Gå til innhold

Ergobaby Bæresele - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer å kjøpe denne. Lillesøster begynner å bli så stor at hun er tung å bære rundt i bilstolen, og jeg vurderer en bæresele. Har en gammel Babybjørn som er helt grusomt.

Er Ergobaby ålreit? Kan man bære barnet så det ser framover eller er et bare "mage mot mage"?

Endret av Caprica
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ergo er en god sele. Personlig foretrekker jeg Beco, synes det er lettere å få ungen på ryggen med den, men begge er bra. Manduca er også i samme sjanger.

Ingen av de ergonomiske bæreselen er beregnet på å bære fremovervendt barn på magen. Stillingen er dårlig for både barn og bærer.

Anonymous poster hash: 8d092...500
Skrevet

Har sett masse på denne selv, men kan ikke bære barnet på magen mens det ser fremover, men man kan bære det på ryggen til det er 3-4 år i ergobaby.

Har prøvd den i butikk, og den er superlett å få på og av, så kommer til å investere i en slik :)

Anonymous poster hash: 1f072...d5b
Skrevet

Takk for svar! De selger den for 699 på lilleprinswn.no, tror jeg slår til.

Skrevet

Vi hadde ergo (mannen er høy, jeg er lav). Den passet fint til oss begge. Valgte den fordi den var den minste når man pakket den bort (altså på tur når barnet gikk selv og vi hadde i "reserve" for å slippe å tenke på om turen ble i lengste laget)

Anonymous poster hash: 98f39...f4d
Skrevet

Fikk ikke til disse bæresjalene, så endte opp med Ergo. Babyen liker det og jeg får ikke belastning på det stakkars bekkenet og stakkars korsryggen som er bristet etter fødsel nr 2.

Anonymous poster hash: 01fb2...8c2
Skrevet

Vi brukte den, og var kjempefornøyde!

Skrevet

Jeg liker ergoselen veldig godt. Jeg bar ungene til de var 3 og 4 i den. Det ene av barna mine likte den ikke så godt, hun ville høyere opp og se mer.

Jeg anbefaler deg å prøve ulike bæreseler om du har mulighet, da tror jeg fort du vil kjenne hva som er riktig for deg:-)

Skrevet

Jeg har ergoen, og bruker den på tur i fjellet med frøkna som fyller to i september. Hun er tung nok for å si det sånn, men jeg klarer fint å bære henne på ryggen opp bakkar og berg:) Anbefalles!

Skrevet

Jeg har den og er kjempe fornøyd, det er ungen og ;)

Skrevet

Vi har den, og er storfornøyd. Bruker den ikke allverdens mye, da jeg foretrekker å ha barnet i vogn, men den er kjekk å ha på skogsturer, kjappe turer i butikken, ferier osv.

Passer godt til både meg og mannen.

Skrevet

Veldig fornøyd med ergobaby.

Ulempen er som andre tidligere har nevnt, at man bærer ungen i mot seg. Noen babyer liker å se fremover når de blir litt eldre. Heldigvis ikke noe problem her i huset. Har brukt bæreselen mye når jeg har reist alene på fly. Ikke noe problem å ta av/på sele alene, så er godt fornøyd.

Liker også at den har et par små lommer som jeg kan ha bankkort, mobil o.l i.

Anonymous poster hash: 2aeab...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...