Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Er 35 uker på vei, og for 2 uker siden lå fostervann verdien på 100. Ved måling i dag var den 75. Skal derfor inn neste uke og måle på nytt. Fikk beskjed om at dersom det fortsatte å synke kommer de til å ta ut barnet. Noen som har opplevd at dette har skjedd med de? Litt bekymret, men sikkert ikke nødvendig å være det :-) Anonymous poster hash: 948d8...d73
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Dytter, i håp om svar :-) Anonymous poster hash: 948d8...d73
Gjest Trulte med to små Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Jeg kan ikke hjelpe deg, men lurer på hvordan de måler fostervannsmengden? Godt du blir passet på!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Jeg hadde lite fostervann på slutten av forrige svangerskap. Ble tett fulgt opp med hyppige ul og fikk beskjed om at hvis nivået sank noe særlig mer måtte de sette i gang fødselen. Plutselig økte fostervannsmengden igjen og jeg fikk gå til fødselen startet av seg selv Krysser fingrene for at det ordner seg for deg også Anonymous poster hash: 51485...470
DaTuMa Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Ja jeg lurer også på hvordan man måler det? Er det tilfeldig at man finner det ut?
førskolelæreren Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Jeg kjente lite liv i uke 37. Dro inn på sykehuset for å ta ultralyd. Oppdaget da lite fostervann og liten baby. Ble mamma samme dag ved hjelp av keisersnitt. Det er ikke bra for babyen i magen om det er lite fostervann. Lykke til!!!! Endret 17. juni 2013 av førskolelæreren
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 De måler det ved hjelp av ultralyd. De fant det ut da til tok ul pga lite liv. #4 Anonymous poster hash: 51485...470
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Når jeg fødte, viste det seg at jeg omtrent ikke hadde fostervann igjen. Så var veldig heldig at fødselen startet når den gjorde.. Kunne gått virkelig gale om ikke. Så du er heldig at de har oppdaget det. Jeg visste absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 7d46f...557
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Min venninne hadde lite fostervann, uviss årsak. Hun måtte ta planlagt keisersnitt pga dette. Ungen var litt liten (ble forløst til termin) og tørr i huden men ellers ingenting. Anonymous poster hash: 34a05...278
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Min venninne hadde lite fostervann, uviss årsak. Hun måtte ta planlagt keisersnitt pga dette. Ungen var litt liten (ble forløst til termin) og tørr i huden men ellers ingenting. Anonymous poster hash: 34a05...278
Gjest Trulte med to små Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Takk for svar! Men så kommer neste spørsmål: for hva menes da med lite liv i magen? Jeg har ei venninne som hadde ei rolig jente i magen og det viste seg på slutten av svangerskapet at hun hadde lite fostervann. Husker ikke om hun ble satt igang eller hva.. Men jenta mi er også tidvis rolig, men jeg kjenner henne flere ganger i løpet av dagen, noen ganger mer andre ganger mindre. Har jo skjønt at barna er forskjellige i magene våre, men likevel. Noen som kan svare på hva lite liv defineres som?
Juks Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Da jeg har født tidligere syntes jeg at sistemann (som ble tatt med keisersnitt pga for lite fostervann på slutten-etter en uke med tett oppfølging) ga lite spark fra seg, han var veldig rolig, rolig på natta og på dagen. Min jordmor ba meg telle alle de gangene det kom et spark eller annen bevegelse og var det over ti innen to til tre timer så var vist det ok. Og det var over ti hver gang for når babyen først har bestemt seg for å strekke litt på seg kommer det ofte flere spark på en gang. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå