Gå til innhold

Nå er det nok!! Feite-faen skal bort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste 6 årene har jeg lagt mer og mer på meg. Etter 2 unger viste vekta 95 kg! :o Fordelt på 162 cm lille meg...

Kan ikke egentlig skylde på svangerskapene heller. Kommer kun av alt for mye mat og snop. Og lite aktivitet.

Er nå 77 kg og sliter med motivasjon for de siste 15-20 kg :( All aktivitet føles som et ork og sjokoladen er aldri langt unna.

Men NÅ er det nok!

Hver dag ser jeg den feite blubba i speilet og det er deprimerende.

Er det noen her som har gått ned mye i vekt som kan gi meg noen tips? Regnestykket er jo enkelt. Mindre mat og mer aktivitet.

Men hva er best i forhold til vekttap? Jogging? Spinning? Andre ting?

Og finnes det noe lurt for å slippe det enorme søtsuget? Har hørt krom skal hjelpe? Samme hvilken type eller?

Håper noen har noen tips og råd :) Kan rett og slett ikke se ut på dette viset lengre...

Anonymous poster hash: d43f0...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krom kan hjelpe ja, men det fjerner ikke suget helt... Om du vil være orntlig rutinert og sette en tidsfrist kan jeg absolutt anbefale shapeup caloriecounter på iphone eller android (tror jeg, jeg har iphone), som er gratis. Her fyller du inn det du spiser og når du trener og slik passer du på at du ikke går over et visst antall kalorier. Det er  også litt av en aha opplevelse å se hvor mye kcal bittelitt sjokolade inneholder.....

Evt VG vektklubb som blir samme greien, men er ikke sikker på hva det koster da. 

Jeg har ofte sitter "klar" med en sjokolade, men fyller jeg den inn i kaloritelleren FØR jeg spiser den, ombestemmer jeg meg somregel ganske kjapt når jeg ser hvor utrolig mye den faktisk ødelegger... En hel treningsøkt kan jo gå tapt!

Anonymous poster hash: 1fe9f...b73
Skrevet

Vil bare si at du ikke er aleine. Veier 80 kg og er 162 cm...og jeg har også to unger. Har prøvd det meste, men ingenting funker...har ikke vilje nok,sukk. Så etter sommeren starter jeg på G. Roede kurs, for der må jeg veie meg hver uke. Håper og gå ned ihvertfall 15 kg.

Lykke til...du klarer det.

Anonymous poster hash: 0c9bb...cd8

Skrevet

Sjekk ut PSMF dietten. Enkel diett å følge og du blir mett! Gå på den en begrenset periode og sett deg klare mål. Ha en dag i uken du spiser det du har lyst på. Etter målet er nådd, er det lettere å endre livsstilen din og suget etter godis er nesten borte.

Anonymous poster hash: 0a2ff...bbe
Skrevet

Styrketrening er det absolutt viktigste når du skal ned i vekt og bli der.

Større muskelmasse = større forbrenning. Minimum 2 - 3 styrkeøkter i uken hvor du gir alt, og gjerne et par kondisjonsøkter også, men de er ikke like viktige for vektreduksjonen.

Hold regnskap på hva du spiser. Du har jo allerede vært superflink, bare fortsett som du har gjort hittil men husk at en mindre kropp trenger mindre mat så du kan ikke regne med å gå ned det samme i uken som da du veide over 90, med mindre du kutter enda mer i kaloriinntaket. Det kan du fint gjøre i en periode når du skal ned. Glem myten om sparebluss, det eksisterer ikke.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Må bare motivere meg nå! Starter i dag! (Ikke i morgen som jeg har planer om hver uke :P )

Skal klare det!

Men det er tungt. Eeeeelsker sjokolade!

Men så trenger jeg kanskje ikke nekte meg slike ting helt? Er da det går skeis tror jeg. En dag i uka med litt sjokolade går vel fint?

HI

Anonymous poster hash: d43f0...74d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...