Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Noen som vet hvordan man får nødpass? Og kommer man inn i Kypros med nødpass? Har bestilt vanlige pass men det er ikke sikkert de kommer hit før vi drar... Noen som vet hvor lang tid det kan ta å få passene? De garanterer i løpet av 10 virkedager, men vi har bare 6 (inkl. lørdag)før vi drar! Er infra midt-Norge men skal fly fra Gardermoen! Hjelp! Anonymous poster hash: 32907...01b
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg oppdaget at passet til barnet mitt var utgått tre dager før vi skulle reise til Spania. Lettere panisk tok jeg kontakt med det lokale politikontoret og fikk opplyst om at Lillestrøm utesteder nødpass. Dagen etter tok jeg med barnet til Lillestrøm og fikk det ordnet. Tidligere veit jeg at man fikk ordnet dette på Gardermoen og. Men, det kan jeg ikke stå inne for i dag. Her er link til politiets side med info om nødpass. https://www.politi.no/tjenester/pass/nodpass/ I bunnen på denne artikkelen er det lista opp hvem som ikke tar nødpass. Så jeg tror nok det skal gå bra. Sjekk det bare opp med operatørene... http://touch.vg.no/article.php?artid=10073062 God tur og kos deg masse...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c I linken til politiets side om nødpass så står kriteriene for å få nødpass opplistet. Siste punktet er som følgende: I andre tilfeller når vesentlige velferdsgrunner taler for det. Dette punktet åpner for de som har klønete seg til. Så det er nok ikke kjørt for HI selv om hun må ty til nødpass.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c I linken til politiets side om nødpass så står kriteriene for å få nødpass opplistet. Siste punktet er som følgende: I andre tilfeller når vesentlige velferdsgrunner taler for det. Dette punktet åpner for de som har klønete seg til. Så det er nok ikke kjørt for HI selv om hun må ty til nødpass. Er det en vesentlig velferdsgrunn å ikke bestille pass tidsnok altså? Anonymous poster hash: 34b05...97c
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Vi ordnet pass på en tirsdag for et par uker siden. De kom i posten tre og fire dager etterpå, så det fikk ganske fort, og her er passkøen uendelig lang hver eneste dag. Håper dere får de før avreise Anonymous poster hash: 1443c...b7a
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c I linken til politiets side om nødpass så står kriteriene for å få nødpass opplistet. Siste punktet er som følgende: I andre tilfeller når vesentlige velferdsgrunner taler for det. Dette punktet åpner for de som har klønete seg til. Så det er nok ikke kjørt for HI selv om hun må ty til nødpass. Er det en vesentlig velferdsgrunn å ikke bestille pass tidsnok altså? Anonymous poster hash: 34b05...97c Nå er årsaken til at personen ikke har pass uvesentlig. Det er resultatet av at personen ikke har pass som kommer inn under vesentlig velferdsgrunn. Er det riktig at et barn må stå igjen hjemme når resten av familien reiser på ferie? Skal familieferien gå i vasken pga mor ikke har pass? Nå sitter ikke jeg og vurderer hva som er vesentlig velferdsgrunn. Og utifra svarene dine så gjør ikke du det heller. Så dermed tror jeg vi lar myndighetene bestemme dette...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c I linken til politiets side om nødpass så står kriteriene for å få nødpass opplistet. Siste punktet er som følgende: I andre tilfeller når vesentlige velferdsgrunner taler for det. Dette punktet åpner for de som har klønete seg til. Så det er nok ikke kjørt for HI selv om hun må ty til nødpass. Er det en vesentlig velferdsgrunn å ikke bestille pass tidsnok altså? Anonymous poster hash: 34b05...97c Nå er årsaken til at personen ikke har pass uvesentlig. Det er resultatet av at personen ikke har pass som kommer inn under vesentlig velferdsgrunn. Er det riktig at et barn må stå igjen hjemme når resten av familien reiser på ferie? Skal familieferien gå i vasken pga mor ikke har pass? Nå sitter ikke jeg og vurderer hva som er vesentlig velferdsgrunn. Og utifra svarene dine så gjør ikke du det heller. Så dermed tror jeg vi lar myndighetene bestemme dette... Resultatet er at det ikke blir ferie. Er ikke en menneskerett og dra på ferie. HI kan selvsagt ringe å spørre, men det er ingen selvfølge at det ordner seg. Anonymous poster hash: 34b05...97c
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c Som jeg svarte deg lenger oppe så er ikke å la være å sjekke passet en vesentlig velferdsgrunn. Men, resultatet av at et familiemedlem er uten pass kan gi en vesentlig velferdsgrunn. Og et av de største problemene med denne typen forum er alle de som tror...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c Som jeg svarte deg lenger oppe så er ikke å la være å sjekke passet en vesentlig velferdsgrunn. Men, resultatet av at et familiemedlem er uten pass kan gi en vesentlig velferdsgrunn. Og et av de største problemene med denne typen forum er alle de som tror... Tja.. Jeg tror hun ikke får, du tror hun får.. Så er vel strengt tatt ingen forskjell på oss Anonymous poster hash: 34b05...97c
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c I linken til politiets side om nødpass så står kriteriene for å få nødpass opplistet. Siste punktet er som følgende: I andre tilfeller når vesentlige velferdsgrunner taler for det. Dette punktet åpner for de som har klønete seg til. Så det er nok ikke kjørt for HI selv om hun må ty til nødpass. Er det en vesentlig velferdsgrunn å ikke bestille pass tidsnok altså? Anonymous poster hash: 34b05...97c Nå er årsaken til at personen ikke har pass uvesentlig. Det er resultatet av at personen ikke har pass som kommer inn under vesentlig velferdsgrunn. Er det riktig at et barn må stå igjen hjemme når resten av familien reiser på ferie? Skal familieferien gå i vasken pga mor ikke har pass? Nå sitter ikke jeg og vurderer hva som er vesentlig velferdsgrunn. Og utifra svarene dine så gjør ikke du det heller. Så dermed tror jeg vi lar myndighetene bestemme dette... Resultatet er at det ikke blir ferie. Er ikke en menneskerett og dra på ferie. HI kan selvsagt ringe å spørre, men det er ingen selvfølge at det ordner seg. Anonymous poster hash: 34b05...97c Nå er det som sagt verken du eller jeg som skal avgjøre hva som er menneskerett og vesentlig velferd. Men, fint at du lar HI få ringe og sjekke det opp
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c Som jeg svarte deg lenger oppe så er ikke å la være å sjekke passet en vesentlig velferdsgrunn. Men, resultatet av at et familiemedlem er uten pass kan gi en vesentlig velferdsgrunn. Og et av de største problemene med denne typen forum er alle de som tror... Tja.. Jeg tror hun ikke får, du tror hun får.. Så er vel strengt tatt ingen forskjell på oss Anonymous poster hash: 34b05...97c Tja, det er vel der du og jeg er veldig forskjellige. For jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at hun får nødpass. Har jeg vel?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c Som jeg svarte deg lenger oppe så er ikke å la være å sjekke passet en vesentlig velferdsgrunn. Men, resultatet av at et familiemedlem er uten pass kan gi en vesentlig velferdsgrunn. Og et av de største problemene med denne typen forum er alle de som tror... Tja.. Jeg tror hun ikke får, du tror hun får.. Så er vel strengt tatt ingen forskjell på oss Anonymous poster hash: 34b05...97c Tja, det er vel der du og jeg er veldig forskjellige. For jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at hun får nødpass. Har jeg vel? Stemmer nok det! Du har et poeng Anonymous poster hash: 34b05...97c
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #18 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c Som jeg svarte deg lenger oppe så er ikke å la være å sjekke passet en vesentlig velferdsgrunn. Men, resultatet av at et familiemedlem er uten pass kan gi en vesentlig velferdsgrunn. Og et av de største problemene med denne typen forum er alle de som tror... Tja.. Jeg tror hun ikke får, du tror hun får.. Så er vel strengt tatt ingen forskjell på oss Anonymous poster hash: 34b05...97c Tja, det er vel der du og jeg er veldig forskjellige. For jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at hun får nødpass. Har jeg vel? Stemmer nok det! Du har et poeng Anonymous poster hash: 34b05...97c Jeg vet, jeg tror ikke God natt
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Er nye regler for nødpass. De utstedes KUN om det faktisk er nød. Dvs om du f eks har blitt frastjålet passet rett før eller under reise. Du skulle kanskje ha bestilt passene tidligere? Du visste vel at dere skulle på ferie? Anonymous poster hash: 34b05...97c Man kan faktisk få nødpass fordi, men de kan ikke gatantere for det. De som virkelig er i nød blir prioritert først. Så man kan fremdeles få selv om de har forandret litt. Ring og hør du Hi Anonymous poster hash: a6562...6ad Kan godt hende. Men er veldig unødvendig tidsbruk av politiet bare fordi folk ikke gidder å sjekke passene sine tidligere.. Anonymous poster hash: 34b05...97c Blir ikke dette litt teit? Først er du så påståelig, forså å unnskylde deg med tidsforbruket til politiet? HI spurte et spørsmål. Da svarer man på spørsmålet hvis man vet. Og ikke hva man ønsker skal være sant. Teit nei? Jeg anser ikke det å ha glemt å sjekke passet som en vesentlig velferdsgrunn. Hørte om de nye reglene og trodde da at de mente det de sa. At man faktisk kan risikere å ikke få nødpass om man ikke er i nød. Og det med tidsbruken er bare min mening. Jeg synes det er tåpelig at folk ikke klarer å sjekke slike ting litt tidligere. Anonymous poster hash: 34b05...97c Som jeg svarte deg lenger oppe så er ikke å la være å sjekke passet en vesentlig velferdsgrunn. Men, resultatet av at et familiemedlem er uten pass kan gi en vesentlig velferdsgrunn. Og et av de største problemene med denne typen forum er alle de som tror... Tja.. Jeg tror hun ikke får, du tror hun får.. Så er vel strengt tatt ingen forskjell på oss Anonymous poster hash: 34b05...97c Tja, det er vel der du og jeg er veldig forskjellige. For jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at hun får nødpass. Har jeg vel? Stemmer nok det! Du har et poeng Anonymous poster hash: 34b05...97c Jeg vet, jeg tror ikke God natt Jo god natt du Regner med HI blir imponert når hun ser svarene... Anonymous poster hash: 34b05...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå