Gå til innhold

Hva kan dette være da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg hører stadig dårligere!

 

Særlig hvis det er annen støy har jeg problemer med hørselen. Hvis vi f.eks sitter i bilen har jeg problemer med å høre hva ungene sier i baksetet, eller hvis jeg står ved vaskemaskinen, må jeg gå ut av vaskerommet for å høre hva noen sier.

 

I tillegg har jeg periodevis litt øresus

 

De siste ukene har jeg følte meg småsvimmel og litt ør i hodet. Dette fører også til kvalmebyger, og et par ganger har jeg følt behov for å sette meg ned på gulvet pga svimmelhet.

 

Jeg vet jo ikke om disse tingene har sammenheng.

 

Jeg bør vel gå til lege sikkert, men kvier meg.. :/



Anonymous poster hash: 62dba...795
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør du absolutt.

 

Har du lagt merke til om det er de dype eller lyse tonene det er vanskeligst å høre?

Elelrs kan alt ha en sammenheng med øre, svin elger etc har ofte en sammenheng med øret .

 

Anonymous poster hash: 37465...bee

Skrevet

Eller otosklerose.

Jeg har muligens det.

Spekulasjoner her hjelper deg lite.

Du bør sjekke det med legen, det kan være så mye.

Be om henvisning til ører-nese-hals, der får du sjekk, hørselstest, mulig aparater som kan hjelpe.

MR for sjekk av øret og hjernen i det hele tatt.

 

 

Anonymous poster hash: 37465...bee

Skrevet

Hmm... takk for svar:)

 

Håper jo ikke det er noe av dette dere linker til, men jeg bør jo bare komme meg til legen.

 

Svimmelheten min er forresten veldig moderat, så menieres har jeg ikke noe tro på. Men, takk for tipset altså:) Jeg vil ikke kalle det et anfall, og jeg blir langt fra sengeliggende eller noe sånt.. Jeg har vært mye småkvalm også som sagt, men jeg er usikker på om det har sammenheng.

 

Uff, er så redd for å gå til legen jeg :( Men, denne gangen ser det ut som jeg bør ta mot til meg...

 

Jeg er liksom redd for å være til bry for legen. Jeg får for meg at alle andre er der for viktigere ting. Litt svimmelhet, øresus, kvalme og følelse av at jeg hører dårlig.. javel, hva kan legen gjøre med det, tenker jeg. Dessuten er jo ikke symptomene verre enn at jeg kan fungere helt fint, og jeg har jo ikke store smerter eller noe..

 

Ja, ja... får prøve å manne meg opp..

 

HI



Anonymous poster hash: 62dba...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...