Gå til innhold

Ang kalorier og vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det noe om jeg spiser mindre enn anbefalt? Jeg skal spise va 1200 kalorier daglig for å gå ned i følge shape up.

Men jeg kan spise mindre enn det? Sparebluss er jo bare tull så da skal det vel ikke ha noe å si?

Anonymous poster hash: ae25c...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går ned fortere, men med større risiko for å gå opp igjen så fort du øker kcal inntaket når du er ferdig med slankingen.

Anonymous poster hash: d19f6...fab
Skrevet

Jeg skal ned 20 kg så vil se resultater litt kjapt. Skulle selvsagt tatt tak i dette tidligere, men NÅ har jeg bestemt meg! :) Har manglet litt motivasjon og viljestyrke, men fant den i går etter lengre tids leting ;)

Alltid en fare at man går opp, men om jeg holder meg på anbefalte kalorier når jeg er ferdig med slankingen så bør det vel gå bra?

Skrevet

Sparebluss er det nok ingenting som heter, men om du spiser for lite gjør det noe med stoffskiftet og forbrenningen din. Kroppen tror det er hungersnød og begynner lagre kalorier og fett på en annen måte, når du begynner spise normalt igjen risikerer du at kroppen lagrer fettet annerledes enn før, f.eks rundt magen...

Anonymous poster hash: 3c802...12f
Skrevet

Sparebluss er det nok ingenting som heter, men om du spiser for lite gjør det noe med stoffskiftet og forbrenningen din. Kroppen tror det er hungersnød og begynner lagre kalorier og fett på en annen måte, når du begynner spise normalt igjen risikerer du at kroppen lagrer fettet annerledes enn før, f.eks rundt magen...

Anonymous poster hash: 3c802...12f

Aaah... Det vil jeg nok prøve å unngå ja :)

Men hva er lite? 1000 i stedet for 1200 er det for lite?

Skrevet

Syns 1200 hørtes for lite ut i utgangspunktet, jeg. Da jeg slanket meg for et par år siden, meldte jeg meg inn i VGs vektklubb, og mener 1300 kalorier var minsteinntaket, uansett. Jeg skulle "bare ned" 12 kg, og gikk gjennomsnittlig ned litt over en kilo i uka på 1300 kalorier dagen. Etter 11-12 uker hadde jeg nådd målet!

Skjønner at du vil fort ned, men tror det er bedre å ta det gradvis med et ikke altfor barbert kosthold, enn å rase ned i vekt ved å sulte seg. Med en kilo i uka ser man uansett tidlig resultater.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 14be9...b95
Skrevet

Jeg skal ned 20 kg så vil se resultater litt kjapt. Skulle selvsagt tatt tak i dette tidligere, men NÅ har jeg bestemt meg! :) Har manglet litt motivasjon og viljestyrke, men fant den i går etter lengre tids leting ;)

Alltid en fare at man går opp, men om jeg holder meg på anbefalte kalorier når jeg er ferdig med slankingen så bør det vel gå bra?

Du må  i alle fall huske og trene i tillegg. Gjerne mye styrke. Det er kanskje ikke noe som heter sparebluss, men hvileforbrenningen går ned når du får i deg så lite mat, så da utgjør det ikke store forskjellen om du ikke trener i tillegg.

Anonymous poster hash: fe455...edd

Skrevet

Du må i alle fall huske og trene i tillegg. Gjerne mye styrke. Det er kanskje ikke noe som heter sparebluss, men hvileforbrenningen går ned når du får i deg så lite mat, så da utgjør det ikke store forskjellen om du ikke trener i tillegg.

Anonymous poster hash: fe455...edd

Tusen takk for svar folkens! :)

Jeg har slynger jeg har tenkt å begynne å bruke igjen. Fikk gode resultater av det før siste graviditet :)

Skrevet

Jeg er slankeoperert og ligger på +/- 1000 kcal om dagen. Noen dager opp i 1200.

Jeg kommer til å leve på det noen måneder til. Tenker litt på dette med sparebluss jeg også, men klarer jo ikke mer pr dag foreløpig uansett, så det må nå bare være sånn. I starten gikk jeg ned 2,5 kg i uka, etter få uker 1 kilo mindre, nå ca 3,5 mnd etter operasjonen går jeg ned ca 1 kg i uka. Jeg trener mye.

Hvis du ønsker det så ser jeg ikke noe farlig i å leve på 1000 kcal pr dag noen uker eller få måneder. Jeg vil anbefale deg en dag i uka der du sprenger kcalnivået litt ekstra slik at kroppen liksom blir "vekket opp" litt.

Dette kan jo f.eks være på lørdager ;)

Ps. dette er ingen ekspertuttalelse, så jeg tar ingen ansvar for om det jeg sier er bra eller ikke. 

Lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg er slankeoperert og ligger på +/- 1000 kcal om dagen. Noen dager opp i 1200.

Jeg kommer til å leve på det noen måneder til. Tenker litt på dette med sparebluss jeg også, men klarer jo ikke mer pr dag foreløpig uansett, så det må nå bare være sånn. I starten gikk jeg ned 2,5 kg i uka, etter få uker 1 kilo mindre, nå ca 3,5 mnd etter operasjonen går jeg ned ca 1 kg i uka. Jeg trener mye.

Hvis du ønsker det så ser jeg ikke noe farlig i å leve på 1000 kcal pr dag noen uker eller få måneder. Jeg vil anbefale deg en dag i uka der du sprenger kcalnivået litt ekstra slik at kroppen liksom blir "vekket opp" litt.

Ps. dette er ingen ekspertuttalelse, så jeg tar ingen ansvar for om det jeg sier er bra eller ikke.

Takk for svar :)

Ja tenkte kanskje jeg bør ha en dag i uka der det meste er lov (i moderate mengder, ikke en hel pose smash f eks som jeg pleier :P )

Største problemet mitt blir kanskje øl. Er veldig glad i øl og det går noen liter, spesielt på sommeren :)

Har funnet ut at 6 halvlitere er hele dagsbehovet mitt for kalorier :o

Er jo kommet en god del "lite" typer, kanskje det kan være et alternativ :)

(Drikker ikke ofte, selv om det kanskje ser sånn ut :P Men tar ofte noen øl når det er helg)

Skrevet

Jeg anbefaler absolutt å få i seg ihvertfall 1200 kalorier om dagen. Det du imidlertid kan gjøre er å trene vekk en del kalorier. Da jeg gikk ned 15 kg for noen år siden gjorde jeg det på den måten. Trente bort ca 1000 kalorier om dagen og spiste ca 1500.

Det er svært viktig å trene ved vektnedgang. Du tærer nemlig da også på muslkene. OG det er vel ikke de du har tenkt til å slanke bort?

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7df89...0e8
Skrevet

Jeg anbefaler absolutt å få i seg ihvertfall 1200 kalorier om dagen. Det du imidlertid kan gjøre er å trene vekk en del kalorier. Da jeg gikk ned 15 kg for noen år siden gjorde jeg det på den måten. Trente bort ca 1000 kalorier om dagen og spiste ca 1500.

Det er svært viktig å trene ved vektnedgang. Du tærer nemlig da også på muslkene. OG det er vel ikke de du har tenkt til å slanke bort?

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7df89...0e8

Muskler vil jeg gjerne ha ;) Så da satser jeg på å kutte ut alt av snop og unødvendige karbohydrater i tillegg til styrketrening :)

Skrevet

Takk for svar :)

Ja tenkte kanskje jeg bør ha en dag i uka der det meste er lov (i moderate mengder, ikke en hel pose smash f eks som jeg pleier :P )

Største problemet mitt blir kanskje øl. Er veldig glad i øl og det går noen liter, spesielt på sommeren :)

Har funnet ut at 6 halvlitere er hele dagsbehovet mitt for kalorier :o

Er jo kommet en god del "lite" typer, kanskje det kan være et alternativ :)

(Drikker ikke ofte, selv om det kanskje ser sånn ut :P Men tar ofte noen øl når det er helg)

Hehe ja pils er godt, spesielt på sommeren. Hvis du vet at du kommer til å drikke noen pils en kveld, så kan du jo velge en magrere middag akkurat den dagen enn du pleier ellers i uka. Så går det litt opp ;) Mange som bruker et slik "ukesregnskap" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...