Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Kan noen forklare meg hvordan en rier føles? Jeg har forstått det sånn at de er veldig vonde, og magen strammer seg slik som kynnere? Jeg har hatt murringer forran og i korsryggen noen dager. Men idag blir det bare vondere og vondere. Men ingen rier. For magen strammer seg ikke når smertene er som verst, da sitter de i korsrygg å de brenner!de kommer i tak... Men har ikke giddi å tatt noen tid,siden ikke magen strammer seg. Satans vondt. Har blødd litt, og har rosa slim.... Men jeg aner ikke hva jeg har i vente.... Så forklar gjerne hva en ekte rier er? Gleder meg.... Anonymous poster hash: 137b7...aef
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg fikk bare vondt i ryggen. Gikk fra korsryggen og ned mot lårene. Nesten som at det strålte eller brant. Hadde ingen stramminger i magen før pressrien kom Anonymous poster hash: 9f43c...04e
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Magen min strammet seg ikke når jeg hadde rier. ...
me_87 Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Jeg hadde også bare vondt i ryggen. Men det kom i tak som du sier,derfor skjønte jeg etter vært at det var rier.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Åh......... Jeg trodde magen måtte stramme seg jeg... Får vel kanskje begynne å følge litt med på dette her da..? Det brenner og stråler litt ned i beina på det verste, men jeg sliter med bekkenløsning , så var usikker på om det var de strålingene jeg kjente når murringene tok helt av her istad....... Hvor vondt skal dt gjøre da? Eller hvor lenge skal de vare og slikt? Er så forvirra... Hehe takk for svar forresten . HI Anonymous poster hash: 137b7...aef
me_87 Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 i begynnelsen minnet det om mensen smerter,å etter vært ble det bare vondere og vondere.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Åh......... Jeg trodde magen måtte stramme seg jeg... Får vel kanskje begynne å følge litt med på dette her da..? Det brenner og stråler litt ned i beina på det verste, men jeg sliter med bekkenløsning , så var usikker på om det var de strålingene jeg kjente når murringene tok helt av her istad....... Hvor vondt skal dt gjøre da? Eller hvor lenge skal de vare og slikt? Er så forvirra... Hehe takk for svar forresten . HIAnonymous poster hash: 137b7...aef Ikke for å stresse deg opp , men jeg fikk besjed om å komme på sykehuset når riene begynte å ta nedover lårene lykke til med nært forestående fødsel! Anonymous poster hash: 00f81...8a3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Ta tiden du Både på hvor lenge hver rie starter og på mellomrommet mellom dem. Jeg tror rier kan kjennes veldig ulikt ut. Det var mange som fortalte meg at de første riene kjentes ut som sterke menssmerter, men for meg kjentes det mer som luftsmerter/mageknip i starten. Jeg trodde derfor jeg var forstoppet fordi jeg også fløy på do (vanlig før fødsel).. Flere sa også at "får du rier, så vet du det"... sånn var det altså heller ikke for meg.. Det tok lang tid før jeg skjønte at det var rier.. Men, samtidig, når jeg kom på sykehuset hadde jeg 4 cm åpning, så etter hvert skjønte jeg det jo Lykke til uansett om det er rier eller ikke Anonymous poster hash: 216c5...043
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Kan ikke huske at magen strammet seg, men det kjente som veldig sterke menssmerter i starten. Anonymous poster hash: 90ff7...bc6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Min mage strammet seg, og jeg synes ikke først de var sterkere enn kynnere, men de var HELT regelmessige. Det jeg reagerte på. Var slik med alle fire, de sa på føden at rier alltid er regelmessige, men har sett her at mange skriver noe annet. Om de hadde kynnere i det først, eller om føden tar feil skal ikke jeg si, hehe. Men regelmessigheten var det første jeg reagerte på, og at jeg før dette hadde følt som om hånda til babyen stakk ut fra livmormunnen- åpning Men hadde masse kynnere som var langt mer smertefulle enn riene når de startet. Anonymous poster hash: 32a11...168
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Vi bor 30min unna sykehuset og har fått beskjed om å ringe føden ved vannavgang, blod eller rier. Burde du ikke ta kontakt ettersom du blør? Ved rier skal de vare over 40sek med mellomrom på 2-3 min Anonymous poster hash: 6a412...668
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Min mage strammet seg, og jeg synes ikke først de var sterkere enn kynnere, men de var HELT regelmessige. Det jeg reagerte på. Var slik med alle fire, de sa på føden at rier alltid er regelmessige, men har sett her at mange skriver noe annet. Om de hadde kynnere i det først, eller om føden tar feil skal ikke jeg si, hehe. Men regelmessigheten var det første jeg reagerte på, og at jeg før dette hadde følt som om hånda til babyen stakk ut fra livmormunnen- åpning Men hadde masse kynnere som var langt mer smertefulle enn riene når de startet. Anonymous poster hash: 32a11...168 Mine rier var ikke regelmessige før jeg hadde ca. 5 cm åpning ved første fødsel.. Så, jeg tror nok du må ha misforstått jm Anonymous poster hash: 216c5...043
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Jeg kontaktet føden igår pga blod, har blødd noen dager. Men de sa jeg visste når jeg var i fødsel, og at blod var normalt på slutten. De forklarte at magen strammet seg når riene kom, som kynnere bare mye verre....... Så jeg satt jo der med murringene mine å skjønte at jeg ikke behøvde å plage de med en visitt ..... Er bare blitt så vanvittig mye mye mye vondere nå. Får begynne å følge med. Jeg er førstegangs, så kan vel ta litt tid uansett ? Om det i verstefall er rier, så føder jeg vel ikke på 2 timer? Haha kjipt å føde i senga liksom HI Anonymous poster hash: 137b7...aef
Plutselig_gravid Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 Høres veldig ut som rier. Jeg hadde blodtilblandet slim og rier kun i ryggen med førstemann. Ingen mage strammet seg. Ville begynt å ta tiden og tatt en telefon til føden
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 Min mage strammet seg, og jeg synes ikke først de var sterkere enn kynnere, men de var HELT regelmessige. Det jeg reagerte på.Var slik med alle fire, de sa på føden at rier alltid er regelmessige, men har sett her at mange skriver noe annet. Om de hadde kynnere i det først, eller om føden tar feil skal ikke jeg si, hehe.Men regelmessigheten var det første jeg reagerte på, og at jeg før dette hadde følt som om hånda til babyen stakk ut fra livmormunnen- åpning ;)Men hadde masse kynnere som var langt mer smertefulle enn riene når de startet.Anonymous poster hash: 32a11...168 Mine rier var ikke regelmessige før jeg hadde ca. 5 cm åpning ved første fødsel.. Så, jeg tror nok du må ha misforstått jm Anonymous poster hash: 216c5...043 Jeg har nok ikke misforstått henne, men jeg har og fått beskjed om mye annet rart som ikke stemmer. Som at man ikke kan overleve om mån går rett på de verste riene, hehe. Man hører jo gjerne på det som viser seg å stemme med egne opplevelser. Men er ikke overasket over at jeg får et svar om det motsatte og tror deg Men man kjenner sikkert igjen egne symptomer på at fødsel er igang. Har du blødd, og får beskjed om å ta kontakt ved rier ville jeg definitivt tatt kontakt. 30 min reisevei er ikke så langt. Ta i alle fall en tlf. Anonymous poster hash: 32a11...168
Tarssan Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har fått tre barn og har ikke vært sikker på at jeg var i fødsel før de omtrent var ute, så at man bare vet når man har rier stemmer ikke hos meg ikke har jeg hatt regelmessige rier heller. Har du lang vei til sykehuset? Hvis ikke ville jeg tatt en tur dit for en sjekk, du kan jo bare dra hjem om du ikke er kommet så langt.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Jeg syntes det var grusomt å kjøre bil da riene tok seg opp for å si det sånn så kom deg avgårde så tidlig du får lov å komme Med førstemann skjønte jeg ikke at jeg var i fødsel, men kom inn med 5 cm Med andremann trodde jeg tidlig a je måtte være langt ut inposessen for riene var så itense.. Men da fant de knapt åpning når jeg kom inn.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #18 Skrevet 16. juni 2013 Regelmessige rier hadde jeg med førstemann, iallefall sånn ca. Med andremann kom de totalt uregelmessig. 1 min, 10 min, 15 min, 4 min osv. De to siste før jeg kjente pressria ta over, var 15 min mellom!! Mest regelmessig var de kanskje i starten, 2-3 min mellom hver. Så ikke stol 100% på det dere hører eller leser, noen faller utenom normalen! Jeg brukte rieteller.no(tror jeg) og jeg skrev ut tallene etter fødselen, moro å ha Jeg hadde heller ingen stramming, og det startet med murringer om natta noen dager, slimproppen innimellom og deretter menssmerter som plutselig ble 3 hakk verre enn menssmerter. Lyykke til!! Du er i gang Anonymous poster hash: a7371...fee
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Høres ut som rier:) jeg fikk dét veldig nedover låra og ingenting i ryggen. Må du puste deg gjennom smertene? Det er ihvertfall et sikkert tegn. Ta tiden og ring føden du;) Lykke til m nært forestående fødsel:) Anonymous poster hash: 17816...23a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Hi her herregud. Egentlig flau jeg nå. Var på føden kl 9, jeg ville vente så lenge som mulig. Da jeg kom hadde ikke jordmor tid til å høre på noe jeg sa, så jeg blei satt rett på ctg,tror jeg det heter? Så kom hu tilbake, sendte meg til legen. Legen tok ul av baby, alt var fint <3 så innvendig ul, der var livmorshalsen 2 cm! WTF? Jeg fikk ikke sagt noe før han løp avgårde, ny jordmor kom, for hu andre måtte noe annet. Hu prøvde først bare å sende meg hjem. Men jeg spurte hvorfor jeg hadde slike smerter, hvorfor jeg blødde osv osv. Svaret var at legen hadde undersøkt meg derfor blødde jeg... Eh, hallo sier jeg, legen tok innvendig ul akkurat nå, ikke alle andre dager. Må jeg kontakte fastlegen pga blødninger og smerte siden det ikke er uvi, sopp, bakterier eller noe annet enn blod i urinen min? Hu visste ikke hva jeg skulle gjøre, så løp avgårde til hun første jordmor som ikke hadde tid til meg. Så var svaret :dra hjem du er ikke i fødsel. Ok tenker jeg, men hva faen er dette da? Jeg har høy smerteterskel , føler jeg selv da men dette blir bare verre og verre.... Hvordan er det mulig at jeg ikke har åpning ? Ææææææ ! Hjelp meg å forstå de som kan ? Anonymous poster hash: 137b7...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå