Gå til innhold

Hvis man setter opp levegg eller gjerde mot nabo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi betale alt da siden vi velger å gjennomføre dette?

Synes å huske jeg har hørt det er normalt å spleise?? Har i alle fall alle jeg kjenner gjort med naboer da..ikke vært nødvendig for oss før da det har vært gjerder der vi har bodd før.........

Anonymous poster hash: 6e265...c74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må dere i såfall avtale dette på forhånd, vil jeg tro.

Skrevet

Spør om naboen kunne tenke seg å spliese på dette før dere kjøper det. Det er jo ikke sikker de ønsker å prioritere å kjøpe dette, og da kan dere jo selvfølgelig velge om dette er noe dere kan tenke dere å betale for selv. Ingen plikt å ha leveg

Anonymous poster hash: 9e1b7...ce2
Skrevet

Hvis du vil ha gjerne og du velger å sette det opp synes jeg du må betale også. Men det er vel mulig å spørre naboen om dette er noe de også kunne ønske seg og lage en plan for både innkjøp, pengefordeling og arbeid. Når det er sagt så må du vel tilpasse deg litt dems ønsker også dersom de vil være med på dette!

Anonymous poster hash: e4589...247
Skrevet

Dette er regulert i grandegjerdeloven:

"I lov om grannegjerder finner vi bestemmelser om gjerder. I korte trekk slår loven fast at du har rett til å sette opp gjerde mot naboen, hvis du betaler selv. Du kan også på visse betingelser tvinges til å sette opp gjerde. Plan- og bygningsloven har noen bestemmelser

om gjerde mot vei. I grannegjerdeloven framgår det at du på visse betingelser kan kreve at naboen deler kostnadene til gjerdet. Det kreves da at det er klart at nytten av gjerdet for begge eiendommene er større enn kostnadene."

Anonymous poster hash: c1f7a...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...