Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Fikk vite for en halvtime siden at jeg blir igangsatt, føler meg tom, litt reaksjonslammet. Vi får velge om det blir ikveld eller om vi vil vente til i morgen tidlig. Det viktigste var om vi var motivert til fødsel. På en måte tenker jeg til fortere til bedre, på en anen side hadde det vært greit å vente til i morgen bare for å være mer mentalt innstilt Anonymous poster hash: 5fb79...583
Slalotte Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Har ikke erfaring.. Men GRATULERER du skal snart få se babyen din
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Jeg ble igangsatt, og fikk bare 20 min på å forberede meg. Bare vær forberedt på at det ikke er sikkert at igangsettingen virker, og det KAN ende i keisersnitt, som det gjorde for meg. Forbered deg på at det er en prosess som kan ta alt fra noen timer, til 4 dager. Lykke til! Snart får du se babyen din Anonymous poster hash: f4d7c...02e
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Jeg ble igangsatt pga. at vannet gikk. Det var egentlig helt greit. Vi ble tatt litt på senga fordi jeg var helt sikker på at jeg kom til å gå over tiden. Vannet gikk 1 uke før termin, så vi var jo egentlig ikke klar sånn på dagen.. Hehe visste jo at vi skulle få baby altså, men hodet var ikke helt med. Tok over nesten 2 døgn fra vannet gikk så jeg hadde god tid til å forberede meg da Kroppen ville ikke i fødsel, var nok ikke klar. Det gikk unna etter at jeg tilslutt var villig til å prøve akupunktur. Lykke til!! :D
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Må bare kommentere det jeg også. Det kunne ende i keisersnitt og hadde gjort det om jeg ikke hadde gått med på akupunktur. Kroppen min ville som sagt ikke i fødsel og da kunne de ikke vente lenger. Slapp så vidt unna da. Alt dette har du vel fått informasjon om?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Hi her Jeg er klar, en uke på overtid 1-2 cm men ikke helt moden til å ta vannet så de ska gi meg cyrtotec??? Og ta vannet når de kommer til. Kom liksom bare så brått på plutselig, ikke slik jeg hadde sett for meg fødselen Skulle jo liksom henge hjemme, telle rier, ta meg et bad å ringe føden... Nå er jeg plutselig innlagt og alt føles som at er blitt snudd litt på hodet Anonymous poster hash: 5fb79...583
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Legen nevnte bare litt om forløpet og at om babyen i magen reagerer negativt til igangsetting at dem da måtte utføre et keisersnitt Anonymous poster hash: 5fb79...583
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Tenkte "å hjelpes, me skal ha baby!" 5 uker før termin (vannavgang) Spent, glad, litt trist på ungen som ikkje var gammel nok. Mannen for og kjøpte Big Mac meny til meg, så eg fekk spist meg opp litt. Anonymous poster hash: 3036a...b4b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Tenkte "å hjelpes, me skal ha baby!" 5 uker før termin (vannavgang) Spent, glad, litt trist på ungen som ikkje var gammel nok. Mannen for og kjøpte Big Mac meny til meg, så eg fekk spist meg opp litt. Anonymous poster hash: 3036a...b4b Så koselig Anonymous poster hash: fcd83...88d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Det gikk fint. Fikk ett kvarter på å forberede meg. Fødselen var enklere enn de andre, enda gutten var stor:-) Anonymous poster hash: 0c5db...1ee
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Det gikk fint. Fikk ett kvarter på å forberede meg. Fødselen var enklere enn de andre, enda gutten var stor:-) Anonymous poster hash: 0c5db...1ee
DramaMama Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg ble satt igang etter overtidskontroll 7 dager på overtid. Hadde time 9 på morgenen, de satte inn modningspilla kl 11. Fødte samme kveld og hadde en rask, men fin fødsel. Når man er på overtid er man gjerne mentalt klar for å føde, selv om det ikke blir på akkurat den måten man hadde tenkt. Lykke til
Håper<3 Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Ble igangsatt en uke på overtid så jeg hadde forberedt meg ganske godt før overtidskontrollen på at det var en sjanse for at de satt meg i gang. Syns egentlig det bare var godt at det endelig skulle starte. Du går nok mest sannsynlig ikke rett i fødsel så du får nok litt tid å samle tankene på. For meg tok det nesten et døgn før det startet for fullt.Masse lykke til!
Rediken Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 34 og fikk beskjed om at jeg kunne bli igangsatt når som helst i nærmeste fremtid. Jeg var superskuffet(ønsket vannfødsel) og hele tiden usikker siden jeg ikke viste når det skulle skje. Jeg ble igangsatt to uker senere og da var jeg bare glad for å bli ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Jeg tenkte bare at det var på tide. Hadde jo ligget der i 2,5 døgn med tette rier og var nesten for sliten til å presse. Anonymous poster hash: 00ee0...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå