Gå til innhold

moren min maser om at gutten min er tykk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at han må slutte med nattbleier, må slutte å sutre osv.. Hun himler med øynene og kommenterer hele tiden. Jeg eksploderer snart.

Han har akkurat fylt fire år. Han er 104 cm høy og veier 17, 5 kg. Hs sa ingenting om at han er tykk. Moren min himler med øynene hvis han får en is, og i går da han spurte om å få en til lo hun han opp i ansiktet og kløp han i magen mens hun sa at han ikke trengte mer is. Jeg synes jeg må få lov til å bestemme det!

Når det gjelder bleie om natten så synes han det er vanskelig å slutte. Han har tørr bleie 9 av 10 ganger om morgenen, men han vil ikke slutte med bleia. Han sier han vil slutte når han blir fem år ;) Vi har prøvd med ulik motivering, inkl klistremerker men han vil ikke - og jeg har ikke lyst til å tvinge han. Moren min fnyser og sier han tvinner oss rundt lillefingeren..

Jeg blir så lei meg og sint på henne, men samtidig blir jeg så i tvil om hun har rett. Hu har liksom litt taket på meg :(

Anonymous poster hash: 40bca...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som hun har et poeng, men likevel er det frekt og ufint av henne, det er ikke hennes sak. Jeg skjønner ikke hvorfor en stor gutt kal ha to is (eller is i det hele tatt på en søndag), men ville aldri sagt noe om det til deg, og det at hun kløp ham i magen (mageflesket?) og kom med den kommentaren er HELT uakspetabelt, og kan påføre ham komplekser og spiseproblemer.

Jeg synes det er lenge å bruke bleie til han er fire, men igjen, det er din sak, ikke hennes. Om han er sutrete eller ikek kan jeg ikke uttale meg om, men jeg synes de fleste barn er litt sutrete, så det er vel ikek noe unormalt med det. Litt må man tåle hvis man vil omgås barn.

Anonymous poster hash: 3c80c...2b6
Skrevet

Hun har ikke rett.. sønnen min var like høy og veide det samme når han var 4 år.. han har ikke vært tjukk!!

Drit i hva morra di sier jeg har en mor som bryr seg med alt jeg også.. men jeg setter henne på plass.. hvorfor skal du holde tilbake når det irriterer deg og du blir usikker på dine ferdigheter som mor..

Skrevet

Min datter veier 15 kg og er 98 cm høy. Hun er helt normal i kroppen, så sammenliknet med ditt barn virker ikke han overvektig? Følger egen vektkurve perfekt. Hun fyller 3 i september og har sluttet med bleier nå.

Jeg synes kanskje 5 år er lovlig sent å slutte, men han bruker kanskje ikke bleie på dagen? I så fall ville jeg ikke mast med nattbleia.

Og når det er sagt, det der moren din driver med: Ekle kommentarer og klyping i magen er mobbing. Stå opp for sønnen din og sett en stopper for det!

Anonymous poster hash: 0b0a8...6ac

Skrevet

Unnskyld med, men HERREGUD for en oppførsel. Hun mobber jo barnebarnet sit jo :'(

Jeg regner med han ikke er tykk, men kanskje har igjen litt av småbarnsfettet og det er vel helt normalt. Min vokste av seg det 4 årsalderen og er veldig slank nå.

Hva er problemet hennes med at han bruker nattbleie egentlig? Han er nok snart klar selv.

Jeg hadde tatt en prat med henne og fortalt at hun kan ødelegge selvtilliten hans og at hun skal stoppe. Haddehunikke klart det, så hadde hun ikke fått vært i nærheten av han. punktum!

Anonymous poster hash: e1540...1b5

Skrevet

At de må bruke bleie på natt kan man ikke styre. Det er noe i hjernen som må modnes og gutter er som regel bkeiebrukere på natt lengre enn jenter.Min bruker ennå og er snart 6 . Helt vanlig sier hs. Han sluttet med bleie på Dag da han var 3.

Ikke la deg overkjøre . Ta igjen !

Skrevet

Min gutt er heller tynn enn tykk og jeg tror han også veide ca 17,5kg da han var 104cm høy, så at han er veldig tykk tror jeg ikke på. Det at han bruker bleie når han fortsatt tisser på seg om natta er jo også helt greit, syns jeg. Den er jo tørr 9 av 10 netter, så det er jo tydelig at når den er våt, så er det fordi han tisser i søvne, ikke fordi han ikke gidder å gå på do når han må. 

Du må rett og slett fortelle moren din om at hun må slutte å oppføre seg sånn! Fortelle henne at gutten din har en helt normal vekt i forhold til høyden sin og at du ikke vil hun skal påføre han spiseproblemer med kommentarene sine (selvfølgelig lite sannsynlig at han skjønner noe av det nå, men hvis du ikke tar tak i det, så vil hun nok fortsette) og at dere foreldre bestemmer når han skal slutte med bleie, ikke hun.

Jeg har en på snart 6 år som fortsatt sover med bleie om natta og vi har forsøkt flere ganger å ta den av om natta og da våkner han av at han er våt og kald etter å ta tisse på seg, så nå venter vi til bleiene er tørre om morgenen. Han har siste året i barnehagen sin nå og har hatt overnatting i barnehagen og da jeg snakket med en av de ansatte i barnehagen om det, sa hun at de var flere som fortsatt brukte bleie, så det er helt normalt.

Anonymous poster hash: d8ab5...6ab
Skrevet

Takk for svar. Han fikk ikke to is, men jeg mener at det blir feil at hun svarer på det. Det er jeg som bestemmer. Han bruker ikke bleie om dagen, sluttet for halvannet år siden, men nattbleia er en trygghet for han tror jeg. Han har hatt noen uhell når vi har prøvd uten og han liker det dårlig.

Når han spør om en is til ler jeg ikke av han eller fnyser til han men forklarer at kroppen ikke har godt av altformye is og noenganger lager jeg tullestemme og later som det er magesekken som snakker. "Nei, takk, ikke mer is, jeg er stappmett". Han synes det er morsomt. Moren min blir nesten sur når jeg gjlr sånt og mener at jeg diller med han. Gutten må lære seg å ta imot enkle beskjeder mener hun og at hvis jeg fortsetter sånn så vil han ikke lære å respektere et nei... hva tenker dere? Har hun rett i det?

Hi

Skrevet

Din mor mobber barnebarnet sitt og det er IKKE greit!! Hun holder på å gi han komplekser for egen kropp i en alder av 4 år..!

Alle barn er sutrete!

Om helsesøster ikke reagerer på vekta til gutten din så er alt bra, barn er forskjellige,noen har litt valpefett og skal ha det, han er iallefall ikke tjukk!

Og nattbleien er vel ikke noe å mase for. Så lenge han er tørr på dagen så er vel det en ting hun skal bare drite i. Hvorfor bryr hun seg om det??Ikke alle barn er tørre om natta,så la han nå få ha bleien og ha avtalen om å stoppe å bruke den når han er 5 (om han ikke er klar før)

Jeg tror nok at mora di har et alt for hardt tak om deg, du må stå opp for deg selv og sønnen din!

Anonymous poster hash: e42bf...abd
Skrevet

Takk for svar. Han fikk ikke to is, men jeg mener at det blir feil at hun svarer på det. Det er jeg som bestemmer. Han bruker ikke bleie om dagen, sluttet for halvannet år siden, men nattbleia er en trygghet for han tror jeg. Han har hatt noen uhell når vi har prøvd uten og han liker det dårlig.

Når han spør om en is til ler jeg ikke av han eller fnyser til han men forklarer at kroppen ikke har godt av altformye is og noenganger lager jeg tullestemme og later som det er magesekken som snakker. "Nei, takk, ikke mer is, jeg er stappmett". Han synes det er morsomt. Moren min blir nesten sur når jeg gjlr sånt og mener at jeg diller med han. Gutten må lære seg å ta imot enkle beskjeder mener hun og at hvis jeg fortsetter sånn så vil han ikke lære å respektere et nei... hva tenker dere? Har hun rett i det?

Hi

Nei, hun har ikke rett. Jeg rekner med at du ikke gir barnet alle beskjeder på en tullemåte?At om det eralvor så sier du det på en vanlig måte? Å tulle med barnet sitt er jammen meg lov, særlig når det gjelder noe sånt som å ikke få is nr to, for barnet skjønner hvorfor han ikke får det selv om du sier det på en tullemåte.

Mora di er ikke helt god tror jeg. Hun er iallefall ikke en god mor til deg eller en god bestemor for sønnen din!

nei, stol på deg selv du, du gjør det som er rett for deg og sønnen din. Og neste gang hun skal fortelle deg hva som er "rett" så kan du tenke : Hvorfor vet hun hva som er rett mer enn meg?

Anonymous poster hash: e42bf...abd

Skrevet

Tusen takk for svar. Moren min har nok alltid vært litt kritisk og det gjør ekstra vondt når det gjelder sønnen min. Alt jeg gjør er jo fir han, og jeg orøver virkelig mitt beste... men det er bare det at det er så

Skrevet

Tusen takk for svar. Moren min har nok alltid vært litt kritisk og det gjør ekstra vondt når det gjelder sønnen min. Alt jeg gjør er jo fir han, og jeg orøver virkelig mitt beste... men det er bare det at det er så

Postet for tidlig... det er bare det at det er så uendelig viktig for meg at gutten min kjenner seg elsket og respektert så min måte å oppdra han på er på en måte så langt fra hvd jeg selv ble oppdratt... og diden jeg ikke har noen rollemodeller i dette blir jeg så raskt i tvil.. vet liksom aldri om min måte å gjøre det på er ok eller om jeg ødelegger gutten min somhun sier..

Hi

Gjest FinogFjong
Skrevet

Moren din mobber, og bør få igjen med samme mynt.

Klip henne i sideflesket, å påpek at hun har lagt seg ut så mye at da blir det ingen dessert på henne, eller si ifra til henne, at du trenger vel ikke en vaffel til, du vet jo hvor den setter seg osv...

Fysj! Foraktleig oppførsel av moren din.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Ser at det er mange som bruker nattbleie til og med når de begynner på skolen. Dette er noe de slutter med når de føler seg klar for det, synes absolutt ikke at det er noe vits i å stresse han med dette. Bruker han bleie om dagen kan det kanskje være lurt å motivere han litt til å slutte med dette. Uansett så bør hun ikke blande seg borti det, ikke noe hun har noe med. 

Og når det gjelder kommentarer på vekta hans er det helt uakseptabelt. Dette får han selvfølgelig med seg. Husker mine besteforeldre hendte tok på magen min og komenterte at jeg måtte passe på så jeg ikke fikk mage (og jeg vat tynn). Har på grunn av dette alltid følt meg tykk, selvom klassekamerater kalte meg "stakan" fordi jeg var tynn. Så dette bør du si at hun ikke har noe med, og du eller sønnen din aldri vil høre et ord om til. 

Anonymous poster hash: b2fae...367
Skrevet

Be moren din holde munnen sin lukket, at gutten din er tykk, kan jeg aldri tro. Min snart 4 åring er ca 106cm og veier omtrent det samme, det har han gjort det siste året, og han er slank som bare det! Eldstemann veide godt over 20 kilo da han var 4 år, endel høyere da, men slank og helt normal. Nå er han 5 år straks og veier 25kg. Må stramme inn alt av bukser, og han har ikke noe som helst valpefett, muskuløs liten kar.

Mine har spist 4 is hver i dag, en nydelig varm solskinnsdag. Nei si det rett ut til din mor, at hun må kutte ut å kritisere eller holde seg vekk.

Du diller ikke med han, høres helt normalt ut, avledning funker ofte her og! Nei STOL på deg selv, du høres ut som en kjempeflink mamma!

Anonymous poster hash: a265a...93c
Skrevet

Av hensyn til gutten din bør du skåne han for dette, enten ved å gi beskjed til moren din at hun må skjerpe seg, eller la være å ta han med dit. Var jeg som skrev over at mine besteforeldre gav meg komplekser. De var værre når foreldrene mine ikke var der, men jeg sa ikke noe til de, for følte meg skamfull og tykk. Tenk på det før du lar han være der alene. Håper virkelig ikke gutten din tar kommentarene han har fått innover seg. Det er jo ikke så lett å si ifra til foreldrene sine alltid, men håper du klarer for sønnen din sin skyld

Anonymous poster hash: b2fae...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...