Gå til innhold

Er dette noe butikker spekulerer i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ryddet opp i lommeboka mi i kveld, og der fant jeg en sammenbrettet tilgodelapp fra jul. Den har ligget i lommeboka, tørt, mørkt og uforstyrret i 6 mnd, og nå er skriften nesten uleselig. Jeg har vært borti det et par ganger før. Skriften på tilgodelappen/kassabongen forsvinner etter kort tid. Er det andre som har opplevd dette, og er dette noe butikkene spekulerer i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skjer til stadighet.

Om butikken spekulerer i det tør jeg ikke påstå, men det er jo unektelig litt beleilig for de :-)

Anonymous poster hash: 85b16...120
Skrevet

Har jobbet i flere butikker og er kjent med at dette er et problem. Men at det spekuleres i det har jeg aldri hørt om. Det er jo også et problem for de butikker(eller egentlig kundene) som skriver ut garantisedler på denne måten.

Det er nok helst kombinasjonen glatt papir og blekk som blekner. Og egentlig er det rart at det ikke blir gjort noe med. Og det er nå helst de som produserer papiret/blekket som er skyld i det, ikke butikkene.

Anonymous poster hash: d5eb0...b3e
Skrevet

Skjer med kvitteringer og.

Mulig de er klar over at det skjer, aner ikke.

Men kjedelig å miste garantien,har opplevd det.

Anonymous poster hash: 4b021...bb9

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Jeg pantet flasker, spritet hendene og tok pantelappen min, og så oppdaget jeg at hånddesinfeksjonsmidlet ved panteautomaten fikk blekket på pantelappen til å forsvinne :P Gikk du innom butikken og viste dem tilgodelappen? :)

Skrevet

Skjer med kvitteringer og.

Mulig de er klar over at det skjer, aner ikke.

Men kjedelig å miste garantien,har opplevd det.

Anonymous poster hash: 4b021...bb9

Ja, jeg har opplevd det med kvittering også. Den lå pent i en konvolutt, siden den var garantiseddel, men da jeg fikk bruk for den, var den blank. Heldigvis hadde jeg betalt med kort, og butikken godtok kontoutskrift, ellers hadde jeg måttet betale for reparasjonen. Merkelig at de kan gjøre slik! 

Skrevet

Jeg pantet flasker, spritet hendene og tok pantelappen min, og så oppdaget jeg at hånddesinfeksjonsmidlet ved panteautomaten fikk blekket på pantelappen til å forsvinne :P Gikk du innom butikken og viste dem tilgodelappen? :)

Jeg fant den nå for en halvtime siden, så jeg er så sikker på at butikken er stengt nå, så jeg drøyer det til en annen dag ;) , men jeg skal helt klart gjøre det og se hva de sier.

Skrevet

I vår butikk anbefaler vi alltid å ta kopi av viktige kvitteringer.

Anonymous poster hash: fa83f...6c1

Skrevet

Dette har jeg også opplevd. Hvis man kjøper en dyr vare, feks en Ipad....så er jo kvittering garantien. Samme med sykkel eller annet dyrt sportsutstyr. Hjelper lite å gå til butikken og klage med en blank kvittering. Er ikke alle som godtar kontoutskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...