Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Jeg trenger litt råd og tips. Er gravid og har litt issues med denne vektoppgangen som hører med..Forsøker alt jeg kan å begrense den.. Var hos legen for et par uker siden, der jeg ble konfrontert med spisevaner, vekt osv .. Jeg tror hun prøvde å få meg til å innse at slik jeg holder på ikke er helt normalt, men jeg gikk mer eller mindre i forsvar og sa at det ikke var et problem. Og jeg sa at det kommer til å gå over av seg selv etter svangerskapet.. Har de siste ti årene vært overopptatt av vekt og kropp, men har hatt det under kontroll og ligget litt over grensen til undervekt. Var kanskje litt vel ekstrem i et par perioder, men jeg klarte å hente meg inn igjen på egenhånd. Ble veldig usikker etter timen om jeg burde sagt mer og endte opp med å bestille en ny time denne uka. Jeg skjønner at jeg er ute å "sykler" litt nå, men jeg ser ikke hvor grensen går ifht om det virkelig er et problem. Ikke vet jeg om jeg vil gjøre noe med det heller.. Så nå sitter jeg her da å vil egentlig bare avbestille timen, for jeg aner ikke hva jeg skal si... Nå er det jo jeg som har bestilt timen (ikke kontroll), så føler jeg må ha en grunn til å være der. Akkurat nå aner jeg ikke hvorfor jeg i det hele tatt skal ta timen. Hva skal jeg si? HJELP! Anonymous poster hash: 75f36...248
Tarssan Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg tror at du er begynt å innse at du har et problem. Du bruker ordene overopptatt og ekstrem, du sier at du nå ikke er sikker på hvor grensen går. Etter mitt skjønn har du et problem, det er ikke sunt og være så fokusert på vekt. Jeg vil råde deg til å gå til den legetimen og si det du har skrevet her, så kan legen hjelpe deg videre. Det finnes kompetanse som kan hjelpe deg til å få et sunnere syn på deg selv og kroppen din. Gjør det for deg selv og for barnet ditt. Ønsker deg lykke til, du klarer det her
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Er du for tynn nå, har du gått opp for lite i forhold til lengden på svangerskapet osv? Forsto ikke helt det du skrev Anonymous poster hash: c3898...167
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Er du for tynn nå, har du gått opp for lite i forhold til lengden på svangerskapet osv? Forsto ikke helt det du skrev Anonymous poster hash: c3898...167 Begge deler...! :/ Anonymous poster hash: 75f36...248
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Synes du skal si at du har tenkt litt på det han/hun sa, og at det kanskje hadde vært positivt å komme i kontakt med en ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: f68a1...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå