder og meldinger. De ser også til at de får på seg nok klær... Hvert fall 1 klassingene! De leker, lager, trøster, drar på turer og baker. Leder er aktiv på kjøkken,kontor i skog og strand. Kjempeflott dame:) Vært kjempefornøyde både foreldre og barn:) samme her:) Kjempe fornøyde og kjempe bra opplegg. Får månedsplaner hver mnd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 SFO er oppbevaring av barn, kunnskapsløse mennesker som sitter og drikker kaffe og gir blanke i hva som skjer.Eng ang fant vi ungen kl halv ni på kvelden, de hadde sendt ham hjem med noen, men hadde glemt hvem.En annen gang var han borte i 4 timer uten at de hadde merket det.Og de ble sint fordi vi reagerte.Vet de har sendt med en risikounge til fremmede, noe som var klart sagt i fra om at IKKE skulle foregå.Ingen plan, ingen aktiviteter, ikke sjekk av sår, kutt småskader. At en førsteklassing løper ute i tshirts i 10 minus er ikke deres jobb å ta seg av, ei heller om barna er gjennomvåte.Klær, sår, fliser etc er fraskrevede ansvarsområder.De setter barn i skammekrok, sleper dem med seg etc.Vi har tatt barna ut.Jeg tror SFO her sliter, men det er ikke mye kvalitet over SFO i kommunen/ fylke her.Anonymous poster hash: 142e7...c28 ......det hun sa!Det er så utrolig merkelig at en førskoleunge i barnehagen rettledes i hvor mye klær han må ha på, mens den samme ungen et par måneder senere styrer alt selv. Da blir det t-skjorte i ti minus og ingen ytterklær på vinteren. Jeg forventer ikke at SFO ansatte skal kle på barna mine, for det kan de selv, men jeg betaler temmelig mye for plassen og de greier ikke engang påse at barnet har på seg klær ute (og det er 8 barn på SFO hos oss, så "ikke tid" er et dårlig argument!). Det er mye kaffe og slarv. Hurra for SFO... Anonymous poster hash: 7d699...bed Hos oss må barna ha melding med fra foreldrene om di skal slippe jakke i 10 minus altså det er di voksnes ansvar å passe på at barn tar på di klærne som trenges til det været som er ute MEN i bhg er det maks 6-7 barn pr voksen i sfo er det 13-15 barn pr voksen å du er heldig om det er ekstra personal til barne med spesiellebehov, dette vil si at di som jobber i sfo ikke har mulighet å springe etter alle som nekter jakke eller regnklede, derfor er dt mitt ansvar som mor å gi beskjed til barnet at i dag er det så kaldt at du må ha på det og det eller i dag regner det å da må du ha på rengklede å støvler osv... Sitte å drikke kaffi å drøse er helt greit så lenge barnet mitt blir sett og di viser omsorg om noen er leie seg barna er nå såpass store at det forventes at di faktisk kan leke litt alene, kan di ikke det har vi som foreldre enn jobb å gjere Forventer at styrer gjer jobben sin som er å styre akkurat som styrer i bhg men rekner også med at di kjenner alle barna på sfo Anonymous poster hash: 3bfd4...f04
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Det er flott mange andre har gode opplevelser med SFO, det er det ikke her. FAU har vært på dem gjentatte ganger. De sier her at de tar ikke ansvar for klær, vi ser ofte barn løpe ute i t- skjorte mitt på vinteren.det hadde vært noe annet om de ikke hadde kapasitet til å følge opp, men de har valgt det bort. De sier de ikke drar ut fliser, det skaper så mye skriking hos barnet at det må vente til barnet kommer hjem. De sjekker ikke kutt og småskader, renser ikke etc. Men de setter på plaster. Men der går grensen for deres ansvar på dette. De sitter og drikker kaffe, en gang hørte vi fra bilen smellet i det hodet til en unge ble slengt i bakken av en annen. Det satt fire ansatte og drakk kaffe ved siden av. Ingen gjorde noe. Vi sjekket ungen, ba dem informere foreldrene pga hardt slag. Vi tok kontakt med foreldrene som ikke hadde fått beskjed, men som da skjønte kvalmen og hodepinen til gutten. Når jeg sier oppbevaringsplass er det fordi ingen andre ord passer til dette. Anonymous poster hash: 142e7...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå