Gå til innhold

Katt med hoven underleppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt på 8 måneder som er blitt så hoven i underleppa. Hun spiser og drikker fint, er ute, men leppa ser stor ut. Det kan være at hun har klødd av pelsen, av en eller annen årsak, og at den derfor virker stor. Men den kjennes litt hoven ut.

Katten har ikke nylig vært syk, falt ned fra noe eller hatt uhell som jeg vet om. Katten er som sagt i fin form.

Har Googlet og får opp treff på alt fra kreft til myggstikk. Noen som har erfaringer å dele?

(ps. skal kontakte veterinær om dette ikke bedrer seg, så det er sagt)

Anonymous poster hash: 2e79d...e00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter som faller fra et høyt fall kan lande på haken og dermed skade den på den måten, helt uten å ha andre skader. 

Tannproblemer er dessverre vanlig hos katter (Men sjeldent så unge) så det kan også være et betennelse i tann/tannkjøtt.

Mygg kan irritere, det samme kan faktisk katteflass. Har sett katter klø seg til blods fordi de til dels er allergisk mot seg selv (!!!)
Veterinær bør uansett kontaktes så du får sjekket det. Kreft trenger ikke være så farlig hos katter så lenge det blir tatt tidlig. 

(Vil også anbefale deg å ta forsikring på katten din om det er en utekatt. Du kan spare deg for mange utgifter, og slipper å måtte avlive fordi du ikke har penger nok. Forsikringer er slettes ikke dyre for en så ung katt. Jeg tok forsikring på min da hun allerede var 9 år gammel, og betaler nå 1000kr året, da er det med seniortillegg og skadetillegg, siden hun allerede hadde hatt jurkreft og litt diverse.)

Anonymous poster hash: b88c1...b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...