Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #26 Skrevet 17. juni 2013 Jeg tolket det som en spøk. OS igjen?? Kanskje jeg da virkelig skulle begynne å planlegge graviditet... Ville jo være vanvittig lønnsomt når jeg vil ta utdanning veldig snart (først må jeg jobbe for å komme meg på beina, ca. 2 år, så skal jeg begynne på skole). Anonymous poster hash: aacf9...af1 Kvalmt! Planlegge å bli gravid og alene med barnet for å få overgangsstønad og sponset utdanning! Huff. Blir så trist. Hvilke verdier er det du fører videre til dine barn? Anonymous poster hash: fc003...8c6 Anonymous poster hash: 67f50...f8d
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. juni 2013 #27 Skrevet 17. juni 2013 OS igjen?? Kanskje jeg da virkelig skulle begynne å planlegge graviditet... Ville jo være vanvittig lønnsomt når jeg vil ta utdanning veldig snart (først må jeg jobbe for å komme meg på beina, ca. 2 år, så skal jeg begynne på skole). Anonymous poster hash: aacf9...af1 Hadde langt bedre inntekt da jeg var i jobb med gjennomsnittlig inntekt enn da jeg mottok dagpenger etter en tidligere jobb med lik inntekt + OS, for å si det sånn. Men hvis du ønsker deg flere barn og skal studere, så er ikke en donorklinikk i Danmark noen dum ide. Men ingen skal måtte oppleve å bli lurt til å bli fedre, så den tanken synes jeg du skal legge fra deg med en gang! Anonymous poster hash: c5f3e...9ae Seriøst? Lurt? Stoler du på at folk du treffer på byen ikke stjeler slik at du gir dem bankkortet ditt, lommeboka di og bilnøklene dine? Ikke det nei... På samme måte så bør ikke en mann stole på at en helt fremmed kjerring han møtte i fylla går på p-piller og ikke har noen kjønssykdommer. Lurt liksom... Hvem i all verden har ubeskyttet sex med folk man har møtt på byen og ikke kjenner i det hele tatt? En som har lyst til å våkne med HIV, syfilis og lignende dagen etterpå? Ehm.. Hvem er det du svarer egentlig? Hun over deg sier jo at en donorklinikk i f eks Danmark ikke er så dumt. Hun sier absolutt ingenting om at HI skal finne seg en tilfeldig "sæddonor" på byen.. Tror uansett ikke det at du får flere barn er spesielt lurt HI.... Anonymous poster hash: 8fbe1...578 Jeg siterer selvfølgelig henne over "ingen skal oppleve å bli lurt til å være far". Vel, stikker man p... i en helt ukjent dame man har truffet på fylla, så er det ingen overraskelse av klamydia eller graviditet kan være konsekvensen. Det er da ikke mindre sannsynlighet for å få det om du inngår et forhold til noen og er sammen et års tid? De færreste menn jeg kjenner har vært hos lege med underlivet sitt med mindre de har veldig vondt og symptomer på noe. Har selv sendt ex'er til sjekk på klinikk før sex første gang, men jeg tror de fleste er nøye på p- piller og ikke tar seg bryet å sjekke kjærester for mulige kjønnssykdommer. Anonymous poster hash: c5f3e...9ae Neida, det forstår jeg. Men når de fleste menn du kjenner driter i at de kan bli smittet med dødelige sykdommer og har sex med masse forskjellige på byen i fylla, betyr det ikke at fornuftige folk gjør det. Du gjør jo det ikke selv sier du, du har sendt dine partnere til legen for sjekk for å ikke bli smittet av noe. Og det er det fornuftige folk gjør.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #28 Skrevet 17. juni 2013 Guurimalla... Snakk om storm i vannglass! For the record... 1. Jeg har ikke sagt at jeg VIL gjøre det. Selvfølgelig gjør jeg det ikke, men sier det i min situasjon nesten ville vært lønnsomt å bli gravid igjen, mens jeg fremdeles har utstyr og klær fra nr. 1 og med tanke på at jeg ville fått støtte. 2. Jeg er arbeidssøker og prøver så hardt jeg kan for å få jobb, men å få jobb i en by der mange andre uten utdanning også søker på de samme jobbene er vanskelig. Det er ikke bare å knipse med fingrene. 3. Jeg har like mye rett til å ha one night stands som hvilken som helst mann. At mange mener en eventuell graviditet ville være å lure han inn i farsrollen viser jo bare at dere ser på menn som apekatter. Eller fisk. At de ikke har en egen hjerne å tenke med og intelligens. Mulig mange menn ikke har det i seg, men med dagens midler for å finne informasjon (dessuten vet ALLE at man kan bli gravid uten kondom) bør menn også ta ansvar og faktisk bruke kondom. Jeg har hatt one night stands med mange menn som har lyst til å drite i å bruke kondom fordi det ikke er så godt. Onsene har vært med menn jeg har truffet for 1. gang, menn jeg kjenner bare litt osv. Dessuten bruker jeg ikke prevensjon og har sagt det til dem. Tydeligvis mener de at jeg bare kan gå å ta abort eller bare svelge angrepille etter angrepille og håpe på det beste. Jævla idioter. 4. Å flytte utenfor bykjernen kunne vært et alternativ, problemet er da bare at byen jeg bor i strekker seg milevis i seg selv og barnet mitt har bhgplass midt i sentrum. Det ville altså tatt meg minst 15 minutter (alle veier) bare å komme ut av selve bykjernen. Trolig vil jeg også få jobb midt i byen. Men jeg kunne spart omtrent 2-3000 på boutgifter, men derimot brukt mer tid og penger på transport. Dessuten måtte jeg ha kjøpt en ny bil som ikke sluker bensin og en nyere (dyrere) modell, noe jeg egentlig ikke har råd til nå. 5. Flytte ut av byen ville tatt fra de mulighetene vi har i dag. Dessuten vil jeg unngå å bytte barnehage siden barnet trives godt der og har venner. Verdiene er også viktige, hva jeg vil mitt barn skal lære. Anonymous poster hash: aacf9...af1
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #29 Skrevet 17. juni 2013 Barnefar har kontakt av og til, betaler lite i bidrag og bor i en annen by. Men han kommer mer og mer inn i bildet, det går bare ikke så fort jeg skulle ønske. Har derimot venner og familie som kan passe på barnet mens jeg jobber, og JA, jeg har søkt på helgejobber/nattevakter for å tjene bedre. Er innstilt på å jobbe over 100% fremover, bare jeg får meg inntekt. Anonymous poster hash: aacf9...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå