Gå til innhold

Hva er egentlig problemet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer min mann på. Dette er nå femte natten han er ute hele natten og spiller poker. Han går på AAP og jobber dermed ikke. Vi har tre barn, jeg leverer og henter dem alltid, jeg handler, lager middag, steller osv osv. Han spiller altså poker hele natten og sover hele dagen til de kommer hjem igjen. Da er han våken.

Jeg blir irritert og skuffet over at han går hver natt men han ser altså ikke problemet, det er jo bare natt likevel og huset sover...

Jeg må ærlig innrømme at jeg har vansker for å sette fingeren på dette.. Han har alltid vært et nattdyr og er våken uansett, så han skjønner ikke hvorfor det er et større problem at han ikke er hjemme.

Men det ER et problem, jeg klarer bare ikke å svare eksakt hva. Kan dere hjelpe meg, eller er jeg helt på villspor og urimelig?

Det er jo et problem i helgene for han sover like lenge da, altså til to-tre.. Men det gjør han uansett om han er ute eller hjemme om natten...

:(

Anonymous poster hash: 2ef95...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Det er jo et problem bl.a. fordi det i så fall kommer til å skakkjøre hele familiens økonomi.... Har du merket noe til dette selv enda? Og fordi spilleavhengighet har en tendens til å eskalere.

Anonymous poster hash: bb1f3...847
Skrevet

Oi. Det er jo et problem bl.a. fordi det i så fall kommer til å skakkjøre hele familiens økonomi.... Har du merket noe til dette selv enda? Og fordi spilleavhengighet har en tendens til å eskalere.

Anonymous poster hash: bb1f3...847

Han kommer hjem med penger hver dag og har ikke tapt enda, men det er helt klart et problem som jeg har tatt opp, men han bryr seg ikke. Han velger heller å satse den siste tusenlappen før lønn om fire dager, fremfor å handle feks fordi han vet jo at jeg handler likevel. Og det gjør jeg jo, lar ikke barna gå uten mat. Tar jeg opp at jeg kan jo ikke bare gå og feks shoppe vekk alle pengene mine og satse på at han fikser resten, men det bare fnyser han vekk..

Spilleavhengig er han nok, spiller mye nettpoker og tipper.. Men han er ikke avhengig mener han, det er bare en hobby...

hi

Skrevet

• Økonomien
  • Spillavhengighet
  • Null tid til forholdet
  • Han hjelper ikke til i huset
  • Du blir sittende med det meste av utgiftene vil jeg tro, AAP er ikke SÅ mye å rute med
  • Barna vil merke det med tiden, at far er borte hver natt
  • Ungene lærer at far ikke trenger å gjøre stort, mens mor gjør alt
  • Ungene vil jo forstå at andre unger ser pappa på morgenen, hvorfor får ikke de?
  • En unge kan slå seg vrang og vil ha pappa på kveld/natt, og han er ikke der
  • Han vil ALDRI få normale rutiner og være våken samtidig som dere andre, om han ikke endrer på det snart
  • Han uteblir store deler på helgen...

Trenger man si mer???

Anonymous poster hash: f82bd...19c

Skrevet

• Økonomien
  • Spillavhengighet
  • Null tid til forholdet
  • Han hjelper ikke til i huset
  • Du blir sittende med det meste av utgiftene vil jeg tro, AAP er ikke SÅ mye å rute med
  • Barna vil merke det med tiden, at far er borte hver natt
  • Ungene lærer at far ikke trenger å gjøre stort, mens mor gjør alt
  • Ungene vil jo forstå at andre unger ser pappa på morgenen, hvorfor får ikke de?
  • En unge kan slå seg vrang og vil ha pappa på kveld/natt, og han er ikke der
  • Han vil ALDRI få normale rutiner og være våken samtidig som dere andre, om han ikke endrer på det snart
  • Han uteblir store deler på helgen...
Trenger man si mer???

Anonymous poster hash: f82bd...19c </p>

Jeg er helt enig med deg, eneste er at han kommer hjem før de står opp og legger seg når de har gått så de ser ham om morgenen..

Problemet her er at alt dette gjelder uansett om han er ute eller hjemme om natten og det er kamper jeg har tatt hundrevis av ganger. Men så tar han de med seg på én fjelltur og da har han jo gjort sååå utrolig mye. Det virker ikke som han ser disse tingene...

Huff, kanskje han rett og slett bare er en lost case.. :(

hi

Skrevet

Problemet er at han sover hele dagen og ikke hjelper til!

Om han spilte hele natta ville det jo vært greit om han bidro ellers, men det gjør han tydeligvis ikke.

Tror han at han bor på hotell?,,

Skrevet

Problemet er at han er en slamp av dimensjoner, som lever et liv som kun passer til enslige, barnslige menn.
Problemet er at han kommer aldri til å leve et normalt liv om han ikke slutter med dette. (Det er vel ikke ubegrenset hvor lenge en kan få AAP?)
Problemet er at til slutt har han spilt bort alle pengene deres, og du sitter der igjen med 0,- og unger du må ta deg av. Det kommer ikke han til å gjøre, for etter alle pengene er spilt bort, så kommer han til å bli deprimert/m er deprimert.
Problemet er at om dere aldri sover i samme seng, så er veien fra kjærlighetforhold til vennskap utrolig kort.
Problemet er at dette er en uakseptabel oppførsel fra en voksen mann med kone og barn!

Anonymous poster hash: 31799...f42
Skrevet

Hvorfor aksepterer du dette?

Jeg aksepterer det ikke. Men hva skal jeg gjøre da? Jeg har sagt det til ham og får beskjed om at jeg burde unne ham det. Og han er jo "bare" borte om natten så det er jo ikke noe problem mener han.. Og jeg vet ikke hva jeg skal svare. Har spurt om han hadde syntes det var greit om jeg var borte hver eneste natt, men det er ikke det samme mener han for han sitter jo bare og spiller poker. Og hadde han vært hjemme så hadde han ikke sovet likevel..

hi

Skrevet

men når er det han sover da? Mens alle andre er på jobb/skole? Det går jo ikke an å ha en sånn døgnrytme når man har familie? Hva med å komme seg tilbake i jobb?

Anonymous poster hash: 2f4cc...303
Skrevet

men når er det han sover da? Mens alle andre er på jobb/skole? Det går jo ikke an å ha en sånn døgnrytme når man har familie? Hva med å komme seg tilbake i jobb?

Anonymous poster hash: 2f4cc...303

Ja han sover når alle andre er på jobb/skole... Men det gjør han i helgene også, til to-tre-tiden..

Jeg er enig med deg men det hjelper jo ikke.

hi

Skrevet

Denne mannen prøver ikke en gang å ha et normalt familieliv. Du sier jo at han uansett sover bort helgene også.

Denne mannen har mange problemer, langt flere enn han selv vil innrømme!

Du skriver ikke noe om hvorfor han går på aap, men det er uten tvil ikke måten å blir frisk og komme seg ut i jobb igjen hvis han snur døgnet på den måten, ikke sover annet enn på natten. Det bryter kroppen ned i lengden!

Eller du.... hvorfor ikke få ham til å søke seg jobb som nattevakt i en resepsjon? Da kan han være ca like aktiv som han er under pokerlagene sine, og han kan tjene penger samtidig!

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet en av foreningene for spillavhengige, det finnes også mye info om dette på nettet. Jeg ville skaffet en avtale for terapi for ham, og krevd at han ble med og følger opp fremover hvis han ønsker å beholde familien sin.

Slik det er nå er du bedre tjent med å ikke bo sammen med ham. Barna trenger også et bedre forbilde enn det han er i dag.

En voksen mann som ikke er i arbeid som mener det ikke er et problem å spille bort pengene sine..... han har virkelig store problemer!!!!

Du må selvfølgelig fortsette å kjøpe mat osv til barna selv om han spiller bort pengene sine. Men du trenger ikke lenger betale føden for ham, eller betale regninger for ham. Gjør du det så er du med på å hjelpe ham til ikke å ta ansvar for det problemet han har. Ikke gå i den tabben.

Skaff dere hjelp så fort som overhodet mulig - for dette er problem som ikke forsvinner av seg selv!

Ps... jeg vet om en del som har drevet med slik ulovlig pokerspill. Det er store summer det ofte spilles om og det er i mange av miljøene en del stoff, ofte mye smugling og hvitvasking involvert visstnok. Trenger ikke være slik blant de mannen din spiller med, men det kan være greit å være obs på....

Anonymous poster hash: 06306...62c
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan så mange damer her på forumet kan leve med menn som gir totalt faen i kona/samboeren sin. Jeg hadde avskydd mannen min om han ga så blaffen i meg og mine følelser. Hvor er logikken?

Anonymous poster hash: 66d5e...53a
Skrevet

Det er et problem fordi han burde være til stede om natten hvis barna eller du trenger han. Han burde stå opp sammen med dere og stå for levering og henting av barn. Han burde bruke tiden du jobber til å holde orden i huset og forberede middag. Du sier at du ikke godtar hans levemåte, men så lenge det ikke blir konsekvenser så gidder jo ikke han å gjøre som du ønsker da det virker som han har lav respekt for deg. Hadde det vært meg så hadde jeg sagt hvilke momenter i familielivet som må følges opp av han og faktisk gitt beskjed at resultatet ville blitt skilsmisse hvis han foresatte slik som nå. Og ikke minst jeg hadde krevd separasjon hvis det ikke hadde blitt bedre.

Anonymous poster hash: fedcb...a6e

Skrevet

Han går hjemme mens du jobber, er det sånn? Likevel er det du som henter/leverer barn og styrer hjemme? Det er vel en grunn til at han går hjemme, men om han er syk så hadde han vel ikke orket å snudd døgnet sånn på hodet? Hvem som helst hadde blitt syk da.. Det i helgene er jo det største problemet. Både fordi du kanskje trenger en litt treg start på dagen i blant, og fordi han ødelegger hele dagen ved å sove den bort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...