Gå til innhold

Hvordan startet fødselen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk du mer og mer murringer og kynnere i dagene før, eller startet det "ut av det blå"?

Anonymous poster hash: bcf84...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannavgang om morgenen, murringer midt på dagen, og skikkelige rier på kvelden. Merket ingenting dagen før.

Anonymous poster hash: d7dcf...141
Skrevet

Første fødsel startet ikke - måtte settes igang. Nummer to startet ut av det blå.

Skrevet

Hadde murringer litt av og på i to døgn før det begynte å bygge seg opp.

Skrevet

Vannavgang tidlig på morran, rier av og på i 3 døgn, måtte hjelpes ut med hastesnitt pga infeksjon..

Anonymous poster hash: f8c6f...70b
Skrevet

Hadde aldri kynnere i første svangerskap. Fødselen startet ut av det blå med svake, svake rier 20 dager før termin.

Andre fødsel: Våknet av at jeg hadde rier. Mye kraftigere enn første gang, og skjønte at det kom til å gå fortere denne gangen.

Anonymous poster hash: d19c2...eec
Skrevet

Første fødsel startet med at jeg datt på isen en uke på overtid. Vannet gikk da. Andre startet av seg selv med murringer på morgenen som tok seg opp i løpet av ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 22520...b2b

Skrevet

Slimproppen gikk ca. en uke før vannet gikk. Deretter gikk det slag i slag med rier av varierende kvalitet før jeg ble satt på drypp og babyen kom 20 timer senere.....

Anonymous poster hash: f3418...8c0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Første, spontan vannavgang. Fødte 5 timer etter

Andre, ble strippet 6 dager før termin, fikk litt rier på vei hjem, og fødte på natta.

Skrevet

Vannavgang. Hadde kraftige kynnere natta før som jeg våknet av, og det hadde jeg ikke hatt før. Så ikke før etterpå at det kunne være et tegn :)

Skrevet

Første: lette tak i ryggen ca kl 21 (trodde det var de "vanlige" ryggsmertene. Ca kl 24 kom tegningsblødningen kl 02 var vi på klinikken. Kl 04 ble vi foreldre for første gang :) 14 dager før termin.

Nr 2: tydelige rier kl 08.15, dusjet, kom på klinikken kl 11.15 og kl 12.10 ble vi foreldre for andre gang :) 5 dager før termin.

Anonymous poster hash: e1394...300

Skrevet

det begynte med svake rier så skjønte først ikke at det var rier engang.

Men etter vært som de kom regelmessig og sterkere så skjønte jeg tegningen.

Skrevet

Slimproppen gikk, fem min senere gikk vannet, og så 20 min senere eier med 1 min mellomrom. 30 min senere hadde pressrier. Ingen tegn til fødsel før slimproppen lå på gulvet.

Den siste fødselen ble imidlertidig satt i gang på grunn av komplikasjoner, fikk igjen styrtrier, vannet gikk aldri på grunn av noe jeg ikke helt forstod, de slet med å ta vannet og ungen satt fast. Aldri mer igangsetting!!

Skrevet

1: startet med løs mage og riene kom etter ca 1 time

2: Slimproppen gikk på morgenen, murringer hele dagen, riene startet på kvelden.

3: vannavgang, ingen forvarsel

Anonymous poster hash: c4dbc...7da

Skrevet

1: vannavgang på natten helt ute av det blå, 4 uker før termin.

2: murringer på dagen 4 dager før termin. Lette rier som plutselig opphørte helt før de kom tilbake m full styrke kl 5 på natten. Kl 6 var fødselen over..

Anonymous poster hash: 218a7...c11

Skrevet

Ikke noe mer murringer eller kynnere enn vanlig. Begge mine fødsler startet med tegningsblødning. Første, blødning kl ti om morgenen, svake menssmerter som tok seg opp utover dagen, og gikk gradvis over i rier. Et døgn etter tegningsblødningen hadde jeg født. Andre fødsel, blødning kl 23 om kvelden, rier ganske raskt etter, men de var ikke vonde.. Likevel effektive tydeligvis, for 12 timer etter blødningen hadde jeg født. Riene var vonde først fra ca. 4 cm åpning..

Anonymous poster hash: d21b0...2e8
Skrevet

Nr1- slimproppen gikk på fomiddagen, riene startet i 20-tiden, vannet gikk aldri før hodet stod i åpninga, og jenta kom ut i 5tida på morran.

Nr2- ble satt i gang med ballong og drypp.

N3- 8 dager med 4cm åpning og maserier endte med klyster, badekar,lystgass, akupunktur og så til slutt spinalbedøvelse som stoppet riene, så babyen ble presset ut uten rier.

Anonymous poster hash: a2ab4...4fe
Skrevet (endret)

Jeg våknet med murringer tidlig på morgenen dagen etter termin. Ble kraftigere og kraftigere, men syntes det tok tid. Gikk på minuttet 23 timer fra jeg våknet med murringer til vesla var ute :)

Jeg hadde hverken murringer eller kynnere noen gang i svangerskapet.

Endret av Ziiona

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...