Gå til innhold

Bakovervendt bilstol 9-18(25) kg, hvilket vil du anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en besafe kombi x3 etter storebror som lillesøster snart må over i, hun er snart for lang for babystolen. Har stor bil, Passat, men Besafe - setet tar likevel så stor plass at det blir for snaut med beinplass for den av oss voksne som sitter i passasjersetet. Så snaut at langtur er out of the question, og om vi skulle frontkollidert ville passasjeren, som sitter med knærne presset oppi dashbordet, få banket kneskålene opp i lårbeinet . Med bare ett barn løste vi det ved at en av oss satt i baksetet sammen med junior, men med to barn er ikke det lenger mulig.

Så... Har du et bakovervendt sete (ikke besafe) å anbefale som ikke tar så innmari stor plass? Vi har ikke isofix dessverre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke det du spør om men jeg har bare litt vanskelig for å skjønne det med dårlig plass. Vi har inntil nylig hatt 2 bakovervendte i vårt baksete. deriblant et Besafe Izi Combi bakovervendt. Det står der forøvrig fortsatt. Vi har en Toyota Avensis og jeg kan ikke på noen måte si at jeg sitter trangt. Ikke gjorde mannen det heller når det stod bak førersetet. Selv i Toyota Yarisen vår sitter jeg helt greit med et bakovervendt sete bak meg(må bare ha seteryggen litt bratt)

Nå er ikke vi så veldig lange da, jeg er 1.65 og mannen 1.80, men vi har allikevel en god del å gå på før det blir trangt.

Så ja jeg har bare liiiitt vanskelig for å skjønne at det blir trangt i en Passat. Om dere ikke er veldig lange da(185 cm +), da blir det jo en annen sak.

Anonymous poster hash: ddbbf...2ac
Skrevet

Jeg er 165 og sitter veldig trangt når setet er montert bak meg. Min mann er 187 og kan ikke sitte i passasjersetet nå.

Jeg tror heller at du har montert setet feil hvis en mann på 180 kan sitte greit i setet foran et bakovervent x3 i en Yaris... 

Anonymous poster hash: fcbe7...f40
Skrevet

min mann er 185 og han har ikke hatt problemer med det da vi hadde scoda. Den er like stor som passaten.

Skrevet

Vi er over 180 begge to så ja, vi har dårlig plass.

Noen seter å anbefale?

Skrevet

Vi har en nissan leaf, ganske liten bil. Men får faktisk større beinplass i den enn passaten. Med samme barnesete. Passat er en lenger bil, men den plassen blir jo brukt til et stort bagasjerom og ikke større beinplass.

Ville dratt i butikken og prøvd hva som passet best i deres bil.

Skrevet (endret)

Googlet litt... Hva med britax max way? Noen som har erfaring med den?

Endret av Caprica
Skrevet

ActaCraco Comfort S er en ev de minste bakovervendte. Har den i en astra. Men, det er ikke komfort for de som sitter i pasasjersetet.

Anonymous poster hash: be9de...fbf

Skrevet

Vi har en Ford Mondeo og to Britax Multi Tech bak. Mannen er rundt 185 cm og sitter helt greit i vår bil. Han kunne ønsket seg 5-10 cm mer beinplass, men det går fint. Jeg er kortere og har massevis med plass.

Max Way er vel ganske lik Multi Tech tror jeg. Men bilen og setene har utrolig mye å si for hvordan bilstolen passer inn.

Skrevet

Cybex sirona? Den er genial :) Usikker på om den finnes uten isofix da...

Anonymous poster hash: 2c00d...2fd

Skrevet

Har en besafe kombi x3 etter storebror som lillesøster snart må over i, hun er snart for lang for babystolen. Har stor bil, Passat, men Besafe - setet tar likevel så stor plass at det blir for snaut med beinplass for den av oss voksne som sitter i passasjersetet. Så snaut at langtur er out of the question, og om vi skulle frontkollidert ville passasjeren, som sitter med knærne presset oppi dashbordet, få banket kneskålene opp i lårbeinet . Med bare ett barn løste vi det ved at en av oss satt i baksetet sammen med junior, men med to barn er ikke det lenger mulig.

Så... Har du et bakovervendt sete (ikke besafe) å anbefale som ikke tar så innmari stor plass? Vi har ikke isofix dessverre.

Hvilken årsmodell er passaten deres som ikke har isofix? Vi har en 2010 modell og har rikelig med benplass foran. Vi har også to Besafe izi kombi.

Anonymous poster hash: 7e516...7bc

Skrevet

Jeg jobber med bilstoler og vil anbefale Britax Maxway eller Britax multi tec! Det er de vi selger mest av utenom besafe x3, de fleste har plass til disse setene bak fører. Du kan jo prøve med en besafe først?? Besafe x3 med beltefeste tar mindre plass enn med isofix...

Anonymous poster hash: 4d02e...6d1
Skrevet

Britax har lange gode bilstolen, ts med mann, bil og barn og prøv ut de forskjellige setene. Der finner dere den stolen som passer for dere ;-)

Skrevet

Jeg jobber med bilstoler og vil anbefale Britax Maxway eller Britax multi tec! Det er de vi selger mest av utenom besafe x3, de fleste har plass til disse setene bak fører. Du kan jo prøve med en besafe først?? Besafe x3 med beltefeste tar mindre plass enn med isofix...

Anonymous poster hash: 4d02e...6d1

Signerer. Vi har to bakovervendte multi tech i vår bil, og både passasjer og fører har god plass. Men det er ganske massive, store seter i bredden, så om dere er avhengig av plass til tre barn i baksetet kan det kanskje bli for stort.

Setet er ofte på kampanje / salg til 1990,- også, så veldig grei pris.

Vi har forresten cybex sirona i den andre bilen, så det også var nevnt her. Supert sete, men kan kun festes med isofix.

Anonymous poster hash: 77e66...460

Skrevet

Hvis vi hadde isofix (har gammel bil) ville jeg valgt Cybex sirona.

Men siden det ikke er tilfelle, blir det sannsynligvis en britax max way

:-)

Takk for svar alle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...