Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Kan jeg gi fluortabellett til ett barn på 20 mnder? Eller bør en ikke gi dette før barnet er 3 år? Å når er det vanlig at barnet skjønner det med å spytte ut tannkremen? Min gutt har enda ikke skjønt det :S Anonymous poster hash: d438d...0b0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jada, så lenge doseringen er tilpasset alderen og de klarer å håndtere den, så kan barn få det fra de er 6 mdr. Tror ikke du skal forvente spytting før 2-3 års alder. Men det er jo bare å vise og øve :-) Anonymous poster hash: 8e67e...524
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Gutten min på snart 4 har ennå ikke skjønt det med å spytte vet ikke om han er sent ute, men han nekter når jeg prøver å lære ham det. Fluortabletter inneholder kunstige søtstoffer, antar at det er derfor det står 3 år og opp på pakka. Barn under 3 år skal ikke ha kunstige søtstoffer. Anonymous poster hash: c294b...c9a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler at tannpussen ikke blir så effektiv som den burde være. Gutten min hylskriker og gjør det vanskelig å få det skikkelig gjort når han er helt rebelsk. Derfor jeg vurderte å begynne med fluortabelletter,men spørs om han skjønner at han skal suge på de,ikke tygge. Anonymous poster hash: d438d...0b0
Januarbaby2014 Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Så lenge barnet pusser tennene morgen og kveld skal det (etter som jeg har lest) ikke vær nødvendig med fluor. (Personlig så er jeg skeptisk til fluor i tannkrem også.)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Flurtablett vil ikke erstatte tannkrem på noen måte desverre. Du må bare pusse, selvsagt gjør du ditt beste, og går det ikke alene får du noen til å hjelpe deg å holde eller pusse. Anonymous poster hash: bf347...869
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har gitt til begge mine før de var året.. fikk anbefalt fra tannlege... her et tannpuss en håpløs greie, altså vi får pusset, men ikke lenge.. så det gir en ekstra "trygghet".. Du kan fint gi det nå. Anonymous poster hash: 2e0f1...e5e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Flurtablett vil ikke erstatte tannkrem på noen måte desverre. Du må bare pusse, selvsagt gjør du ditt beste, og går det ikke alene får du noen til å hjelpe deg å holde eller pusse. Anonymous poster hash: bf347...869 Ehh hva i alle dager tar barna fluortabellett for da?? Anonymous poster hash: d438d...0b0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Jeg spurte tannlegen om dette sist jeg var der for 14 dager siden. Han tegnet og forklarte. Konklusjon er at god tannhygiene med pussig morgen og kveld, samt å unngå søte drikker og småspising er det viktigste. Han fortalte at d er fluor i tannkremen og i drikkevann nok til at enn ikke trenger å ta fluor. Å ta fluor skapte en kunstig beskyttelse som skadet tennene mer enn d hjalp den dagen en slutter å ta fluor. Anonymous poster hash: 4cd85...a76
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har gitt til begge mine før de var året.. fikk anbefalt fra tannlege... her et tannpuss en håpløs greie, altså vi får pusset, men ikke lenge.. så det gir en ekstra "trygghet".. Du kan fint gi det nå. Anonymous poster hash: 2e0f1...e5e Ja her også er tannpuss helt håpløst! Han skriker jo som jeg skulle vært slem med han,mens jeg faktisk bare prøver å gjøre det beste for han. Men skjønte barna dine at de skulle suge på tabelletten,ikke tygge den? Det er min neste beskymring Anonymous poster hash: d438d...0b0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Går fint å tygge den også Okey bare leste ett eller annet sted at du ikke skal gi disse tabellettene før de har lært at de skal suges ikke tygges. Men da tror jeg skal prøve å gi han det Anonymous poster hash: d438d...0b0
imorgon.. Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Det står på boksen at den kan suges, tygges eller knuses min på 13 mnd får en tablett på kvelden og suger litt på den før den tygges stas å holde på boksen mens tennene pusses og
Pesta Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Jeg har lest en plass at barna kan få hvite prikker på tennene ved å bruke for mye fluor. Det skal være tilstrekkelig med fluortannkrem morgen og kveld til friske tenner. Vi gav fluortablett til vår eldste fra han var 1,5 år - ca 2. Han var, og er ennå, ganske krakilsk under tannpuss, men slår han seg vrang så må han tvangsholdes. Men fluortabletter gir vi altså ikke nå lenger. Du gjør selvsagt som du vil, det er sikkert mange meninger om temaet. Min sønn på 2,5 får til å spytte ut tannkremen, men det meste svelges allikevel. Endret 17. juni 2013 av Pesta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå