Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Vi skal refinansiere huslånet vårt og banken vil ha ny takst. Den banken vi bruker har ikke gratis meglertakst, men det er det jo mange som tilbyr. Er det frekt å bruke dette når vi ikke har tenkt å selge? Eller skal jeg bare si vi vurderer å selge? Huset er bare 2 år. Anonymous poster hash: a73a1...6ca
Heklemamma Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har hørt, at det alltid lønner seg å betale for ny takst. For de som gjør dette gratis, ofte setter lavere takst enn de som tar seg betalt for det. jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg har hørt det. Vi har jo pussa opp huset de siste årene, og skal derfor etterhvert få satt ny takst. Vi betaler nok noen for å sette takst, når det tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Jeg trodde taksten var gratis bare om du bruker dem til å selge huset etterpå jeg? Ville absolutt betalt for en takst, de som gir det gratis setter ikke en skikkelig takst men en omtrentlig salgsvurdering. Anonymous poster hash: b33ef...fda
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Megleren gir verdivurdering, ikke takst. Da må du ha en sertifisert og uavhengig takstmann. Anonymous poster hash: 1d99a...189
mylittlecat Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Vet ikke om det er slik ennå, men før måtte du uansett betale for disse fratis takstene, om du skulle ha det skriftlig. En muntlig takst av en megler funker jo ikke i banken
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Ville betalt for en skikkelig takst. Koster vel en 1000lapp eller no sånt. Anonymous poster hash: 04a74...845
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Verdivurdering gjør de fleste meglere gratis. Men det kan nok lønne seg å "lyve" om at dere vurderer å selge. Da tar de en litt grundigere gjennomgang. (og du får det skriftlig) Anonymous poster hash: 6aef6...cea
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Verdivurdering gjør de fleste meglere gratis. Men det kan nok lønne seg å "lyve" om at dere vurderer å selge. Da tar de en litt grundigere gjennomgang. (og du får det skriftlig) Anonymous poster hash: 6aef6...cea Verdivurdering er gratis ja. Men banken krever jo en takst. Anonymous poster hash: 04a74...845
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Verdivurdering gjør de fleste meglere gratis. Men det kan nok lønne seg å "lyve" om at dere vurderer å selge. Da tar de en litt grundigere gjennomgang. (og du får det skriftlig) Anonymous poster hash: 6aef6...cea Verdivurdering er gratis ja. Men banken krever jo en takst. Anonymous poster hash: 04a74...845 Har refinansiert to ganger, og det har da holdt med verdivurdering for vår del. Har aldri hatt takstmann. Anonymous poster hash: 6aef6...cea
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Verdivurdering gjør de fleste meglere gratis. Men det kan nok lønne seg å "lyve" om at dere vurderer å selge. Da tar de en litt grundigere gjennomgang. (og du får det skriftlig) Anonymous poster hash: 6aef6...cea Verdivurdering er gratis ja. Men banken krever jo en takst. Anonymous poster hash: 04a74...845 Banken vår krevde ikke takst, bare en verdivurdering (og den satte de selv basert på hva andre hus i området var blitt solgt for siste halvåret). Anonymous poster hash: b33ef...fda
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Verdivurdering gjør de fleste meglere gratis. Men det kan nok lønne seg å "lyve" om at dere vurderer å selge. Da tar de en litt grundigere gjennomgang. (og du får det skriftlig) Anonymous poster hash: 6aef6...cea Verdivurdering er gratis ja. Men banken krever jo en takst. Anonymous poster hash: 04a74...845 Har refinansiert to ganger, og det har da holdt med verdivurdering for vår del. Har aldri hatt takstmann. Anonymous poster hash: 6aef6...cea Men HI skriver jo at banken krever takst. Anonymous poster hash: 04a74...845
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 HI her....banken ville bare ha verdivurdering. Anonymous poster hash: a73a1...6ca
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 HI her....banken ville bare ha verdivurdering. Anonymous poster hash: a73a1...6ca ja men da ringer du bare en megler og får det Anonymous poster hash: 04a74...845
DaTuMa Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Takst koster rundt 4-5000. Verdivurdering er gratis. Det er det megler som gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå