Tredjemann på vei :D Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Er 17 uker nå og har konstatert bekkenlåsning i høyre skinka Men de siste dagene har jeg opplevd økende grad av vondt/ømhet helt nederst i bekkenet (evt. skambenet/symfysen?). Kjenner det gjerne om jeg har sittet i ro en stund og så reiser meg. Kjennes støl ut i hele mellomgulvet. Noen som kjenner igjen beskrivelsen og vet hva det kommer av? Og er det det som kalles symfyseløsning?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har i skambenet og kiropraktor sier det er symfyseløsning. ..
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har i skambenet og kiropraktor sier det er symfyseløsning. .. Oh no... Var det jeg fryktet! Har hørt at det skal være skikkelig ille... Men ble det verre og verre for din del eller fungerer du greit i hverdagen?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Er 17 uker nå og har konstatert bekkenlåsning i høyre skinka Men de siste dagene har jeg opplevd økende grad av vondt/ømhet helt nederst i bekkenet (evt. skambenet/symfysen?). Kjenner det gjerne om jeg har sittet i ro en stund og så reiser meg. Kjennes støl ut i hele mellomgulvet. Noen som kjenner igjen beskrivelsen og vet hva det kommer av? Og er det det som kalles symfyseløsning?Symfysen er i bekkenet, så om du kaller det bekkenløsning eller symfyseløsning er det det samme. Anonymous poster hash: 39339...fbc
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Fikk smerter i skambenet/ nederst i bekkenet. Føltes ut som alt forran skulle rives av når jeg satte ene foten forran den andre. Det var så sinnsykt vondt, måtte gå med museskritt for å slippe de verste smertene. Bekkenløsningen med de andre ble liksom ikke så ille i sammenligning. Anonymous poster hash: 1b44b...341
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har i skambenet og kiropraktor sier det er symfyseløsning. .. Oh no... Var det jeg fryktet! Har hørt at det skal være skikkelig ille... Men ble det verre og verre for din del eller fungerer du greit i hverdagen? Min var ille ille fra uke 16-25 (type krype på alle fire, kunna gå max 50 meter med krykker), så var det bedre i ca tre uker og nå er det på vei til å bli ille igjen, men kryper ikke enda. Anonymous poster hash: 673bb...2ac
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har i skambenet og kiropraktor sier det er symfyseløsning. .. Oh no... Var det jeg fryktet! Har hørt at det skal være skikkelig ille... Men ble det verre og verre for din del eller fungerer du greit i hverdagen? Min var ille ille fra uke 16-25 (type krype på alle fire, kunna gå max 50 meter med krykker), så var det bedre i ca tre uker og nå er det på vei til å bli ille igjen, men kryper ikke enda. Anonymous poster hash: 673bb...2ac Å hjelpes! Så ille håper jeg i hvert fall ikke det blir Stakkars menneske... Også du over her... Huffameg. Er det noe man absolutt må unngå for at det ikke skal bli verre? Kan man holde det i sjakk før det blir for ille?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Jeg har i skambenet og kiropraktor sier det er symfyseløsning. .. Oh no... Var det jeg fryktet! Har hørt at det skal være skikkelig ille... Men ble det verre og verre for din del eller fungerer du greit i hverdagen?Det er ille. Hatt det siden uke 15 og har ikke sovet siden. Gått til kiropraktor, fysioterapi og bassengtrening, men ikke blitt bedre, desverre. Men ikke noe verre heller da.... Jeg kan ikke sitte lenge, og gå kan jeg bare drite i. Så har liggi i sofaen siden Endret 16. juni 2013 av Sekretøsa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes det hjalp noe å ta det med ro. Men jeg fikk premature rier og tok det brått veldig med ro. Håper det ikke blir like ille. Anonymous poster hash: 1b44b...341
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Vel, bekkenet har fire ledd, eller fester om du vil. Et foran, symfysen, og to bak (på mange synlig som to "smilehull"). Alle løsner litt i disse leddene i svangerskapet og har dermed bekkenløsning. Det er rett og slett avgjørende for å kunne føde. Alle får derimot ikke plager med det, og selv av de som får plager er det enormt varierende grad. Uansett hvilket ledd, av de tre, som gir plager, så kan det kalles bekkenløsning. Om man bruker ordet symfyseløsning, så er det vel for å være mer konkret i forhold til hvor smertene oppstår. Symfysen er også en del av bekkenet, ergo bekkenløsning. Anonymous poster hash: 623f4...d9f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Haha. Tre ledd eller fester, skulle det stå :-) Anonymous poster hash: 623f4...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå