Gå til innhold

Hvordan takle frustrasjon/sinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 16 mnd som jeg er ubeskrivelig glad i. Men noen ganger er jeg så sliten og lei og frustrert og fra meg at jeg syns det er vanskelig å la vær å rope høyt eller slå på ting (ikke barnet såklart, men veggen, en pute, et bord) når jeg er stresset eller veldig veldig trøtt og han bare sutrer og maser og klager og slår seg vrang.

Jeg prøver å gå i et annet rom å være sint, men av og til bare eksploderer jeg. Og det skal jo ikke være sånn. Jeg ser jo att sønnen min blir skremt og jeg blir kjempe lei meg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det.

Psykolog kanskje? Noen som har tips til bøker?

Anonymous poster hash: 18903...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tak i dette siden du "allerede" reagerer så sterkt.... Klart en kan være sliten og frustrert, men vil påstå du vil oppleve verre sutring/trass fremover enn du gjør nå... Klart det er individuelt, jeg selv har opplevd det mer og mer utfordrende å ha tålmodighet med min nå 3 år gamle sønn. Håper virkelig trassen tar seg en pause snart.... Noen ganger sprekker det for meg (begynner å kjefte eler rope, selv om jeg vet det bare forverrer situasjonen), men som oftest klarer jeg ignorere, snu situasjonen eller takle på ett eller annet vis... Men det er klart det er mennesklig å reagere "feil" innimellom! Jeg har hatt god hjelp av boken "De utrolige årene".

Anonymous poster hash: 4769c...49d
Skrevet

Takk for tipset, jeg skal se om jeg får tak i den boken! Og jeg vet det kommer til å bli mer trass /sutring senere, derfor jeg må lære meg noen verktøy allerede nå... Jeg har nok desverre arvt sinnet fra pappaen min, jeg husker han slengte kaffekopper i veggen når han kranglet med mamma (har aldrig vært voldelig mot noen altså, bare sint).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...